هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: وقتی یک تیم در یک فصل ۴ مدیرعامل و ۳ سرمربی عوض می‌کند وضعیتش بهتر از اینی که هست نمی‌شود.

مهرداد کفشگری در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط پرسپولیس در فصلی که گذشت و نتایجی که در سه جام گرفت صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: فصل فوتبالی برای پرسپولیس با ناکامی محض به پایان رسید. خودت به عنوان یکی از بازیکنان این تیم چه صحبتی درباره این فصل کابوس‌وار داری؟

متاسفانه در لیگ برتر و جام حذفی شرایط ما خوب نبود و فقط توانستیم دربی رفت و برگشت را ببریم و جز آن دیگر کاری نکردیم اما در لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی توانستیم نتایج خوبی بگیریم اما بازی آخر مقابل الهلال را واگذار کردیم و حذف شدیم. در کل سال خوبی برای پرسپولیس نبود و مشکلات زیادی وجود داشت که همه آنها دست به دست هم داد تا نتیجه نگیریم. شما ببینید ۴ مدیرعامل و ۳ مربی عوض کردیم و در این شرایط کار از این بهتر نمی‌شود.

فارس: این مشکلات که باعث شد پرسپولیس یک فصل سیاه را سپری کند از کجا شروع شد؟

فکر می‌کنم از روز اول این مسائل و مشکلات برای تیم به وجود آمد که حتی ما نتوانستیم بازیکنان مورد نیاز کادر فنی را جذب کنیم و در این میان برخی هم نمی‌گذاشتند تا این اتفاق بیفتد و از طرف دیگر علی دایی را بعد از هفته هفتم از پرسپولیس کنار گذاشتند و حمید درخشان آمد. نمی‌دانم منبع این مسائل چه بود اما امسال در کل سال بدی برای پرسپولیس بود و حسرت و تجربه آن برای ما ماند و امیدوارم که در سال جدید این اتفاق‌ها دیگر رخ ندهد تا هواداران اذیت نشوند.

فارس: خودت هم فصل پر فراز و نشیبی داشتی. در مقطعی فیکس بودی و در مقطعی هم روی نیمکت می‌نشستی.

فصل را با علی دایی شروع کردم و در همه بازی‌ها به میدان رفتم اما حمید درخشان که آمد چند هفته بیرون نشستم که البته بعد از اینکه با او صحبت کردم خودش هم معتقد بود که بیرون ماندنم از تیم فنی نبود چراکه او فکر می‌کرد من بازیکن علی دایی هستم و به همین دلیل به من بازی نمی‌داد اما این سوتفاهم‌ها برطرف شد و در دربی رفت هم بازی کردم و بعد که برانکو آمد باز هم دوباره در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتم اما به هر حال وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد همه مقصر هستند و اگر نتایج خوبی می‌گرفتیم دیگر این مسائل پیش نمی‌آمد و من اعتقاد دارم که امسال از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان سال خوبی نداشتیم و این تغییرات پی در پی هم مزید بر علت شد.

فارس: امسال سال بسیار پرحاشیه‌ای هم برای پرسپولیس بود به طوری که بارها شاهد درگیری‌های کلامی و فیزیکی در تیم بودیم که این حاشیه‌ها در سال‌های قبل کمتر رخ می‌داد. فکر می‌کنی دلیل این حاشیه‌های مختلف چه بود؟

صد در صد وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد بازیکن هم زودتر جوش می‌آورد! همه این مسائل به نتیجه نگرفتن برمی‌گردد چراکه بر روی بازیکنی که در پرسپولیس حضور دارد فشار زیادی است و از طرف دیگر ما در تیم‌مان بازیکنان جوان زیاد داشتیم که گاهی نمی‌توانستند این حاشیه‌ها را مدیریت کنند. در کل اعتقاد دارم باید امسال را فراموش کرد چون با فکر کردن به اتفاقات گذشته آینده را از دست می‌دهیم. 

فارس: اشاره کردی به اینکه درخشان تو را بازیکن علی دایی می‌دانست و به همین دلیل به تو بازی نمی‌داد، چه شد که این مسئله را برطرف کردی؟

در چند هفته ابتدایی که درخشان به پرسپولیس آمد همیشه سعی می‌کردم در تمرینات خودم را نشان دهم و حتی روز آخر درخشان به من گفت که تمرینات تو سوتفاهمات را برطرف کرد چون من فقط به تمرین فکر می‌کردم هرچند که علی دایی برای من زحمات زیادی کشید و در فوتبال هرچه دارم از اوست اما هیچ گاه پرسپولیس را زیر پا نگذاشتم چون این تیم ۳۰ میلیون هوادار دارد و اگر بازیکنی کوتاهی کند آه هواداران او را می‌گیرد حتی دیدید که در بازی مقابل راه‌آهن در جام حذفی که بازیکنان ثابت جرات پنالتی‌ زدن نداشتند من پشت ضربه پنالتی رفتم تا نشان دهم که دلم با پرسپولیس است. فوتبالم را مدیون دایی هستم اما دلیل نمی‌شود پرسپولیس را زیر پا بگذارم هرچند از حمید درخشان هم موارد زیادی یاد گرفتم.

فارس: در هفته‌های آخر مصدوم شدی و حتی دربی و دو بازی مقابل الهلال در رفت و برگشت را از دست دادی. الان وضعیت بدنی‌ات چطور است؟

قبل از دربی به خاطر فشردگی بازی‌ها و اینکه ۸ بازی پشت سر هم ۹۰ دقیقه بازی کردند مصدوم شدند چراکه همه دیدند بازی با بنیادکار ازبکستان چقدر بازی پرفشاری بود اما خوشبختانه الان حدود ۲۰ درصد مصدومیتم باقی مانده تا به صورت کامل برطرف شود تا بتوانم یک فصل خوب را با پرسپولیس داشته باشم.

فارس: با توجه به اینکه فصل فوتبالی به پایان رسیده آیا تسویه حساب مالی با تو انجام شده است؟

در سه، چهار ماه اخیر فقط دو، سه هفته حقوق هفتگی ما به حسابمان واریز شده اما قطعا اگر باشگاه پول داشت به ما پول می‌داد. شرایط پرسپولیس آنقدر حساس بود که نمی‌توانستیم به مسائل مالی فکر کنیم اما من بازیکنی بودم که هیچ گاه به مشکلات مالی اعتراض نکردم اما الان پرسپولیس در شرایط سرنوشت‌سازی است و امیدوارم پول باشد تا بازیکنان مورد نیاز کادر فنی جذب شوند.

فارس: به عنوان سوال پایانی با توجه به اینکه یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد داری آیا در این تیم باقی خواهی ماند؟

ببینید هر بازیکن آرزو دارد که در پرسپولیس بازی کند و من هم به راحتی این پیراهن را به دست نیاوردم که بخواهم آن را راحت از دست بدهم. همه تلاشم را می‌کنم تا در پرسپولیس باقی بمانم و هم فکر و ذکرم با این تیم است و می‌خواهم شرایط خوبی در این تیم داشته باشم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.