سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک علاقمند به هدایت تیم پیشین خود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارک ویلموث که در حال حاضر هدایت تیم ملی فوتبال بلژیک را بر عهده دارد و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها رساند، گزینه اصلی سرمربیگری تیم شالکه است. این مربی ۴۶ ساله که در زمان بازیگری‌اش در دو دوره (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳) برای شالکه بازی می‌کرد حالا گفته می‌شود گزینه اصلی هدایت آبی‌پوشان است.

روبرتو دی‌متئو که تا سال ۲۰۱۷ با شالکه قرارداد داشت، روز سه‌شنبه پس از شش ماه فعالیت در تیم شالکه از سرمربیگری این تیم استعفا کرد. این مربی ۴۴ ساله که در اکتبر ۲۰۱۴ هدایت آبی‌پوشان شالکه را بر عهده گرفته و جانشین ینس کلر شده بود، این تیم را تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری رساند ولی در بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان تیمش عملکرد خوبی نداشت.

مارک ویلموث در اردوی تیم ملی بلژیک که به منظور بازی دوستانه برابر فرانسه و دیدار برابر ولز در مرحله انتخابی یورو ۲۰۱۶ تشکیل شده است، به خبرنگاران گفت: من با باشگاه شالکه در ارتباط هستم و هرگز نگفته‌ام که تا سال ۲۰۱۸ در تیم ملی بلژیک خواهم ماند. هر موقع که بخواهم می‌توانم بند فسخ قراردادم را فعال کنم.

اگر ویلموث با شالکه قرارداد ببندد پس از فصل ۰۳-۲۰۰۲ که در اواخر فصل به عنوان مربی موقت در این تیم فعالیت کرد برای دومین بار هدایت این تیم آلمانی را عهده‌دار خواهد شد. او تاکنون تنها یک تجربه مربیگری دائم دارد و آن در فصل ۰۵-۲۰۰۴ با سن‌ترویدن بلژیک بوده است.

شالکه در ۱۰ بازی پایانی خود در فصل ۱۵-۲۰۱۴ بوندس‌لیگا فقط دو پیروزی کسب کرد و با ۴۸ امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی ایستاد و نه تنها شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا بلکه در کسب سهمیه حضور مستقیم در لیگ اروپا را هم از دست داد و حالا باید در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها حضور پیدا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.