مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هیچ تیمی با بودن یا نبودن یکی دو بازیکن متحول نمی‌شود چرا که اگر قرار بود این طور باشد آن سالی که ۹ ملی‌پوش داشتیم باید با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان می‌شدیم.

رضا نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تمرینی این تیم و همچنین مسائل حاشیه‌ای که این روزها پیرامون جذب بازیکن به راه افتاده، صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم.

فارس: در دو هفته‌ای که تمرینات پرسپولیس آغاز شده شرایط چگونه است؟

خوشبختانه تمرینات خوبی انجام می‌دهیم و صبح و بعداز ظهر تمرینات بدنسازی پرفشار انجام می‌دهیم و بازیکنان همگی با همه وجود تمرین می‌کنند تا برای شروع مسابقات آماده باشند.

فارس: بازیکنان جدیدی که جذب پرسپولیس شدند را چطور ارزیابی می‌کنی؟

بازیکنان جوان و خوبی به تیم ما پیوستند که همگی آنها در تیم‌های خودشان از بازیکنان تاثیرگذار بودند. البته فرشاد احمدزاده بازیکن خودمان بود که برای گذراندن دوره سربازی به تراکتورسازی رفت و حالا هم که برگشته است. از طرف دیگر کمال کامیابی‌نیا و رامین رضائیان به ما ملحق شدند که جزو خوب‌های لیگ بودند.

فارس: مطالبات مالی بازیکنان به آنها پرداخت شده است؟

فعلا که پولی به ما پرداخت نشده اما قول‌هایی در این باره داده شده و ما هم منتظر خبر از باشگاه هستیم.

فارس: این روزها عده‌ای از هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل ساختمان باشگاه نسبت به نقل و انتقالات این تیم ابراز نارضایتی می‌کنند. نظر تو به عنوان یکی از بازیکنان قدیمی پرسپولیس در این باره چیست؟

به هر حال هواداران نگران تیم‌شان هستند و دوست دارند تیم خوبی بسته شود اما باید اجازه دهند که باشگاه کار خودش را انجام دهد.البته صحبت‌هایی درباره جذب مدافع از سوی هواداران مطرح شده اما من باید بگویم در این چند سال بهترین مدافعان ایران به پرسپولیس آمدند اما باز هم من با مبلغی کمتر از همه در تیم حضور داشتم و هر مربی که به پرسپولیس آمد مرا نگه داشت. به هر حال من که فامیل مربیان نیستم و حتی سالی که سیدجلال حسینی و محسن بنگر با سلام و صلوات به پرسپولیس آمدند باز هم من در تیم حضور داشتم. البته فوتبال فقط به ستاره داشتن نیست چرا که اگر قرار بود فقط ستاره‌ها نتیجه‌گیر باشند آن سالی که ما ۹ ملی‌پوش داشتیم باید قهرمان لیگ می‌شدیم اما این اتفاق نیفتاد. در دو سالی که محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه بود هر دو سال تیم‌های پرستاره‌ای بست که با ژوزه ناموفق بودیم و با دایی توانستیم نائب قهرمان شویم. من در پرسپولیس هم فیکس بازی کردم وهم نیمکت‌نشین بودم و حتی روی سکو هم نشستم اما همه می‌دانند در خیلی از بازی‌های بزرگ که پرسپولیس نتیجه گرفت من در زمین بودم و دربی‌های خوبی را برنده از زمین بیرون آمدم.

فارس: خب اینکه با پرسپولیس قرارداد بستی یعنی اینکه برانکو تو را می‌خواهد.

