رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد سقف قرارداد باید در باشگاه ها تبدیل به قانون شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید شریف حسینی درباره بروز تخلفات در ورزش فوتبال با تاکید بر اینکه احقاق حق هرزمانی باید انجام شود، گفت: فدراسیون فوتبال باید شرایط استفاده از بازیکن‌ها و نحوه صدور مجوز و مواردی از این قبیل را در چارچوب قوانین رعات کند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که  تخلف تیم فوتبال راه‌آهن در استفاده از بازیکنی با مدارک جعلی چالشی در فوتبال کشور است٬ گفت: این اتفاقات مدیریت و دقت بیشتری می‌خواهد عزیزان ما در فدراسیون فوتبال باید حاشیه‌ها را کنار بگذارند، واقعیت آن است که حاشیه‌های فوتبال بیشتر از متن آن شده که اگر کنار گذاشته نشود مسیر حرکتی و توسعه پیشرفت فوتبال را دچار مشکل خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، ادامه داد: چند وقتی است که لیگ یکنواختی را شاهد هستیم لیگی که یک فصل تیم‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، هزینه‌هایی صورت می‌گیرد و پول‌هایی از دولت و شبه دولت به فوتبال تزریق می‌شود و در نهایت برخی باشگاه‌ها خصوصی محکوم به سقوط می‌شوند و دوباره همین ماجرا تکرار می‌شود، ما باید به سمت برند و خصوصی کردن فوتبال حرکت کنیم و شرایطی به وجود آوریم که هواردارن و علاقه‌مندان بتوانند مشارکت کنند.

برگزاری پلی‌آف مجدد بازهم مشکلاتی ایجاد می‌کند

رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش در مجلس نهم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های باشگاه‌های موفق فوتبال در جهان باید برای ما الگو شود، در فوتبال باید شرایطی ایجاد کنیم که از این یکنواختی و دورهم بودن خارج شود، علاوه بر این سقف قراردادها به صورت قانون دربیاد٬ قانون خصوصی‌سازی هم اجرا شود و شاهد مواردی از این قبیل که علت آن نداشتن نوعی برنامه منظم است٬ نباشیم.

حسینی در پاسخ به این‌که آیا طبق ادعای تیم مس کرمان که پیش از این در دیدار پلی‌آف با تیم استقلال خوزستان بازی کرده بود باید دوباره پلی‌آف برگزار شود٬ گفت: اگر اینطور بخواهیم به شرایط فوتبال وارد شویم همه چیز بهم می‌ریزد. استقلال خوزستان در پلی‌آف بازی کرده و نتیجه نگرفته و تکرار آن کار درستی نیست. مس کرمان هم تیم خوبی است مردم کرمان حق دارند یک تیم در لیگ برتر داشته باشند اما این موضوعات در فوتبال چالش ایجاد می‌کند. من مخالف پلی‌آف مجدد نیستیم بحثم این است که این اتفاق مشکلاتی را ایجاد می‌کند٬ فکر می‌کنم فدراسیون باید مدیریت و این بحث را جمع کند.

فساد نامشهود در فوتبال ایجاد شده است

نماینده مردم اهواز در مجلس نهم، تصریح کرد: فدراسیون باید برای یک لیگ منظم و بدون هیچگونه خطایی آماده شود. در دوره قبل بحث پایان خدمت بازیکنان تیم های بالای جدول اتفاق افتاد بعد موضوعات این‌چنینی پیش آمد حواشی را باید کنار گذاریم و برای رشد فوتبال حرکت کنیم.  نوعی فساد نامشهود در فوتبال ایجاد شده است. نام بازیکنان مطرح می‌شود ولی وقتی در متن موضوع دقیق می‌شویم پای مدیر برنامه‌ها و دلالان و حتی بعضی وقت‌ها مربیانی که بحث منشوری شدن آن‌ها مطرح بوده درمیان است. این موارد باعث می‌شود نام بازیکن در معرض اتهام قرارگیرد این‌ها شرایط فاسد نامشهود را در فوتبال ایجاد کرده است.

حسینی در پاسخ به این‌که آیا این جریان به پرونده فاسد در فوتبال اضافه خواهد شد٬ عنوان کرد: کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی کرده و به سرعت سالم‌سازی کنند تا انشاالله شاهد یک فوتبال پاک در کشور باشیم. باید از کمیسیون اصل نودم مجلس تشکر کرد که وارد این موضوع و تخلفات شده و تا الان هم خوب هم بررسی کرده است، امیدوارم نتایج این بررسی‌ها به سالم سازی فوتبال منجر شود.

وی ادامه داد: کتمان کردن بعضی از موضوعات پاک کردن صورت مسأله است این که مسئولی می‌گوید فوتبال ما پاک است درست نیست٬  الان دانش‌آموزی که در کلاس‌های آموزشی فوتبال کار می‌کند هم می‌داند که اینطور نیست لازم نیست ما انقدر از این موضوع دفاع کنیم پایان خدمت‌های تقلبی٬ تبانی٬ هزینه کردن در برخی موضوعات که ضرورتی نداشته و بسیاری دیگر از جمله حاشیه‌های چند سال اخیر فوتبال بوده است. در گذشته استقلال خوزستان به دلیل برخی مسائل و شکایت افرادی لیگ برتری شد و شهرداری تبریز که لیگ برتری بود حذف شد. فولاد خوزستانی‌ها پس از قهرمان شدن پایان خدمت‌هایش رو شد و الان هم بحث بازیکن راه آهن مطرح شده است این‌ها دلایل ناپاک بودن فوتبال هستند.

کمیته انضباطی و قوه قضائیه در یک راستا حرکت می‌کنند

رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس درخصوص اعتراض دادستان تهران به رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی براین‌ که دادستانی تهران متولی تعیین تکلیف اموال بابک زنجانی بوده چون باشگاه راه آهن نیز از اموال او محسوب می‌شود بیان کرد: تیم راه‌آهن جزو اموال بابک زنجانی است و تحت نظر دادستان تهران قرار داد قرار بود این باشگاه در قبال بدهی‌های زنجانی به باشگاه نفت به آن‌ها واگذار شود که به نظر می‌رسد این اتفاق نیفتاده، به طور کلی کمیته انضباطی و قوه قضائیه در یک راستا حرکت می‌کنند فکر می‌کنم در نشست‌هایی مشترک باید این موضوع را حل کنند. قانون در کشور ما حکم می‌کند هرچیزی قانون بگوید همان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خانه ملت٬ به دنبال شکایت باشگاه پیکان و رسیدگی به پرونده باشگاه راه آهن مبنی بر استفاده از بازیکن متخلفی به نام مارتین کایونگو موتومبا تخلف این باشگاه محرز شد و رأی کمیته استیناف براین شدکه پنج بازی که این تیم از موتومبا استفاده کرده و در آنها یا به تساوی رسیده یا پیروز شده ۳ بر صفر به سود حریف اعلام شده و طبق این پیکان به لیگ برتر صعود می‌کند و راه آهن راهی لیگ دسته اول خواهد شد. طبق مدارک و شواهد موتومبا در پایان فرصت نقل و انتقالات به  تیم راه آهن پیوسته و نکته دیگر اینکه این بازیکن در زمانیکه نیم فصل دوم در حال برگزاری بوده برای  تیم اردو اسپور ترکیه بازی انجام داده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )