تیم نفت بدون داشتن هوادار، هواداران فوتبال ایران را خوشحال کرد و در لیگ قهرمانان آسیا جُورکش تیم‌هایی شد که همه چیز داشتند و حالا وقت آن رسیده که از این تیم حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم نفت ماند و لیگ قهرمانان آسیا؛ تنها نماینده ایران بین ۸ تیم برتر باشگاهی قاره؛ نفت تیمی بود که پدیده لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا بیش از پیش نیاز به حمایت دارد. هرچند حمایت‌ها از یک تیم باید از ابتدا صورت بگیرد تا موفقیتی صورت بگیرد اما در فوتبال ما سر و کله حامیان همیشه زمانی پیدا می‌شود که موفقیتی به بار می‌آید.

در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با قدمت، سابقه و هواداران میلیونی‌اش، تراکتورسازی با هواداران پر شورَش و فولاد با آکادمی پر استعداد و جوانانش نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا درخششی داشته باشند. فقط تیم نفت بود که در اولین سال حضورش در لیگ قهرمانان آسیا توانست به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابد و برای ادامه مسابقات باید فصل آینده تیمی به مراتب قدرتمندتر و با تجربه‌تر را راهی مسابقات کند.

نفت تیمی است که با مربی و بازیکنان جوانش در آسیا آقایی کرد. علیرضا منصوریان و شاگردانش نشان دادند فوتبال فقط پول نیست و می‌توان با منطق هم نتیجه گرفت اما از این جای کار به بعد راه سختی پیش روی نفت است. تیمی که در این فصل هم چند بار با مشکل مالی روبه‌رو شد اما توانست تا آخرین دقایق پایانی لیگ مدعی جدی قهرمانی باشد، اکنون در فینال جام حذفی قرار دارد و در آسیا هم به مرحله یک چهارم نهایی رفته است.

در ایران بیشتر هواداران فوتبال یا طرفدار پرسپولیس هستند یا استقلال؛ این دو تیم دولتی که در این فصل با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان به قهقرا رفتند و هواداران خود را ناامید کردند. هرچند پرسپولیس توانست تا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش برود اما مطمئناً این نتیجه‌ای نبود که هواداران پرسپولیس از تیم محبوب‌شان انتظار داشتند. استقلال هم که برای قهرمانی می‌جنگید در یکی از بدترین فصل‌های خود رتبه‌ای بهتر از ششم کسب نکرد. نتایجی که سرخابی‌ها گرفتند نتیجه سیاست‌های وزارت ورزش بود که برای خصوصی شدن این دو باشگاه، راه را اشتباه رفت. تلاشی که به نتیجه نرسید و پرسپولیس و استقلال بار دیگر به این وزارتخانه برگشتند تا تکلیف‌شان روشن شود.

پرسپولیس و استقلالِ دولتی رها شدند تا در لیگ چهاردهم هر بلایی که بود سرشان بیاید، بلکه خصوصی شوند اما نشدند. حالا دولت باید برای بازگرداندن اعتبار سرخابی‌ها تلاشی دو چندان کند تا بلکه هواداران این خاطرات تلخ را به فراموشی بسپارند اما در این بین تیم نفتی افتخار آفرین شده که این تیم هم دولتی است. تیمی زیر نظر وزارت نفت که حالا بیش از پیش نیاز به حمایت این وزارتخانه دارد تا آبروی فوتبال ایران شود.

شاید برای وزارت نفت و زنگنه که وزیر این وزارتخانه است، لیگ چهاردهم تجربه خوبی شده باشد. آنها یکی از تیم‌های خود را که نفت مسجدسلیمان است به صورت کامل رها کردند تا این تیم به لیگ دسته اول سقوط کند و با حمایت نصفه و نیمه‌ای که از تیم تهرانی خود کردند، نتیجه آن را دیدند. حالا که دولت با دو وزارتخانه ورزش‌وجوانان و نفت تجربه پرسپولیس، استقلال، نفت تهران و نفت مسجدسلیمان را در کارنامه دارد و در خصوصی کردن آنها نیز مانده، شاید بهتر باشد با یک جمع‌بندی، حمایتی کامل از فوتبال داشته باشد. فوتبالی که در جهان دومین صنعت برتر است و بین مردم نیز شور و شعف ایجاد می‌کند. تیم نفت بدون هوادار، جُورکش پرسپولیس، تراکتورسازی و فولاد شد تا هواداران فوتبال ایران را خوشحال کند و حالا که این خوشحالی بین مردم ایجاد شده نباید شاگردان منصوریان را رها کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.