مدیرعامل باشگاه راه‌آهن گفت: طبق ماده ۵۱ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، تجدید نظر ویژه باید در کمیته انضباطی صورت بگیرد نه کمیته استیناف.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا رحیمی درباره رأی اخیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و محکوم کردن باشگاه راه‌آهن اظهار داشت: راه‌آهن تیمی بود که کسی باور نمی‌کرد در لیگ برتر باقی بماند ولی ما با دست خالی زحمت کشیدیم و این هدف برای‌مان محقق شد.

وی افزود: بحث ما در رأی اخیر روی قانون و ماده و مقررات است. اگر ما می‌دانستیم که مارتین موتومبا مشکل دارد، هرگز وارد بحث استفاده از او نمی‌شدیم. وقتی یک ورزشکار را به اینجا می آوریم از فدراسیون درخواست ITC می کنیم و بنابرین کمیته بین‌الملل فدراسیون باید درباره ان بازیکن مکاتبه کند. پس از مسئله به ما مربوط نمی‌شود.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن گفت: کمیته انضباطی رأی بدوی خود را به فیفا انتقال داد و باشگاه ترکیه‌ای باید در این خصوص پاسخگو باشد. ماده ۵۱ می‌گوید که رأی صادر شده قطعی است، پس بر چه اساسی این رأی به کمیته استیناف رفته است؟ به نظرم کمیته استیناف صلاحیت رسیدگی را نداشته است و رأی باید دوباره به کمیته انضباطی بازمی‌گشت. رفتن این رأی به کمیته استیناف غیر قانونی بود، چرا که ماده ۵۱ عنوان می‌کند تجدید نظر ویژه باید دوباره در کمیته انضباطی باشد.

رحیمی که میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود، ادامه داد: آقای صالحی رئیس کمیته استیناف می‌خواهد مسیر بحث را عوض کند. این کمیته کار غیر قانونی انجام داده و فقط کمیته انضباطی می‌تواند تجدید نظر کند. با توجه به آنچه که مسئولان استیناف می‌گویند، باید هر حکمی به این کمیته برود و بنابراین کمیته انضباطی باید تعطیل شود.

وی عنوان کرد: بحث من روی ماده ۵۱ است. طبق آنچه که مسئولان می‌گویند، اگر من بخواهم از آرژانتین بازیکن بگیرم، آیا باید به این کشور بروم و درباره‌اش تحقیق کنم؟ اختلاف ما با رئیس کمیته استیناف بر سر تفسیر قانون است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.