سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان با ابراز رضایت از آمادگی فنی و نارضایتی نسبت به کمبود مسابقات تدارکاتی بین‌المللی تیمش، گفت: تیم جوانان از کمبود بازی‌های تدارکاتی خارجی رنج می‌برد و به شدت نیازمند برنامه‌هایی چون بازی تدارکاتی با تیم‌هایی همانند ایتالیا است.

امیر حسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره آخرین وضعیت آمادگی تیم ملی فوتبال جوانان، اتفاقات سفر به ایتالیا و تفاوت‌ برنامه‌های دو تیم و آینده پیش‌رو به سوالات مختلفی پاسخ داد، وی در ابتدا درباره شرایط آماده‌سازی این تیم اظهار کرد: از روند فنی تیم با امکانات و بضاعتی که داریم رضایت دارم اما بازی‌های تدارکاتی بین‌المللی ما بسیار کم است. این تیم برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می‌شود و در رده‌ای هستیم که با وجود ساخته شدن تیم‌های با کیفیت در ادوار گذشته اما سال‌های زیادی است نتوانستیم توفیقی در مرحله نهایی آسیایی این بازی‌ها داشته باشیم.

از سرگیری اردوها با تست نفرات جدید از پنج‌شنبه

وی با بیان اینکه اردوی بعدی تیم جوانان از پنج‌شنبه آغاز می‌شود، افزود: تمام برنامه‌های استعدادیابی لازم برای تیم جوانان انجام شده اما هنوز در بعضی پست‌ها از جمله هافبک چپ و فروارد سرزن کمبودهای جدی داریم. بازیکنان جدیدی قرار است در اردوهای آتی تست گرفته شوند و امیدواریم نفرات خوبی را برای پر کردن خلاء‌های تیم پیدا کنیم.

بازی با ازبکستان در مرداد

پیروانی درباره اردوها و بازی‌های تدارکاتی خارجی تیم جوانان نیز خاطرنشان کرد: بازی خوبی را در ایتالیا با تیم جوانان این کشور انجام دادیم، این مسابقه بر اساس توافق خوبی بود که فدراسیون ایران با ایتالیا داشت و اما چه خوب می‌شد وقتی به چنین سفری می‌رویم بیش از یک بازی انجام می‌دادیم. چنین درخواستی را از مسوولان فدراسیون ایتالیا داشتیم که در صورت امکان یک بازی تدارکاتی دیگر با تیم‌شان داشته باشیم اما آنها با تعجب از اینکه چطور تمام برنامه‌ بازی‌های تدارکاتی تیم ما در ماه‌های آینده بسته نشده، مخالفت کردند. متاسفانه مشکلات زیاد است اما در حال حاضر قرار است در مردادماه در سفری به ازبکستان داشته باشیم و دو بازی تدارکاتی انجام دهیم. در شرایطی که لازم است تیم جوانان تقریبا هر ماه بازی‌های تدارکاتی خارجی داشته باشد اما ظاهرا منابع مالی بسیار اندک است.

ضعف‌های تیم ایران مقابل ایتالیا به چشم آمد

سرمربی تیم جوانان در ارزیابی‌ از عملکرد تیمش در بازی با ایتالیا نیز تصریح کرد: بازی بسیار خوبی بود. محک جدی خوردیم و بعضی ضعف‌هایی که تاکنون به چشم نیامده بودند، تحت فشاری که این تیم به ما وارد کرد، مشهود شد. بعضی بازیکنان امتحان خوبی در پست‌های جدید دادند. تیم ایتالیا بسیار قدرتمند بود و قرار بود همین تیم چند ماه دیگر در مسابقات جام جهانی جوانان شرکت کند. آنها معتقد بودند تیم‌شان از مدعیان قهرمانی در آن رقابت‌ها هم هست.

وقتی مربی ایتالیا شیشه رختکتن تیمش را می‌شکند!

