مدیر پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا: فوتبال براساس اتهامات مطرح شده در دادخواست، توسط متهمان در واقع به گروگان گرفته شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، درپی بازداشت چندین مقام عالی‌رتبه فوتبال در زوریخ مقر فیفا، مقامات قضایی و پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا از اتهام رشوه‌گیری در جریان انتخابات دوره پیشین ریاست فیفا در سال ۲۰۱۱ و اعطای میزبانی جام جهانی فوتبال آفریقا در سال ۲۰۱۰ خبر می‌دهند.

لورتا لینچ، دادستان کل ایالات متحده در این ارتباط گفت: این افراد به شکل سازمان یافته مشغول رشوه‌گیری برای اعطای حق پخش تلویزیونی بازی‌ها، تعیین مکان برگزاری آن‌ها و تعیین رئیس سازمان برای سازماندهی جهانی فوتبال بودند. آن‌ها از نظام مالی و بانکی ایالات متحده آمریکا در راستای انجام اعمال خلافشان استفاده کرده اند.

ساعاتی پیش بازداشت شده‌ها به ایالات متحده برده شدند تا توسط پلیس فدرال این کشور مورد بازجویی و محاکمه قرار بگیرند.

حضور بازداشت شده‌ها در ایالات متحده دو علت دارد که یکی انجام برخی تخلفات مالی در بانک‌های نیویورک است و دیگری عزم دادگستری این کشور برای مقابله با جرایم و تخلفات سازمان‌یافته فوتبالی.

جیمز کامی، مدیر پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا موسوم به FBI می‌گوید: فوتبال براساس اتهامات مطرح شده در این دادخواست توسط متهمان در واقع به گروگان گرفته شده بود. زمین فوتبال که معروف به صاف بودن است توسط این افراد کج شد تا به منافع‌شان برسند و این امر به قیمت قربانی کردن کشورها و کودکانی تمام شده بود که از فوتبال لذت می‌بردند. این گروگان‌گیری اکنون با یک دادخواهی تهاجمی روبرو است تا رفتارها را تغییر دهد. همان‌طور که دادستان کل ایالات متحده گفت، این تحقیقات، طولانی و پرزحمت بود و به پایان هم نرسیده است و تا روشن شدن کل فساد ادامه می‌یابد و به این ترتیب پیامی به سراسر جهان فرستاده شده که چنین رفتارهایی قابل تحمل نیستند.

گفتنی است که تا کنون ۲۰ نفر از مقامات ارشد فیفا در ارتباط با پرونده فساد در این سازمان بازداشت شده‌اند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )