دروازه‌بان جدید تیم فوتبال آرسنال از ترک چلسی به عنوان دشوارترین تصمیم زندگی خود یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پتر چک روز دوشنبه سرانجام به ۱۱ سال حضورش در تیم چلسی پایان داد و با قراردادی چهار ساله به ارزش ۱۰ میلیون پوند به تیم شمال لندنی آرسنال پیوست. برخی هواداران چلسی که از پیوستن این دروازه‌بان ۳۳ ساله به توپچی‌های لندن عصبانی شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی به دورازه‌بان پیشین خود حمله کرده و او را ترور شخصیتی کردند. یکی از هواداران چلسی با تهدید به مرگ پتر چک در صفحه «توئیتر» خود نوشت: برای آخرین بار با خانواده‌ات خداحافظی کن! یکی دیگر از هواداران چلسی نیز چک را به «مار» تشبیه و تصویری فتوشاپی از او با سر مار منتشر کرد. اینها تنها نمونه‌های کوچکی از بی‌احترامی‌های هواداران چلسی به این دروازه‌بان اهل جمهوری چک است.

چک که کمک شایانی به آبی‌پوشان لندنی در تصاحب عناوینی همچون چهار قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در لیگ اروپا کرد، در خصوص آن عده هوادارانی که به وی توهین کرده‌اند، گفت: هواداران واقعی چلسی پیام‌هایی خوشایند و مثبتی برای من فرستادند. هواداران واقعی درک خواهد کرد که من در چلسی چه کارهایی کردم و چه میراثی از خودم بر جای گذاشتم. آنهایی که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های منفی برای من گذاشتند تعدادشان کم است که به نظر من هواداران واقعی چلسی نیستند.

وی در تمجید از سرمربی پیشین خود اظهار داشت: مورینیو یکی از بهترین مربیان جهان است و رابطه ما حتی پس از بازگشت تیبو کورتوا به چلسی تغییر نکرد. ما به یکدیگر احترام می‌گذاریم. او تصمیم خودش و من هم تصمیم خودم را گرفتم. ما گفت‌و‌گوی خوبی با هم داشتیم و ژوزه دوست داشت من در چلسی بمانم ولی به هر حال شرایط اینطور پیش رفت.

چک که با دستمزد هفتگی ۱۰۰ هزار پوندی در کنار مسعوت اوزیل آلمانی و الکسیس سانچس شیلیایی تبدیل به گرانقیمت‌ترین بازیکنان آرسنال شد، فصل گذشته پس از بازگشت تیبو کورتوا به چلسی جایگاه ثابت خود را در این تیم از دست داد.

دروازه‌بان جدید توپچی‌های لندن تصریح کرد: فصل گذشته هر هفته که می‌گذشت از اینکه عضوی از این تیم بودم احساس خوبی به من دست می‌داد ولی دوست نداشتم نیمکت‌نشین باشم و دلیل جدایی‌ام از چلسی کاملاً فوتبالی بود. در نهایت هم رومن آبراموویچ اجازه جدایی من را صادر کرد و از این بابت از او سپاسگزارم. ترک چلسی دشوارترین تصمیمی بود که تاکنون گرفته بودم. فصل گذشته تصمیم مربی بود که از من کمتر استفاده کند و حالا نوبت من بود که تصمیمم را بگیرم.

چک در پایان عنوان کرد: واکنش هم‌تیمی‌های جدیدم و هم‌تیمی‌های قدیمی‌ام در خصوص پیوستنم به آرسنال فوق‌العاده بود. فصل گذشته دشوار بود و شرایط جدیدی را تجربه کردم. در روزهایی که بازی داشتیم نیمکت‌نشینی برایم سخت بود ولی این بخشی از حرفه ماست که ممکن است گزینه دوم مربی باشیم. حالا تنها زمان نشان خواهد داد که با جدایی‌ام از چلسی چیزی را از دست دادم یا خیر اما باید بگویم ۱۱ سال حضورم در چلسی را فراموش نخواهد کرد. می‌خواهم فصل جدیدی را در دوران حرفه‌ای‌ام باز کنم و با آرسنال به قهرمانی برسم. این حرکت و شروعی تازه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.