سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن در مرور فصلی که تیمش در آن قهرمان لیگ برتر شد، کنایه‌هایی به رقبای اصلی شاگردانش زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با پایان فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ‌ برتر انگلیس که چلسی قهرمان آن شد، ژوزه مورینیو سرمربی آبی‌پوشان لندن در مراسمی که شب گذشته باشگاه چلسی برگزار کرد، به مرور اتفاقاتی که در این فصل برای شاگردانش رخ داد، پرداخت.

مورینیو در این مراسم بار دیگر ادعا کرد که قهرمان جدید لیگ برتر آن احترام و اعتباری که شایسته‌اش بوده را دریافت نکرده است و با روایت یک داستان خیالی به رقبای اصلی تیمش از جمله آرسنال، منچسترسیتی و منچستریونایتد طعنه زد.

وی در مراسم پایان فصل باشگاه چلسی گفت: از روز اول تا روز آخر فصل به بازیکنان آن احترامی که شایسته‌‌اش بودند گذاشته نشد. این‌ چیزهایی که می‌گویم احساس درونی خودم است اما حالا برای شما یک داستان تخیلی دارم و بیایید از آن لذت ببریم.

داستان مورینیو با کنایه‌ای به اظهارات اخیر لوئیز فن‌‌خال سرمربی منچستریونایتد پس از آخرین بازی تیمش برابر چلسی آغاز شد. او گفت: این یک بازی با دو دروازه است اما یک تیم هست که دوست دارد بدون توپ بازی کند. آن تیم خیلی خوب بازی می‌کند و درصد تملک توپش هم خوب است اما گل نمی‌زند، پس امتیازی نمی‌گیرد. این تیم از کمیته فنی خواسته تا بررسی کند و ببیند آیا امکان دارد با اینگونه بازی کردن برنده شود اما به آن گفته‌اند که چنین چیزی امکان ندارد. جواب کمیته فنی فیفا این بود که داشتن تملک توپ بیشتر الزاماً دلیلی برای بردن بازی‌ها و قهرمانی نیست.

مورینیو داستان تخیلی‌اش را با کنایه به منچسترسیتی دارنده قوی‌ترین خط حمله لیگ‌برتر ادامه داد: سپس یک تیم دیگر می‌آید، فقط با یک دروازه. این تیم با بازیکنانی در تمام نقاط میدان گل‌های فراوانی می‌زند. گل می‌زند و می‌زند و می‌زند. این تیم اما اصلاً گل نمی‌خورد، چون دروازه‌ای ندارد که گل بخورد. مسئولان این تیم با فیفا صحبت می‌کنند و فیفا به آنها می‌گوید که نمی‌توانند قهرمان باشند، چون فقط یک دروازه وجود دارد.

سومین تیمی که آقای خاص به آن طعنه زد آرسنال بود. او گفت: نوبت تیم سوم می‌رسد و این تیم می‌خواهد با دو دروازه بازی کند. این تیم هم گل می‌زد هم گل می‌خورد. این تیم گل‌های واقعاً زیبایی می‌زند اما بعدش سر و کله اتوبوس پیدا می‌شود و این تیم دیگر نمی‌تواند گل بزند.

مورینیو آخر از همه به تیم خودش اشاره کرد و اظهار داشت: آخر سر یک تیم هست که می‌خواهد طبق قوانین وضع شده بازی کند و می‌داند که در بازی‌های فوتبال باید از حریفش یک گل بیشتر بزند تا برنده شود. چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ هم با زدن گل‌های فراوان ، هم با گل نخوردن و زدن یک گل. این مسائل گزینه آن تیم در فاصله ماه‌های آگوست تا می بود که البته گل‌های زیادی می‌خورد و بعضی وقت‌ها هم اتوبوس را می‌آورد.

مورینیو در فصلی که گذشت در حالی با حاشیه امنیتی ۸ امتیازی در صدر جدول، لیگ را به پایان رساند که با ۳۲ گل خورده دارنده قوی‌ترین خط دفاعی رقابت‌ها بود و پس از منچسترسیتی هم دومین خط حمله قوی لیگ را در اختیار داشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )