معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی عوض دارد اما گله ندارد، تنها راه برخورد با کشورهایی را که رفتاری ناشایست با تیم‌های فوتبال ایران دارند، مقابله دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن قشقاوی درخصوص برخورد ناشایست عربستانی‌ها با تیم‌های فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: وزارت خارجه برای تسهیل ورود هر دو تیم پرسپولیس و نفت که نمایندگان ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هستند، تلاش خود را کرده است.

وی اضافه کرد: وقتی تیم پرسپولیس به فرودگاه ریاض رسید سرکنسول ما در این فرودگاه حضور پیدا کرد؛ حتی درباره تیم نفت هم رحیم زارع، نایب رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس با من تماس گرفت و ما تلاش زیادی برای هماهنگی‌ها جهت تسهیل ورود تیم‌ها انجام دادیم.

سرکنسول نمی‌بود، پرسپولیسی‌ها ۵ ساعت معطلی می‌داشتند

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: سرکنسول ما در فرودگاه حضور داشته و تلاش‌های وی منجر به این شد که پرسپولیسی‌ها ۵ ساعت معطلی داشته باشند در غیر این صورت باید ساعت‌ها معطل می‌ماندند.

قشقاوی در ادامه افزود: البته وظیفه سفارت‌ها و سرکنسولگری‌های ماست که قبل و بعد از رفتن تیم‌ها هم اقدامات زیادی انجام می‌دهند. ولی به هرحال این اقدامات حدی دارد و یک جایی ممکن است کشورها تصمیماتی بگیرند که ما نتوانیم ملغی کنیم.

وی که با سایت خانه ملت گفتگو می‌کرد، همچنین یادآور شد: تنها راهی که باقی می‌ماند این است که ما هم با چنین کشورهایی چنین رفتاری داشته باشیم و در واقع مقابل به مثل کنیم٬ چون دیپلماسی عوض دارد اما گله ندارد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در پایان گفت: به راحتی می‌توان همان برخورد را با تیم مقابل داشته باشیم ولی شایسته نیست که سیاست با ورزش ادغام شود؛ زیرا کرامت تیم‌های ورزشی ما بالاتر از این است که وارد چنین بحث‌هایی شوند.

تیم فوتبال پرسپولیس به منظور دیدار با تیم الهلال به ریاض و تیم نفت تهران برای بازی با تیم الاهلی به جده سفر کرده و ساعت‌ها برای صدور روادید در فرودگاه‌های این شهرها معطل شدند. البته مطابق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، روادید تیم‌های میهمان باید بدون مشکل صادر شود اما عربستانی‌ها اعلام کردند که روادید در فرودگاه صادر خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.