سخنگوی فراکسیون ورزش با اشاره به هزینه‌های میلیاردی برخی باشگاه‌ها اعلام کرد باشگاه‌ها هر چه می‌خواهند از اموال و منابع خصوصی خود هزینه کنند، اما باید مالیات بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدهادی حسینی نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه، در مورد هزینه‌های میلیاردی برخی از باشگاه‌های لیگ برتری، ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: برخی از باشگاه‌هایی که از سهام و بخش خصوصی خود برای حضور در لیگ، هزینه‌های میلیاردی و نجومی را صرف جذب بازکنان می‌کنند،  را نمی‌توان محدود کرد زیرا به عنوان بخش خصوصی توان پرداخت چنین مبالغی را دارند.

وی افزود: باشگاه‌های دولتی هم می‌توانند از بخش خصوصی خود چنین مبالغی را هزینه کنند، اما نباید فراموش کرد مالیاتی هم در کار هست و بابت هر ریال هزینه، باید مالیات آنرا بپردازند. البته این بدان معنا نیست که هزینه‌های میلیاردی و نجومی، بدون حساب و کتاب مالیاتی است و به راحتی می توان چنین ارقامی را در رسانه‌ها مطرح و هزینه کرد.

سخنگوی فراکسیون ورزش در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان جلوی فرار مالیاتی همین هزینه های میلیاردی برخی باشگاهها در لیگ برتر را گرفت؟ تاکید کرد: جای نگرانی نیست زیرا تمامی هزینه‌ها و نقل و انتقالات مالی فی مابین باشگاه‌ها و بازیکنان و کادرفنی به خوبی قابل تشخیص و پیگیری است.

حسینی در خصوص عقد قرادادهای دو وجهی باشگاه‌ها با بازیکنان نیز تاکید کرد: قیمت بازیکنان میلیاردی لیگ برتر فوتبال به خوبی مشخص است و هیچ باشگاهی نمی‌تواند با این بازیکنان قرارداد نجومی و داخلی ببندند، اما مبلغ واقعی قرارداد را از همه پنهان کند. در این میان دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شده و با توجه به اطلاعات کافی، حد متوسط رقم قراردادهای این بازیکنان را در نظر گرفته و سپس برای آنان مالیات تعیین می‌کنند.

وی که با سایت خانه ملت گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان چنین ادعایی را ثابت کرد؟، خاطرنشان کرد: ما اصل را بر شفاف‌سازی و تابعیت از قوانین مالیاتی می‌گذاریم، در غیر اینصورت می‌توان با انجام اقدامات قانونی و نظارتی از این جزئیات مطلع شد. وقتی هزینه‌ها و گردش مالی یک باشگاه بازبینی شود، به خوبی می‌توان به نقل و انتقالات فی‌مابین باشگاه با بازیکنان واقف شد زیرا بررسی هزینه‌ها به خوبی نشانگر درآمد یک باشگاه است.

سخنگوی فراکسیون ورزش در پایان گفت: به عنوان مثال بازیکنی که رقم قراردادش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون است و ما به خوبی از پیشنهادات ارائه شده به او مطلع هستیم، به هیچ عنوان نمی‌تواند رقم قراردادش را کمتر و غیر واقعی اعلام کند. مطمئن باشید به شدت با فرار مالیاتی این باشگاه‌ها و بازیکنان برخورد و مالیات مذکور با توجه به مستندات و گردش های مالی تعیین خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.