مدیرعامل پیشین پرسپولیس تاکید کرد که دولت در ادوار مختلف به غیر از ضربه زدن به پرسپولیس و استقلال خدمتی به این دو باشگاه نکرده است.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره لغو مزایده چهارم پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: حرف‌وحدیث‌ها و شایعاتی که این روزها درست می‌کنند، خوب نیست و اینکه بخواهند این موضوع را گردن نهادهای مختلف بیندازند، معنا و مفهوم بدی دارد. سازمان خصوصی‌سازی کدام واگذاری را به نهادهای مختلف ارتباط داده است؟ چه اتفاقی افتاده که تنها برای فوتبال این کار را کردند؟

تاریخچه پرسپولیس

وی افزود: پرسپولیس زمانی دست «عبدو» بود و بعد انقلاب در اختیار سازمان تربیت بدنی وقت قرار گرفت. سازمان تربیت بدنی پرسپولیس را به بنیاد مستضعفان داد که اعلام کردند، نمی‌توانند پرسپولیس را اداره کنند و آن را به علی پروین و انصاری‌فرد سپردند. پروین پرسپولیس را با اندک مبلغی اداره کرده که آن مبلغ هم با کمک‌های مردم بود. پس از مدتی به پروین گفتند برو خانه‌ات که پرسپولیس ماند و انصاری‌فرد. سازمان تربیت بدنی یک میلیون تومان به پرسپولیس کمک کرد اما انصاری‌فرد به خاطر این مبلغ مجبور شد به دیوان محاسبات جواب دهد. در ادامه پرسپولیس را به ما و محلوجی دادند که در ۹ سال اداره این تیم یک ریال هم نگرفتیم و ۵ قهرمانی لیگ و حذفی حاصل کار ما بود و ۱۲ بازیکن به تیم ملی معرفی کردیم.

۸ مدیر پرسپولیس در دورده خادم تغییر کردند

عابدینی خاطرنشان کرد: پس از ما ببینید که چه اتفاقی برای پرسپولیس افتاده است. ۱۴ مدیرعامل به غیر از دوره امسال امیررضا خادم تغییر کردند و در زمان خادم ۸ مدیره عوض شد. چه اتفاقی افتاده که پرسپولیس از سال ۲۰۰۲ به بعد، نتوانسته از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؟ غیر از این بوده که مدیریت ورزشی در بخش دولت در سیستم باشگاه‌داری فلج است؟

مدیرعامل پیشین پرسپولیس با انتقاد از سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: امسال با شجاعت تمام اعلام کردند که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را بخش خصوصی واگذار می‌کنند اما این اتفاق نیفتاد. پوری‌حسینی (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) حافظه‌اش جواب نمی‌دهد. او در مرحله اول و دوم مزایده فکر می‌کرد که چون قرار است ۲۰ درصد سهام باشگاه به پیشکسوتان داده شود، کسی در مزایده شرکت نمی‌کند، در حالی که اینطور نبود. پوری‌حسینیگفته بود سرخابی‌ها  ۲ ساله واگذار شوند و ۴۰ درصد هم ورودی می‌خواستند، در صورتی که همه واگذاری‌های آنها ۵ ساله است.

دولت به پرسپولیس و استقلال ضربه زد

عابدینی تاکید کرد: مردم برند پرسپولیس و استقلال را ساختند و دولت در اداور مختلف به غیر از ضربه زدن به این دو باشگاه هیچ خدمتی نکرده است. آقایان، چه چیزی را می‌خواهید بفروشید؟ برندی که متعلق به مردم است؟ این قصه مانند زغال و الماس است که اگر دست شما باشد، زغال است ولی دست ما باشد، الماس می‌شود.

سهام فرزندان هدایتی را خارج کردیم

مدیرعامل پیشین پرسپولیس افزود: ببینید که در مزایده سوم چه بازی‌هایی درآوردند. گفتند بیشتر سهام شرکت استیل‌‌آذین در اختیار فرزندان حسین هدایتی است و آنها از طریق هدایتی سهام‌دار شده‌اند، بنابراین سهام برای هدایتی است. باتوجه به این مسئله، سهام فرزندان از شرکت خارج شد و قیمت پیشنهادی ما از ۲۹۰ میلیارد به ۳۲۲ میلیارد تومان رسید، چون می‌دانستیم رقیبان قیمت پیشنهاد بالایی می‌دهند.

حضور خودروسازان دستور معاون اول رئیس جمهور بود

وی با اشاره به حضور شرکت‌های خودروسازان در مزایده چهارم گفت: پس از مدتی خودروسازان با دستور دولت در مزایده شرکت کردند، در حالی که خودشان دوست نداشتند شرکت کنند. این دستور هم بدون تردید از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صادر شد چون از نظر دولت خیروصلاح این بود که این دو باشگاه در بخش دولتی باقی بمانند.

