تیم فوتبال نفت تهران موفق شد در نخستین حضورش در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به جمع هشت تیم برتر قاره کهن راه یابد. خوشبختانه یا متاسفانه نفت یکی از معدود باشگاه‌های ایران است که در چندین سال اخیر مدیریت با ثبات و ساختاری حرفه‌ای و برپایه اصول داشته است.

منصور قنبرزاده مدیر موفق باشگاه نفت تهران پس از صعود تیمش به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از نگاه به آینده و تمرکز روی فینال جام حذفی گفت، خواهشی از رسانه‌ها داشت و صدا و سیما را به باد انتقاد گرفت.

گفت‌وگوی ایسنا را با منصور قنبرزاده لحظاتی پس از بازگشت از عربستان، در فرودگاه امام خمینی (ره) در ادامه می‌خوانید.

* صعود نفت ایران را به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تبریک می‌گوییم. این کار بسیار بزرگی بود که تیم شما از عهده انجامش به خوبی برآمد.

ما هم از این اتفاق بسیار خوشحالیم و حالا با انرژی زیاد به فینال جام حذفی فکر می‌کنیم. بعد از آن بازی به فصل بعد و آماده کردن تیم برای لیگ برتر آینده و ادامه لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم.

* شاید مهم‌ترین حرفی که این روزها درباره نفت و کاد فنی موفق‌اش زده می‌شود، احتمال جدایی علیرضا منصوریان از نفت و پیوستنش به استقلال است. آیا قرار است چنین اتفاقی رخ دهد؟

اساسا طرح این موضوع در چنین زمانی صحیح نیست. دوشنبه بازی حساسی در فینال جام حذفی داریم و کسانی که منصوریان را دوست دارند نباید کاری کنند که تمرکز او برای این بازی از بین برود.

* شما که مایل به قطع همکاری با این مربی نیستید؟ قطعا برای ماندنش تلاش می‌کنید.

منصوریان در نفت زحمت زیادی کشیده و حالا یک کار نیمه‌تمام دارد که باید آن را به اتمام برساند. تیم ما به جمع هشت تیم برتر آسیا رسیده و حالا منصوریان باید این تیم را تا قهرمانی در آسیا همراهی کند.

* اغراق نمی‌کنید؟

شاید در آن روزهایی که در پلی‌آف بازی می‌کردیم و آرزویمان صعود به لیگ قهرمانان بود زدن این حرف اغراق بود اما حالا چندان هم اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم که نفت شایسته قهرمانی در آسیاست. الاهلی که در این مرحله از ما شکست خورد هشت ملی‌پوش و سه بازیکن خارجی تراز اول داشت. به نوعی با تیم ملی عربستان بازی کردیم.

* دوشنبه باید در فینال جام حذفی با تیم دوست‌داشتنی ذوب‌آهن بازی کنید.

ذوب‌آهن تیم بسیار خوبی است. هر دو تیم شخصیت قهرمانی دارند و حتی می‌توانم بگویم که این دو تیم برادران دوقلو هستند چون از نظر ساختاری، مدیریت باشگاهی و تفکر مربیان جوان و آینده‌دار به هم نزدیک هستند. این دو برادر به فینال رسیده‌اند و حالا هر یک قهرمان شود، سرنوشت و خواست خدا بوده است.

* چقدر به قهرمانی در جام حذفی امیدوارید؟ ضمن این که می‌دانید اگر قهرمانی را از دست بدهید باز هم باید برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا از مرحله پلی‌آف شروع کنید.

فعلا فقط تمرکزمان روی پیروزی در فینال است و به آسیا فکر نمی‌کنیم. در لیگ برتر یک لحظه جام را زمین گذاشتیم و سپاهان آن را برداشت. قهرمانی در لیگ مبارک سپاهان باشد اما فکر می کنم که لیاقت نفت حداقل قهرمانی در جام حذفی است.

* خوبی فینال جام حذفی به این است که بازی هم‌زمانی ندارد که نتیجه‌اش نامعلوم باشد!

(با خنده) به خودم قول داده بودم که دیگر درباره لیگ برتر و اتفاقات روز آخرش حرفی نزنم. آن روز را فراموش کرده‌ایم و فقط به آینده نگاه می‌کنیم.

* پس از صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در آستانه فینال جام حذفی پاداشی برای تیم در نظر گرفته‌اید؟

بله! سیستم پاداش در باشگاه ما تعریف شده است و در چنین زمان‌هایی هیات رئیسه تصمیم می‌گیرد که چه میزان پاداش و بر اساس چه معیاری پرداخت شود. حداقل حق بازیکنان و کادر فنی است که به آنها پاداش دهیم.

* درباره اتفاق خوبی که نفت در عربستان رقم زد حرف دیگری مانده؟

تماس‌های زیادی از سوی مردم با باشگاه صورت گرفته که همه از موضوعی گله داشتند. مردم می‌گفتند که چرا بازی نفت و الاهلی از شبکه ورزش پخش شده و به جایش شبکه سوم سیما یک بازی خارجی را نمایش داده است؟ با توجه به وضعیت سختی که برای نفت در جده درست شد و بازی بسیار مهمی که داشتیم و به نوعی بازی ملی محسوب می‌شد، انتظار داشتیم که بازی را از شبکه سوم پخش کنند که مخاطب بیشتری دارد و در همه جای ایران دیده می‌شود. از شبکه ورزش تشکر می کنیم که بازی ما را پخش کرد اما در خیلی جاهای ایران این شبکه در دسترس نیست. این کار صدا و سیما در حق بازیکنان ما شایسته نبود و امیدوارم که این سازمان این اشتباه را دیگر برای هیچ تیمی تکرار نکند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )