براساس تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی فوتبال سهمیه کنفدراسیون‌ها در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ بدون تغییر و طبق روال قبلی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اولین جلسه رئیس و کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال پس از آغاز دور جدید ریاست سپ بلاتر امروز در مقر فیفا برگزار شد. در ابتدای جلسه جوزف سپ بلاتر ضمن خوش آمدگویی به اعضای جدید کمیته اجرایی فیفا، تاکید کرد که یک بخش فوتبال حرفه‌ای در فیفا تشکیل خواهد شد.

مهمترین موضوع در دستور کار این جلسه، اختصاص سهمیه هر کنفدراسیون در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر بود. بر این اساس سهمیه‌های اختصاص یافته به شرح زیر است:

* آفریقا ۵ سهمیه مستقیم

* آسیا ۴ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم

* اروپا ۱۳ سهمیه مستقیم

* آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم

* اقیانوسیه یک سهمیه غیرمستقیم

* آمریکا جنوبی ۴ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم

* میزبان یک سهمیه مستقیم

در ادامه با توجه به فرایند درخواست میزبانی برای جام جهانی ۲۰۲۶، کمیته اجرایی تایید کرد حق میزبانی براساس اساسنامه فیفا نباید به اعضای یک کنفدراسیون برای دو جام جهانی متوالی اعطا شود. از این رو فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا امکان درخواست میزبانی برای جام ۲۰۲۶ را نخواهند داشت.

همچنین کمیته اجرایی فیفا با توجه به ترکیب جدید خود، در مورد ترکیب کمیته‌های مالی و اضطراری فیفا و نیز نماینده اعضای کمیته اجرایی در تعدادی از کمیته‌های فیفا تصمیم‌گیری کرد.

در این جلسه کمیته اجرایی تصمیم گرفت فدراسیون فوتبال اندونزی را تا زمانی که این فدراسیون بتواند به تعهدات خود براساس اساسنامه فیفا عمل کند، تعلیق کند. این تصمیم‌گیری به علت دخالت مقامات اندونزی در فعالیت‌های این فدراسیون اتخاذ شده است. اما تیم ملی این کشور اجازه حضور در بازی‌های جنوب شرق آسیا ۲۰۱۵ را خواهد داشت.

اجلاس بعدی کمیته اجرایی فیفا روزهای ۲ و ۳ مهر ۹۴ در مقر فیفا در زوریخ برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.