چرا از اول نگفتند اسنادتان مشکل دارد؟

عابدینی خاطرنشان کرد: به تمام کسانی که مراجعه کردیم، اعلام کردند اسناد شما مشکلی ندارد و اگر قیمت‌تان مناسب باشد، باشگاه را به شما می‌دهند. جدول اسنادمان را از بانک‌ها گرفتیم و مشخص شد شرکت استیل‌آذین بدهکار نیست. کسانی که می‌گویند اهلیت ما تایید نشده، «تراز» و «شاقول‌شان» کج است. در حالی که آقایان باید هنجارسازی کنند، هنجار زیبا را تبدیل به ناهنجاری می‌کنند. چرا زمانی که در مزایده شرکت می‌کردیم، اعلام نکردند اسناد شما مشکل دارد تا در مزایده شرکت نکنیم؟

چرا فلان دکتر و شرکت خواهان استقلال دیگر در مزایده شرکت نکردند؟

نماینده شرکت استیل‌آذین در خصوص رد اهلیت متقاضیان خرید سرخابی‌ها گفت: سازمان ۳ راهکار داشت، نخست اینکه اگر قرار بود اهلیت ما تایید نشود، هنگام ارائه مدارک می‌گفتند که از قیافه‌تان خوش‌مان نمی‌آید و در مزایده شرکت نکنید. دوم اینکه، از ما ۳۰۰ میلیارد سپرده درخواست می‌کردند تا باورشان شود که می‌خواهیم در مزایده شرکت کنیم. سوم اینکه، استعلام ما از وزارت اطلاعات و امنیت و سازمان بازرسی باید تایید شود که پاسخ ما مثبت بود. چرا در برگه مزایده این چیزها را اعلام نکردید؟ چطور آن دکتر فلانی که از راه رسید و اعلام کرد که همین الان با ۳۰۰ میلیارد تومان نقد پرسپولیس را می‌خرد، در مرحله بعد شرکت نکرد؟ چرا آنهایی که در مزایده سوم برای خرید استقلال جلو آمدند، دیگر مزایده شرکت نکردند؟ چرا فقط استیل‌آذین و بهنام‌پیشرو جلو آمدند؟

کدام فرد عاقلی بعد از نقل و انتقالات در مزایده شرکت می‌کند؟

وی با بیان اینکه قیمت بهنام پیشرو کم بود و نمی‌توانست برنده شود، تاکید کرد: تاثیرگذاری احمد توکلی و برخی دوستان در مجلس به گونه‌ای بود که خودروسازان کنار رفتند.  آقایانی که بینش فوتبالی ندارند، گفتند پس از فصل نقل و انتقالات مزایده بعدی را برگزار می‌کنیم. کدام فرد عاقلی پس از نقل و انتقالات این کار را می‌کند؟

داستان فُرم‌های وزارت ورزش و جوانان

عابدینی تصریح کرد: از حراست وزارت ورزش و جوانان به ما گفتند که احتمالا شما برنده مزایده هستید و فرم‌های مدیریت را به ما دادند که پُر کنیم تا وزارت آنها را تایید کنند. ۴ نفر از اعضای هیئت مدیره استیل آذین این فرم را پر کردند. در جلسه‌ای که در سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد و من هم حضور داشتم، مدارک نقل‌وانتقالات، امضای دفاتر و اساسنامه را خواستند که همه را نشان دادیم. به ما گفتند که تضمین می‌دهید چک‌تان برگشت نخورد که پاسخ دادیم نه تنها تضمین می‌دهیم، بلکه سوال می‌کنیم وقتی پول‌ها را به موقع پرداخت کردیم، سهام را به زودی آزاد می‌کنید که پاسخ‌شان مثبت بود.

از دفتر سازمان خصوصی‌سازی به ما تبریک گفتند

نماینده شرکت استیل‌آذین افزود: روز اعلام برنده مزایده، از سازمان خصوصی‌سازی با من تماس گرفتند و تبریک گفتند که شما برنده مزایده هستید. به یکی از گزارشگران صداوسیما که در سازمان حضور داشت، گفتند که برنده مزایده پرسپولیس استیل آذین است ولی یک ساعت بعد به گزارشگر اعلام کردند که دستور آمده اهلیت هیچ فردی تایید نشده است. این دستور از دولت بود و به نظر می‌رسید باورشان شده بود که واگذاری صورت می‌گیرد و به همین خاطر پشیمان شدند.

بحث شکایت از سازمان خصوصی‌سازی

عابدینی گفت: پیگیر این اتفاقات هستیم و به احتمال زیاد از طریق وکیل استیل‌آذین از سازمان خصوصی‌سازی شکایت خواهیم کرد. اگر بتوانیم حق‌مان را از مراجع ذی‌صلاح بگیریم، در مزایده چهارم شرکت کرده و در غیر این صورت به هدایتی پیشنهاد می‌دهم که در مزایده شرکت نکنند.

سوال از مقداد نجف‌نژاد

وی با اشاره به اقدامات مقداد نجف‌نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: چرا نجف‌نژاد و دوستان قبل از اینکه مزایده برگزار شود، از ۱۳۵ نماینده مجلس برای تغییر نحوه واگذاری امضا نگرفتند؟

واکنش به اظهارات گرشاسبی

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اظهارات محمدرضا گرشاسبی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران که گفته است، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا زمان مزایده بعدی زیر نظر اداره ورزش و جوانان استان تهران  باشند، گفت: دولت می‌داند چه کار کند و این هم از آن دسته کارها است.

کار نژادفلاح باشگاهداری نیست

وی در مورد اینکه محمدحسین نژاد فلاح در اردوی پرسپولیس در ریاض تیم را تنها گذاشته و این مسئله انتقادات زیادی را به او وارد کرده، تصریح کرد: از نژادفلاح نباید انتقاد کنند، از وزارت ورزش باید انتقاد شود که ۸ مدیر را در یک‌سال تغییر داد. کار نژادفلاح مدیریت باشگاهداری نیست که ادعا کرده این کار را بلد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.