یک کارشناس حقوقی گفت:رای کمیته استیناف جای بحث دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس،عبدالصمد ابراهیمی تصریح کرد:آی.تی.سی بازیکن راه آهن جعلی نبوده و برگ فسخ قرارداد او هم از سوی باشگاه مربوطه صادر شده پس با توجه به تعریف جعل در ماده ۷۴ آیین نامه انضباطی که می گوید جعل به معنای آن است که مدارک از منشا اصلی صادر نشده باشد پس این مدارک جعلی نیستند.

وی ادامه داد:موتومبا به عنوان سهمیه آزاد به راه آهن پیوسته و سلب صلاحب چنین بازیکنی طبق بند ۷ ماده ۸۶ باعث تغییر نتیجه نمی شود.ماده ۷۴ در خصوص جعل ، عام است و بند ۷ ماده ۸۶ خاص و باید در تقابل عام و خاص به ماده خاص استناد کرد. آن بند می گویداعتراض نسبت به صلاحیت بازیکنی که در طول فصل به عنوان سهمیه آزاد فیفا به یک باشگاه پیوسته در صورت وارد بودن اعتراض بدون اینکه غیر مجاز تلقی شود فقط مانع ادامه حضور وی در مسابقات می گردد.این رای جای بحث دارد.

ابراهیمی در خصوص اینکه آیا می توان از این رای تجدید نظر خواهی کرد گفت:می توان در دیوان داوری بین المللی ورزش CAS ظرف ۲۱ روز پس از ابلاغ رای طرح دعوی کرد اگر چه اساسنامه فدراسیون ایران فقط اعتراض به آرای فیفا را نزد آن دیوان داوری مجاز دانسته است.

وی در خصوص احتمال شکایت راه آهن به دیوان عدالت اداری اظهار داشت:ماده ۷۸ آیین نامه انضباطی و ۶۶ اساسنامه فدراسیون طرح دعوی نزد مراجع غیر از ارکان قضایی فوتبال را منع کرده اما این بدان معنا نیست که آن دیوان صلاحیت رسیدگی نداشته باشد و اگر دعوی آنجا مطرح شود دیوان رسیدگی می کند و من بعید می دانم کسی در فدراسیون باشد که مقابل رای احتمالی دیوان مقاومت کند زیرا عدم اجرای رای دیوان عدالت مجازات دارد.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که صدور رای در دیوان عدالت اداری به منزله دخالت دولت در فوتبال نیست و باعث واکنش فیفا نمی شود گفت: دیوان عدالت دولتی نیست و نهادی قضایی است.فیفا مدیران خودش را هم با رای دادگاه بازداشت کردند پس باید فیفا هم تعلیق می شد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.