کاپیتان پیشین تیم ملی پرتغال به پیروزی رئیس سوئیسی فدراسیون جهان فوتبال در دور جدید انتخابات ریاست این سازمان واکنش تندی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروزی سپ بلاتر در انتخابات ریاست فیفا و قطعی شدن پنجمین دوره متوالی حضور او در این سمت آن هم تنها دور روز پس از جنجالی‌های اخیری که با افشای فساد اداری تنی چند از مقامات ارشد این سازمان شکل گرفت،‌ با انتقاداتی همراه شده است.

لوئیز فیگو، کاپیتان پیشین تیم ملی پرتغال که جزو نامزدهای انتخاباتی فیفا بود و ماه گذشته از مبارزه انتخاباتی با بلاتر انصراف داد، یکی از آن منتقدان بوده است.

فیگو در این خصوص اظهار داشت: اگر بلاتر ذره‌ای شایستگی و نجابت داشته باشد، در  چند روز آینده از سمت خود استعفا می‌کند.

فیگو ادامه داد: این رأی‌گیری تنها برای زدن مهر تأیید بر انتخاب مردی است که شایستگی باقی ماندن بر مسند ریاست دنیای فوتبال را ندارد. به جای آن چیزی که آقای بلاتر گفت،‌ اینکه اتفاقات روز چهارشنبه (دستگیری شش مقام ارشد فیفا در هتلی در سوئیس) به ضرر فوتبال نبوده است، باید بگویم که آن اتفاقات کاملاً به ضرر فیفا و تمام افرادی که تا کنون مسئولیت اداره امور را در این سازمان داشته‌اند بود.

کاپیتان اسبق تیم ملی پرتغال در ادامه تأکید کرد: فوتبال زشت نیست اما این مدیران نهاد اداره کننده این ورزش هستند که باید آن را قانونمدار کنند، فوتبالی که اکنون در آن نه خبری از صداقت است نه اتحاد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )