تیم فوتبال خیبر خرم آباد به مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور صعود کرد تا نوزدهمین تیم حاضر در فصل آینده این رقابتها هم مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار برگشت پلی‌آف لیگ دسته اول روز پنجشنبه بین تیم‌#های خیبرخرم آباد و استقلال آبی برگزار شد و این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و با توجه به اینکه دیدار رفت را خیبر خرم آباد با نتیجه یک بر صفر برده بود در مجموع دو دیدار رفت و برگشت پیروز شد و به لیگ یک صعود کرد.

پیش از این تیم‌های بهمن شیراز و آلومنیوم اراک به لیگ دسته اول صعود کرده بودند.

درحال حاضر تیم‌های پیکان تهران و نفت مسجدسلیمان که از لیگ برتر به دسته اول سقوط کردند، تیم‌‌های نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان، فجرسپاسی شیراز، شهرداری اردبیل، گیتی‌پسند اصفهان، ایرانجوان بوشهر، مس رفسنجان، پاس همدان، پارسه تهران، صنعت نفت آبادان، داماش گیلان، گل‌گهر سیرجان، فولاد یزد و شهرداری تبریز که سهمیه خود را در این رقابتها حفظ کردند و بهمن شیراز، آلومنیوم اراک و خیبر خرم‌آباد که از دسته دوم به این مسابقات صعود کردند، ۱۹ تیم شرکت کننده در فصل آینده لیگ دسته اول را تشکیل می‌دهند.

همچنین بازنده دیدار پلی‌آف لیگ برتر بین دو تیم استقلال خوزستان و مس کرمان هم تیم بیستم این رقابتها خواهد بود.

البته چندی پیش مهدی تاج اعلام کرد براساس مصوبات قبلی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رقابتهای فصل آینده لیگ برتر با ۱۶ تیم و لیگ دسته اول در یک گروه ۲۰ تیمی انجام می‌شود و هیچگونه تغییری در مصوبه و برنامه‌ریزی‌های قبلی صورت نگرفته است.

امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ اما در این خصوص اعلام کرد قرار است کمیسیونی برای بررسی امکانات کمی و کیفی تیم‌های لیگ دسته اول تشکیل شود تا اگر تیمی استانداردهای لازم را نداشته باشد، مجوز حضور در لیگ دسته اول را بدست نیاوردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.