مدیر فنی سلسائو فاش کرد که جنجال‌آفرینی کاپیتان این تیم در پایان بازی برابر کلمبیا در کوپا آمه‌ریکا با وجود هشداری که به او در خصوص انجام این کار داده شده بود، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گیلمار رینالدی، مدیر فنی تیم ملی فوتبال برزیل می‌گوید نیمار در حالی در پایان دیدار برزیل و کلمبیا در مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا با داور بازی درگیر شد که برزیلی‌ها به او هشدار داده بودند نباید چنین اقدامی را انجام دهد. در پایان آن بازی که با شکست یک بر صفر برزیل خاتمه یافت، نیمار که در دقایق پایانی بازی با چند بازیکن کلمبیا درگیر و از زمین بازی اخراج شد، در تونل منتهی به رختکن‌‌ با داور درگیر شد و به او توهین کرد. البته او چند روز بعد مدعی شد که چنین کاری را انجام نداده و تنها از داور پرسیده که چرا خطاهای مکرر بازیکنان حریف را روی او نادیده گرفته است.

نیمار به خاطر این ماجرا چهار جلسه از همراهی تیم ملی برزیل محروم شد که این اتفاق یکی از دلایل اصلی شکست سلسائو برابر پاراگوئه در مرحله یک‌چهارم نهایی و حذف از گردونه رقابت‌ها بود.

رینالدی اما می‌گوید جرم مهاجم بارسلونا سنگین‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، چون به او هشدار داده شده بود که نباید با داور درگیر شود. رینالدی در این خصوص به نشریه اکیپ گفت: من به نیمار گفته بودم که باید مراقب باشد، چون او مسئول اقداماتی که انجام می‌دهد است. نیمار به من گفت حقش است که برود و با داور صحبت کند اما من به او گفتم که آن موقع برای انجام چنین کاری زمان مناسبی نیست. این اتفاق برای او درس شد. من در انتخاب شدن نیمار به عنوان کاپیتان تیم نقش داشتم و از این بابت اصلاً پشیمان نیستم. من باید از نیمار یک کاپیتان بزرگ برای تیم ملی بسازم.

برزیل بعد از جنجالی که نیمار به راه انداخت، دو بازی دیگر در کوپا آمه‌ریکا انجام داد که در دومین آنها برابر پاراگوئه در ضربات پنالتی تسلیم شد. به این ترتیب دو جلسه دیگر از محرومیت نیمار در تیم ملی برزیل باقی مانده است که او را از بازی برابر کلمبیا و اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ محروم می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.