مالک باشگاه سیاه‌جامگان تأکید کرد، امتیاز این باشگاه را به هیچ قیمتی نمی‌فروشند.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگار تسنیم در خصوص اولتیماتوم کوروش صبوریان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی، مبنی بر اینکه باشگاه سیاه‌جامگان هنوز مجوز کمیسیون ماده پنج را دریافت نکرده و بدون آن نمی‌تواند در لیگ برتر حضور پیدا کند، گفت: در نخستین سال‌هایی که فعالیت باشگاه را شروع کردیم اقدامات اولیه برای گرفتن مجوز کمیسیون ماده پنج را انجام داده‌ایم و در حال حاضر نیز قصد داریم اقدامات تکمیلی اخذ آن را انجام دهیم. البته قرار است روز شنبه جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی داشته باشیم و قطعاً در مورد این موضوع با وی صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: این مجوز ربطی به حضور یا عدم حضور تیم سیاه‌جامگان در لیگ برتر ندارد و صرفاً یک مجوز درون استانی است که قطعاً آن را اخذ خواهیم کرد. پس از این اظهارنظر صبوریان با وی به صورت تلفنی صحبت کردم. فکر می‌کنم دلیل اظهارنظر مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی این است که وی به عنوان بزرگ‌تر ورزش استان دلواپس بوده و به دنبال آن است که ما را برای گرفتن مجوز کمیسیون ماده پنج تحریک کند. مطمئنم آقای صبوریان نیز در این زمینه همچون گذشته به ما کمک خواهد کرد.

مالک باشگاه سیاه‌جامگان در پاسخ به این پرسش که آیا بهشتی، مالک باشگاه ابومسلم، پیشنهاد خرید ۱۷ میلیارد تومانی به علاوه امتیاز تیم دسته دومی تیمش را برای خرید امتیاز سیاه‌جامگان به شما داده است، تصریح کرد: چنین پیشنهادی به من نشده و من هم از طریق فضای مجازی چیزهایی در این خصوص شنیده‌ام. مطمئن باشید امتیاز سیاه‌جامگان را تحت هیچ شرایط و هیچ قیمتی حتی اگر پیشنهاد ۱۷ میلیارد تومانی هم داشته باشیم، واگذار نمی‌کنیم، چون این تیم متعلق به مردم مشهد است و آنها هم علاقه‌ای به فروش و انتقال امتیاز آن ندارند.

عباسی خاطر نشان کرد: البته اگر کسی بخواهد با فرمول خاصی به ما کمک کند استقبال می‌کنیم و حتی اگر طبق اصول و قانون بخواهند درصد مشخصی از سهام باشگاه را بخرند، مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی در مورد اینکه برخی از بازیکنان سیاه‌جامگان ادعا می‌کنند که با وجود پایان فصل فقط ۴۰ درصد از مبالغ قرارداشان را گرفته‌اند، گفت: این موضوع صحت ندارد، چون ما ۵۰ درصد از رقم قرارداد بازیکنان را داده‌ایم و بابت ۲۰ درصد دیگر از قراردادشان نیز به آنها چک داده‌ایم که حداکثر تا ۱۵ روز دیگر پاس می‌شود. باقیمانده قراردادها را نیز با آغاز تمرینات تیم که بیستم خردادماه است، پرداخت خواهیم کرد.

مالک باشگاه سیاه‌جامگان با اعلام اینکه ۷۰ درصد از بازیکنان فعلی تیم فوتبال این باشگاه حفظ خواهند شد، اظهار داشت: حداقل به هفت بازیکن باتجربه در پست‌های مختلف نیاز داریم و این موضوع کاملاً به نظر کادرفنی بستگی دارد. مطمئن باشید ما به دنبال جذب ستاره نیستیم و می‌خواهیم کارخانه ستاره‌سازی ابومسلم در استان را دوباره احیا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه بودجه‌ای را برای حضور در لیگ پانزدهم در نظر گرفته‌اید و با توجه به اینکه تیم خصوصی است برای تأمین بودجه به مشکل نخواهید خورد، تأکید کرد: از چهار سال قبل که فعالیت خود را در قالب باشگاه سیاه‌جامگان آغاز کردیم، برای تأمین بودجه مورد نیازمان به چاه نفت وصل نبودیم، بلکه با راهکارهایی که داشتیم توانستیم کار را تا امروز پیش ببریم. برای حضور در لیگ برتر هم بودجه‌ای هفت میلیاردتومانی در نظر گرفته‌ایم. هر چند که در سال رکود اقتصادی در کشور به سر می‌بریم اما با برنامه‌ها و راهکارهایی که در نظر داریم سعی می‌کنیم این بودجه را طی فصل فراهم کنیم.

وی در خصوص اظهارنظر اخیر بهروان مبنی بر اینکه باشگاه سیاه‌جامگان برای اخذ مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ پانزدهم به یکسری استانداردها نیاز دارد، گفت: برای گرفتن مجوز حرفه‌ای کارگروهی را در باشگاه تشکیل داده‌ایم تا پیگیر امور باشد. مطمئن باشید آنها در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. سعی می‌کنیم معایبی را که مدنظر بهروان و سازمان لیگ است، برطرف کرده و به استانداردهای مدنظر آنها دست پیدا کنیم.

عباسی در خصوص کادرفنی تیم فوتبال سیاه‌جامگان نیز اظهار داشت: رضا مهاجری به عنوان سرمربی تیم همچون گذشته به همکاری خود با باشگاه ادامه می‌دهد و در انتخاب دستیارانش نیز اختیار تام دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.