رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه بخش جوانان در وزارت ورزش و جوانان مغفول واقع مانده است، گفت: فوتبال باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عزیزی با تبریک هفته جوان، با بیان اینکه بخش جوانان در وزارت ورزش و جوانان مغفول واقع مانده و این بخش اعتبار لازم را برای رسیدگی به وضعیت مسکن، اشتغال، ازدواج جوانان و... ندارد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بخش ورزش به اعتبار بالایی نیاز دارد چراکه بخش اعظمی از بودجه‌ای وزارت ورزش و جوانان در بخش ورزش هزینه می‌شود؛ بنابراین اگر بخش جوانان در قالب یک سازمان از بخش ورزش این وزارتخانه جدا شود می‌توان به حل مشکلات موجود امید داشت.

احتمال موافقت مجلس و شورای نگهبان با تشکیل سازمان جوانان

وی ادامه داد: اگر متولیان وزارتخانه این تفکیک را در قالب یک لایجه به مجلس ارائه دهند احتمال اینکه در مجلس تصویب شود و شورای نگهبان با آن موافقت کند بسیار است، زیرا بار مالی آن از سوی دولت دیده خواهد شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری یک جلسه مشترک با متولیان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اگر وزارتخانه به منظور حل زودتر این مشکل متقاضی برگزاری جلسه‌ای با مجلسی‌ها باشد ما نیز استقبال خواهیم کرد.

وی درباره شیوه تقسیم بودجه بخش ورزش از جوانان در وزارت ورزش و جوانان، تاکید کرد: در حال حاضر تفکیکی وجود ندارد. متاسفانه همان طور که آخر هر سال بخش جاری کشور با کسری بودجه رو به رو و این هزینه از بخش عمرانی برداشت می‌شود، در این وزارتخانه هم این اتفاق می‌افتد و هر جا که می‌آورند از بودجه بخش جوانان برداشت می‌کنند!

عزیزی ادامه داد: وقتی وزیر می‌گوید؛ «۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این وزارتخانه اختصاص داده شده» یعنی ۱۵۰۰ میلیون آن صرف ۱۸ تیم ورزشی شده و دیگر اعتباری برای بخش جوانان نمی‌ماند؟

استفاده بهینه از بودجه موجود با خصوصی کردن باشگاه‌ها

وی که با سایت خانه ملت گفتگو می‌کرد، یادآور شد: با این وجود در بخش ورزش باز هم کمبود بودجه وجود دارد و بسیاری از ورزشکاران قهرمان با هزینه شخصی خودشان به سفرهای خارج کشور می‌روند و بابت اینکه وزارتخانه هزینه‌های آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند گله‌مند و شاکی هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: باید باشگاه‌ها در ورزش‌های پرخرج مانند فوتبال به بخش خصوصی واگذار شوند تا باری از روی دوش دولت و وزارت ورزش و جوانان برداشته شود و بتوان از بودجه موجود استفاده بهینه کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.