یک مرکز مطالعاتی در عرصه ورزش اعلام کرده که ناداوری و توجه بیش از حد به مسی از سوی داوران خیلی بیشتر از مورد مشابه درباره رونالدو و نیمار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آکادمی علمی - ورزشی لاکرونیا در شمال غرب اسپانیا پس از یک تحقیق دو ساله بر روی بازی های مهم سه ستاره بزرگ فوتبال دنیا که در لالیگا نیز شاغل هستند به این نتیجه رسیده است که فشار روحی و روانی داوران در بازی هایی که مسی در آنها حضور دارد ده‌ها برابر داورانی است که بازی های رونالدوی پرتغالی یا نیمار برزیلی را سوت می‌زنند.

در این تحقیق که بیش از ۱۰۰ دانشجوی داوطلب در آن فعال بوده اند و از حداقل ۵۰ روانشناس ورزشی استفاده شده، آمده است: داوران در بازی هایی که مسی در آن حضور دارد از ابتدای بازی مدام به او نگاه می کنند و کنترل مناسبی روی رفتارشان ندارند. این داوران اغلب می هراسند که مبادا در مواجهه با مسی فرقی بین او و سایرین قایل بشوند و به همین دلیل گاهی به اشتباه حتی علیه او سوت می زنند. 

در این تحقیق آمده است مسی ۵ برابر نیمار در بازی های باشگاهی و ۳ برابر او در بازی های ملی با ناداوری و قضاوت‌های عجولانه داوران مواجه بوده است. مسی همچنین دو برابر رونالدو با سوت اشتباه داوران مواجه شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.