نشریه مارکای اسپانیا بهترین‌های فوتبال باشگاهی اسپانیا در فصلی که گذشت را اعلام کرد که در میان آنها نام سوپراستار آرژانتینی قهرمان لالیگا هم به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با پایان یافتن فصل ۱۵-۲۰۱۴ فوتبال اسپانیا، نشریه مارکا اقدام به معرفی برترین‌های لیگ دسته اول این کشور در بخش‌های مختلف کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا که سهم بسزایی در قهرمانی کاتالان‌ها داشت، به عنوان بهترین بازیکن فصل معرفی شد. مسی در فصل اخیر علاوه بر ۴۳ گلی که زد، ۲۹ پاس گل داد تا نشان دهد به سال‌هایی بازگشته است که جایزه بهترین بازیکن دنیا را از آن خود می‌کرد. مسی در قیاس با سال‌های گذشته بازیکن کامل‌تری شده است و از یک مهاجم نوک به یک بازیساز گلزن تبدیل شده است که نه فقط در یک سوم دفاعی حریف بلکه در کل زمین بر جریان بازی تأثیر می‌گذارد. دقت پاسکاری بالای مسی در بارسلونا در این فصل به بارسلونا برای شکستن لایه‌های مقاومت مدافعان حریف کمک بسیاری کرده است.

جایزه پدیده فصل به خوسه لوئیس گایا مدافع تیم والنسیا رسید که با آرای شرکت کنندگان در نظرسنجی نشریه مارکا انتخاب شد. این بازیکن ۲۰ ساله اسپانیایی که بازی خوبش توجه رئال‌مادرید را هم جلب کرده بود، اخیراً قراردادش را با والنسیا تمدید کرد و به این ترتیب فصل آینده هم در مستایا توپ خواهد زد.

عنوان برترین مربی فصل هم به کسی نرسید جز لوئیس انریکه، سرمربی تیم بارسلونا که در نخستین فصل مربیگری‌اش در این تیم، آبی‌و‌اناری‌پوشان کاتالونیا را قهرمان لالیگا کرد. انریکه با کسب ۴۰ درصد آرا (۱۱ هزار از ۳۰ هزار) به عنوان بهترین مربی فصل معرفی شد. پس از او، اونای امری سرمربی سویا که تیمش در این فصل پنجم شد اما به فینال لیگ اروپا راه پیدا کرده با کسب ۳۰ درصد آرا دوم شد. نونو اسپیریتو سرمربی والنسیا تیم چهارم این فصل لالیگا هم با کسب ۲۰ درصد آرا سوم شد. در رده‌های بعدی برترین مربیان فصل، به ترتیب پاکو خمس (رایو وایکانو)، فران اسکریبا (الچه) و توتو بریتزو (سلتاویگو) قرار دارند.

در بخش بهترین و بدترین خریدهای فصل باز هم بارسایی‌ها اول هستند. لوئیز سوارز، مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا با وجود آنکه چند بازی نیم فصل اول فصل را به دلیل محرومیت از دست داد، بالاتر از خامس رودریگس هافبک کلمبیایی رئال‌مادرید به عنوان بهترین خرید فصل معرفی شد. در همین حال داگلاس مدافع برزیلی بارسلونا که زمان محدودی برای بازی در ترکیب کاتالان‌ها به دست آورد به عنوان بدترین خرید فصل معرفی شد و پس از او لوکاس سیلوا هافبک برزیلی رئال‌مادرید در رده دوم قرار گرفت.

در همین حال نشریه مارکای تیم منتخب لالیگا را با استناد به آرای خوانندگان خود انتخاب کرد که در این تیم سهم بارسایی‌‌ها با شش بازیکن بیشتر از همه است.

در این تیم کلودیو براوو(دروازه‌بان)، جرارد پیکه و خاویر ماسچرانو(دفاع)، سرخیو بوسکتس (خط میانی)، نیمار و لیونل مسی (خط حمله) از بارسلونا حضور دارند.

سه بازیکن از رئال‌مادرید نیز در تیم منتخب خوانندگان نشریه مارکا حضور دارند که این سه نفر خامس روردریگس و تونی کروس(هافبک) و کریستیانو رونالدو (خط حمله) هستند.با حضور نیکلاس اوتامندی مدافع والنسیا و نولیتو هافبک سلتاویگو تیم منتخب فصل لالیگا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ تکمیل می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.