دلیل اصلی درگیری گونسالو خارا و ادینسون کاوانی مشخص شد.

به گزارش ایسنا، در دیدار شیلی و اروگوئه که از مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا برگزار می‌شد اتفاق عجیبی رخ داد. گونسالو خارا، بازیکن شیلی حرکتی غیراخلاقی در مقابل ادینسون کاوانی انجام داد. داور مسابقه اما اتفاق اصلی را ندید و پس از آن که کاوانی واکنش نشان داد، خارا نیز با تمارض خودش را به زمین انداخت تا داور، کاوانی را اخراج کند.

یک روز پیش از رویارویی این دو تیم در کوپا آمه‌ریکا، پدر کاوانی در حالت مستی رانندگی کرده و یک جوان ۲۰ ساله را در سانتیاگو پایتخت شیلی کشته بود. لوییس کاوانی به همین خاطر در بازداشت به سر می‌برد و اسکار تابارس، سرمربی اروگوئه نیز در نشست خبری پیش از بازی گفته بود که شرایط روحی کاوانی خوب نیست و شاید او را در ترکیب این تیم قرار ندهد.

ماریو ربولو، دستیار سرمربی اروگوئه اکنون گفت‌وگویی انجام داده‌ است تا دلیل اصلی اتفاقی که در زمین مسابقه بین کاوانی و خارا رخ داده بود مشخص شود. ربولو در این مورد گفت: نه تنها خارا آن حرکت غیراخلاقی را انجام داد که حرف‌هایی هم در مورد اتفاق‌هایی که قبل از آن روز رخ داده بود نیز به زبان آورد. خارا به کاوانی گفته بود پدرش به خاطر تصادف و کشتن آن فرد جوان، ۲۰ سال زندانی خواهد شد.

کاوانی پس از حذف اروگوئه مقابل شیلی به سرعت خود را به کشورش رساند تا به خاطر اتفاقی که برای پدرش رخ داده بود، در کنار خانواده‌اش باشد.

خارا نیز بر اساس حکم اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از سه جلسه همراهی شیلی محروم شد تا کوپا آمه‌ریکا نیز برای وی تمام شود.

فدراسیون فوتبال شیلی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد محرومیت خارا را پذیرفته است اما آنها به خاطر برخی از رفتارهای تحریک‌آمیز بازیکنان اروگوئه در جریان همان بازی نیز به فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی شکایت کرده و خواستار برخوردی مشابه شدند.

باشگاه ماینتس آلمان که گونسالو خارا در آن توپ می‌زند نیز پس از محکوم کردن حرکتی که او انجام داده اعلام کرد این بازیکن شیلیایی را در فهرست فروش خود قرار داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.