در زمانی که برای عقد قرارداد به باشگاه رفتم اولین سؤالی که پرسیدم این بود که در لیست برانکو هستم یا نه؟ این برای من خیلی مهم است که بدانم به کار مربی می‌آیم یا نه. خیلی از بازیکنان برای ۱۰۰ میلیون بیشتر ۴۰ بار به باشگاه می‌آیند و می‌روند اما خود شما خبرنگاران دیدید جلسه من برای عقد قرارداد با پرسپولیس حتی یک ساعت هم نشد. من با خیلی از مدافعان قدر فوتبال در پرسپولیس هم‌بازی بودم. زمانی که محمد نصرتی، شیث رضایی و سپهر حیدری در پرسپولیس بودند من با آنها هم‌بازی بودم و زمانی که ژوزه به تیم آمد فقط من یک نفر را از جمع مدافعان نگه داشت و با حضور سیدجلال حسینی و محسن بنگر بعد از چند هفته ژوزه مجبور شد که ۳ دفاع در زمین بگذارد. من بارها تعصبم را به پرسپولیس نشان دادم و کسی ندیده یا نشنیده که به خاطر پول بخواهم تیم را به حاشیه ببرم و اگر هم حرفی زده‌ایم برای حق‌مان بوده است نه بیشتر و نه کمتر. حتی مشکل ممنوع‌الخروجی من هنوز پابرجاست و هنوز درگیر این مسئله هستم.

فارس: فکر می‌کنی دلیل اعتراض هواداران به این مسائل چیست؟

به هرحال هواداران سلیقه‌های متفاوتی دارند و هر کدام یک نفر را می‌خواهند اما هر کسی که می‌خواهد به پرسپولیس بیاید قدمش روی چشم. همین سیدجلال حسینی از دوستان نزدیک من است و اگر او هم به پرسپولیس بیاید هر کسی که آماده‌تر باشد درون زمین می‌رود. زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود با اینکه همه می‌دانستند من با او چه رابطه خوبی دارم اما چون حق سیدجلال و بنگر بود آنها فیکس بازی می‌کردند و من نیمکت‌نشین بودم. به هر حال فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و من هم به حرف و حدیث‌ها کاری ندارم و فقط تمرین می‌کنم تا برای پرسپولیس مهره مؤثری باشم. البته هواداران حق دارند از شرایط تیم انتقاد کنند اما عده‌ای هستند که بی‌احترامی می‌کنند که آنها هوادار پرسپولیس نیستند چون هوادار واقعی تیم با حضور در تمرین و استادیوم فقط تیم را تشویق می‌کند.

فارس: فکر نمی‌کنی برخی شعارها از جایی خط گرفته باشد؟

حرف‌ها باید منطقی باشد. من جای کسی را پر نکردم. سیدجلال حسینی از نظر فنی و اخلاقی مورد تائید همه است و خوشحال می‌شوم او هم به پرسپولیس بیاید. مثل همان سالی که ژوزه سرمربی تیم بود و در حضور سیدجلال و بنگر من فیکس بازی می‌کردم و لذت این بازی کردن برای من بیشتر بود چون سخت می‌شد به ارنج اصلی رسید. سال قبل هم گل‌هایی که می‌خوردیم بیشتر اشتباهات فردی بود و کمتر گلی را به دلیل مسائل فنی خوردیم. حتی در برنامه ۹۰ هم دیدید که پرسپولیس گل‌هایی می‌خورد که روی اشتباهات فردی بود و من نقشی در این گل‌ها نداشتم. سال گذشته برای پرسپولیس سال بدی بود چرا که بد شروع کردیم اما باید بگویم هیچ گاه هیچ تیمی با حضور یا عدم حضور یکی دو نفر زیر و رو نمی‌شود چرا که اگر قرار بود این طور باشد آن سالی که ۹ ملی‌پوش داشتیم باید با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان می‌شدیم.

فارس: در پایان اگر حرفی باقی مانده بگو.

باید بگویم اگر دفاع کروات هم به پرسپولیس بیاید که ما از او شناختی نداریم و در هر حالتی باید با او هم برای حضور در ارنج بجنگیم چون او هم مورد تائید سرمربی است. اگر سید جلال هم بیاید باز هم برای حضور در ترکیب باید با هم رقابت کنیم. چه او به پرسپولیس بیاید چه نیاید این رقابت بین مدافعان وجود دارد چون فقط ۲ دفاع وسط می‌توانند بازی کنند. در هر حال سیدجلال حسینی از دوستان خوب من است و از حضورش در تیم استقبال می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.