باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال با پسر ۱۷ ساله اندونزیایی که در سال ۲۰۰۴ از سونامی نجات یافت قرارداد امضا کرد.

به گزارش ایسنا، مارتونیس در آن سال هفت سال داشت و مادر و دو تن دیگر از اعضای خانواده اش را در سونامی شمال اندونزی از دست داد. در آن سونامی نزدیک به ۲۳۰ هزار تن کشته شدند.

مارتونیس ۲۱ روز کنار دریا سرگردان بود اما سرانجام در حالی که روی یک مبل افتاده بود پیدا شد. او پیراهن تیم ملی فوتبال پرتغال را به تن داشت که روی آن نام روی کاستا، ستاره سال های گذشته پرتغال نوشته شده بود. او در آن زمان گفته بود: به هیچ وجه نترسیدم زیرا دوست داشتم بار دیگر خانواده ام را ببینم و به یک فوتبالیست تبدیل شوم.

اتفاق هایی که برای مارتونیس رخ داد، موجب شد تا فدراسیون فوتبال پرتغال برای بازسازی خانه او ۴۰ هزار یورو هدیه کند. یک سال بعد از سونامی، کریستیانو رونالدو به اندونزی سفر کرد تا مارتونیس را ببیند. رونالدو او را دعوت کرد تا به آکادمی باشگاه اسپورتینگ لیسبون برود.

رونالدو در مورد مارتونیس گفت: فکر نمی کنم تعداد زیادی از مردم بتوانند اتفاق هایی که برای او رخ داده است را تحمل کنند. باید به او احترام بگذاریم. مارتونیس با قدرت و بلوغ از پس همه این اتفاق ها برآمد. او یک پسر بچه فوق العاده و خاص است.

اکنون آکادمی باشگاه اسپورتینگ لیسبون به مارتونیس پیشنهاد داده تا او بتواند در تیم جوانان باشگاه بازی کند. مارتونیس در این مورد گفت: از اینکه به اینجا آمدم خیلی خوشحالم. از اینکه چنین شانسی به من داده شده است هیجان زده هستم. زنده باد اسپورتینگ.

برونو دی کاروالیو، رییس باشگاه اسپورتینگ در این مورد گفت: مارتونیس در آکادمی ما مشغول به فعالیت خواهد شد. در اینجا علاوه بر فوتبال، روی شخصیت او نیز کار خواهیم کرد. به او کمک می کنیم تا به رویاهایش جامه عمل بپوشاند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.