سرمربی تیم ملی آرژانتین با ابراز خرسندی از پیروزی قاطع تیمش برابر پاراگوئه و صعود به فینال کوپا آمه‌ریکا گل نزدن کاپیتان تیمش در این بازی را مسئله مهمی ندانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خراردو مارتینو پس از پیروزی ۶ بر یک تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه که صعود آلبی‌سلسته را به فینال کوپا آمه‌ریکا مسجل کرد، به تمجید از شاگردانش پرداخت و گفت آماده مصاف با شیلی در دیدار پایانی است.

مارتینو که تیمش برای اولین بار در این رقابت‌ها با اختلاف بیش از یک گل موفق به شکست حریف خود شد، برای انتقام‌گیری از پاراگوئه‌ای که در مرحله گروهی آلبی‌سلسته را متوقف کرد، کاپیتان خود لیونل مسی را یک خط عقب کشید و وظیفه بازیسازی را به او محول کرد. مسی هیچ سهمی در شش گل آلبی‌سلسته نداشت، اما بازیسازی او در پنج گل از شش گل آرژانتین نقش داشت و در سه گل پاس‌های او منجر به گلزنی هم‌تیمی‌هایش شد. به همین دلیل مارتینو تأکید کرد که مسی نیازی به گلزنی ندارد تا بخواهد از عملکردش راضی باشد.

مارتینو در کنفرانس خبری پس از بازی اظهار داشت: اگر مسی پاس‌هایی بدهد که منجر به گل شود، ما مشکلی نداریم. چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که او به آنچه که بازی می‌طلبد واکنش درستی نشان می‌دهد. مسی به نظر من نگران نبود. او خوشحال است و مشکلی با این که گل نزده است، ندارد. مسی حتماً نباید گلزنی کند تا از وضعیتش در تیم راضی باشد.

مارتینو که شاگردانش تا پیش از این در چهار بازی قبلی خود تنها چهار گل زده بودند اعتراف کرد که ضربات تمام‌کننده ضعیف شاگردانش دلیل ناکامی آنها برای زدن گل‌های بیشتر در آن بازی‌ها بوده است که البته این مشکل در بازی برابر پاراگوئه برطرف شد.

او ادامه داد: ما بسیار راضی هستیم، چون این بازیکنان در عرض کمتر از یک سال به فینال یک تورنمنت مهم دیگر راه پیدا کرده‌اند. این تورنمنت جام جهانی نیست اما باز هم تورنمنت بسیار مهمی است. ما باید سخت تلاش کنیم تا بازی برابر شیلی را در فینال ببریم اما امروز ما بازی خوبی ارائه کردیم و کاملاً مشخص است که بسیار تأثیرگذار بازی کردیم.

سرمربی ۵۲ ساله آرژانتینی‌ها در ادامه به تمجید از خاویر پاستوره، هافبک هجومی تیمش که هم یک گل زد، هم در دیگر گل‌های آرژانتین نقش داشت پرداخت و عنوان کرد: پاستوره فوق‌العاده بازی کرد. او کاملاً به وظیفه‌اش در خط میانی آگاه بود. او مهارت‌های بسیاری نشان داد و فضای لازم برای حمله به سوی دروازه حریف را پیدا کرد که این همان چیزی است که همیشه با او درباره‌اش صحبت کرده‌ایم.

بازی با شیلی در فینال کوپا آمه‌ریکا آخرین ایستگاه از مسیری است که آلبی‌سلسته برای پایان دادن به انتظار ۲۲ ساله‌اش جهت فتح یک تورنمنت مهم بین‌المللی می‌پیماید. آخرین قهرمانی تیم ملی آرژانتین به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد که فاتح کوپا آمه‌ریکا شد.

سرمربی پیشین بارسلونا در این خصوص تأکید کرد: ما برابر تیمی مانند شیلی قرار می‌گیریم که بسیار خوب بازی می‌کند. این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد و مدت سه سال است که فرآیند بازسازی‌اش را آغاز کرده است. برخی از ایده‌های این تیم تغییر نکرده است و من فکر نمی‌کنم که سبک بازی شیلی برای بازی برابر ما تغییر کند. شیلی هر زمانی که بتواند ما را تحت فشار قرار می‌دهد، همان کاری که برابر سایر تیم‌ها انجام داد.

بازی فینال کوپا آمه‌ریکا ۱۴ تیر در شهر سانتیاگو برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.