تیم فوتبال بارسلونا در شرایطی به مصاف اتلتیک بیلبائو می‌رود که تا به حال سابقه نداشته در فینالی از جام حذفی اسپانیا که در خانه‌اش برگزار شده است، با قرمزوسفیدپوشان باسک روبه رو شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا، قهرمان لالیگا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برای کسب دومین جام از سه جامی که در این فصل می‌تواند کسب کند، فرداشب (شنبه) در حالی در ورزشگاه نیوکمپ فینال جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپادل‌ری را برابر اتلتیک بیلبائو برگزار می‌کند که این اولین رویارویی دو تیم در فینال رقابت‌هاست.

بارسلونا که آخرین بار در سال ۲۰۱۲ قهرمان جام حذفی اسپانیا شد تاکنون در مجموع ۲۶ بار فاتح این رقابت‌ها شده است و به عنوان پرافتخارترین تیم در کوپادل‌ری شناخته می‌شود. در سمت مقابل هم اتلتیک بیلبائو با ۲۳ قهرمانی در این رقابت‌ها پس از بارسلونا و بالاتر از رئال مادرید (با ۱۹ قهرمانی) دومین تیم پرافتخار جام حذفی اسپانیاست.

شاگردان ارنستو والورده اما در شهر بارسلون قهرمانی‌های بیشتری از میزبان خود در فینال جام حذفی کسب کرده‌اند. نماینده ایالت باسک در کاتالونیا شش بار قهرمان جام حذفی شده و این در حالی است که بارسا در ایالت خود چهار بار این افتخار را تجربه کرده است.

هر نتیجه‌ای که در بازی فرداشب رقم بخورد، شکست ناپذیری یکی از دو تیم در بازی‌‌هایی که در شهر بارسلونا به عنوان فینالیست جام حذفی به میدان رفته‌اند به پایان خواهد رسید. تا پیش از این نه بارسلونا و نه اتلتیک بیلبائو در آن دسته از فینال‌های جام حذفی اسپانیا که در شهر بارسلون برگزار شده است، نباخته‌اند.

بارسلونا در شهر خودش تا به حال چهار بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده است که تنها یکی از آنها در سال ۱۹۶۳ با پیروزی ۳ بر یک برابر رئال‌ ساراگوسا در ورزشگاه نیوکمپ رقم خورده است. سه قهرمانی دیگر بارسا در شهر خودش در سال‌های ۱۹۵۷ (برابر اسپانیول) در ورزشگاه المپیک بارسلونا و سال‌های ۱۹۱۲ و ۱۹۱۳ در کمپ قدیمی دلا ایندوستریا به ترتیب برابر خیمناستیکا مادرید و رئال‌سوسیه‌داد به ثبت رسیده است.

در طرف مقابل اتلتیک بیلبائو، هرگز در ورزشگاه نیوکمپ قهرمانی در جام حذفی را تجربه نکرده است و چهار قهرمانی از شش قهرمانی‌اش در شهر بارسلونا (۱۹۳۰، ۱۹۳۳، ۱۹۴۴ و ۱۹۴۵) را در ورزشگاه مونتخوئیچ و دو قهرمانی دیگر (۱۹۲۳ و ۱۹۱۷) را به ترتیب در ورزشگاه‌های لس کورتس و کارر مونتانر کسب کرده است.

به این ترتیب بیلبائو در صورتی که فرداشب موفق به شکست بارسلونا شود برای اولین بار جشن قهرمانی کوپادل‌ری را در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌کند.

فینال جام حذفی اسپانیا از اولین دقیقه بامداد فردا (شنبه) در ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.