این مربی با بیان اینکه سرمربی ایتالیا تصور نمی‌کرد با اختلاف یک گل ایران را شکست دهد، ادامه داد: ایتالیا چندین ماه پیش در ایران در قالب تیم نوجوانان با ما بازی کرد که چهار گل زد و چهار گل هم نزد. تصور می‌کردند در بازی برگشت کار راحتی داشته و فقط تاکتیک‌هایشان را مرور می‌کنند. اما تیم کنونی ما با تیم چندماه پیش متفاوت بود چون استعدادیابی کرده و نفرات جدید را اضافه کرده بودیم؛ ضمن اینکه تمرینات کامل‌تری هم داشتیم. در نیمه نخست، بازی پایاپای بود و یک گل آفساید هم زدیم اما نهایتا نتیجه مساوی تمام شد. در نیمه دوم ایتالیا طی سه وقفه در بازی، کل تیم را عوض کرد. آنها سعی می‌کردند فوتبال‌شان را دیکته کنند و گل اول‌شان هم پنالتی بی‌موردی بود که ما به آنها دادیم. بازیکنان تیم ایران هم در ضدحملات، موقعیت‌هایی نظیر برخورد توپ با تیرک دروازه و... هم داشتیم.

وی افزود: مربی ایتالیا بعد از مسابقه از تیم ایران و به ویژه سه بازیکن ما تعریف می‌کرد. او البته چون تصور نمی‌کرد نتیجه چنین شود از عملکرد تیمش راضی نبود و حتی در پایان بازی شیشه‌های رختکن‌شان را از عصبانیت شکسته بود! البته در ایتالیا همه چیز حداقل در مجموع سفری که ما داشتیم، با برنامه و منظم بود. آنها از نظر رفتاری تاحدودی به ایرانی‌ها شبیه هستند اما در فوتبال و برنامه‌ریزی تیم‌های ملی چند ده سالی جلوتر بودند.

برنامه قطعی ۶ ماهه ایتالیا برای بازی‌های تدارکاتی

پیروانی در واکنش به اینکه تفاوت برنامه‌ریزی تیم‌های ایران و ایتالیا در چه بود که آنها از درخواست شما برای بازی تدارکاتی دوم متعجب شده بودند، به ایسنا گفت: آنتونیونی از ستاره‌های چند دهه گذشته فوتبال ایتالیا مدیر تیم‌های ملی پایه این کشور بود که می‌گفت تمام برنامه تمرینات و بازی‌های تدارکاتی داخلی و خارجی تیم‌های پایه ایتالیا حداقل طی ۶ ماه آینده به طور دقیق زمان‌بندی شده‌اند. قرار بود بعد از ایران،‌ تیم نوجوانان دانمارک در همان کمپ با برپایی اردویی، دیدار تدارکاتی هم با تیم ایتالیا داشته باشد.

گله ایتالیایی‌ها از مسوولان و تماشاگران ایرانی

وی افزود: تمام برنامه‌های تیم ایران برای اقامت در آنجا زمان‌بندی شده بود. در کمپ فوق‌العاده‌ای با تمام امکانات تمرین می‌کردیم. زمین‌های تمرین بسیار باکیفیت و استادیوم مناسب. مسوولین تیم‌های پایه و فدراسیون ایتالیا هنگام بازی تدارکاتی با ایران در ورزشگاه حضور داشتند. توپ‌های عالی که قرار بود در مسابقات جهانی از آنها استفاده شود، امکانات و کادر پزشکی بسیار مجهز و... مهیای این بازی بود. ۵ هزار نفر از نوجوانان و جوانان همراه با خانواده‌هایشان استادیوم را پر کردند. این بازی تدارکاتی در شرایطی برگزار شد که انگار مسابقه‌ای از یک تورنمت رسمی در حد جام جهانی است. ایتالیایی‌ها از فیفا بخاطر نفرستادن نماینده و از ما بخاطر استقبال ضعیف تماشاگران و حتی مسوولان ایران در بازی تدارکاتی تهران، گله‌مند بودند. ایتالیا به تیم‌های پایه به مثابه تیم‌های بزرگسالان نگاه می‌کند و برای تمام رده‌های سنی مختلف، تیم‌هایی را تشکیل داده که با برنامه و به شکل منظمی ساخته می‌شوند. آنها مدعی بودند همین تیم جوانان ایتالیا را برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.