درپی اعلام نارضایتی و ناخشنودی شرکت‌های بزرگی چون مک‌دونالد و هیوندا،‌ویزاکارت اعلام کرده که می‌خواهد همکاری‌اش را همچون سونی و خط هوایی الامارات قطع کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ویزا کارت، شرکت چندملیتی خدمات مالی آمریکایی ، که دفتر مرکزی آن در فوسترسیتی کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، از احتمال قطع همکاری حمایتی خود با فیفا خبر داد. این تصمیم شرکت ویزاکارت درپی آن اتخاذ شد که فیفا در روزهای گذشته به عنوان سازمانی فاسد در رسانه‌های بین‌المللی معرفی شد.

شرکت ویزا، حامی مالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، با ارسال پیامی ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های اخیر این سازمان با اتهام فساد مالی و دستگیری چندین مقام این نهاد از احتمال متوقف کردن همکاری خود با فیفا خبر داد.

در پیام شرکت ویزاکارت آمده است که یأس و نگرانی این شرکت نسبت به فیفا درباره وقایع اخیر عمیق است.

یاد آور می‌شود که این شرکت وظیفه تسهیلات مبادلات مالی الکترونیکی در سراسر جهان را بر عهده دارد، که عمدتاً توسط کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی با نشان تجاری ویزا انجام می‌شود.

سایر همکاران مالی تجاری فیفا همچون شرکت‌های آدیداس، کوکاکولا و هیوندای از این نهاد خواسته‌اند تا به سرعت تدابیر لازم و ضروری را نسبت به این رسوایی بیندیشد و به مرحله اجرا در آورد.

کاتلین بروکس، مدیر تحقیقات شرکت فارکس یا بازار ارز خارجی گفت: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شرکت‌ها، ابرشرکت‌ها و کنگلومراهای بزرگ که نگران تصویر خود هستند، همکاری تجاری خود را قطع کنند و جایی دیگری بروند. این تنها مربوط به مذاکرات دوباره نسبت به قراردادها نمی‌شود. مجموع دنیای فوتبال از این جریان رنج خواهد برد.

با اسنادی که روزنامه‌های آمریکایی در روزهای اخیر رو کرده اند، مشخص شده است که برخی مقامات فیفا در اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه و ۲۰۲۲ به قطر رشوه دریافت کرده اند.

بر روی شبکه‌های اجتماعی از همکاران و شرکت‌های حامی فیفا انتقاد بعمل آمده است. در این شبکه‌ها از شرایط کاری سخت و زندگی کارگران مهاجر در قطر که برای ساخت تاسیسات و ورزشگاهها به کار گرفته شده اند پرده برداشته شده است.

شرکت‌هایی چون مک‌دونالد، کوکاکولا و یا آدیداس با پرداخت میلیون‌ها یورو به فیفا مجوز نصب تبلیغات خود در ورزشگاه‌ها را دریافت می کنند.

پیش از این در نوامبر ۲۰۱۴ شرکت سونی و کمپانی هواپیمایی امارات همکاری مالی تجاری خود با فیفا را متوقف کرده بودند.

گفتنی است که فیفا سالی یک میلیارد دلار حمایت‌های ملی اسپانسرهایش درآمد دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.