سرمربی نفت ایران گفت: اشخاص پشت گیت فرودگاه نباید آنقدر توانمند باشند که بتوانند در روند رشد فوتبال آسیا تأثیر منفی بگذارند!

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه نفت تهران، علیرضا منصوریان در نشست خبری قبل از دیدار با الاهلی عربستان گفت: پیش از پرداختن به مسائل تاکتیکی، مایلم صحبتهای خودم را با اتفاقاتی که در فرودگاه جده برای ما پیش آمد، آغاز کنم. ما ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر وارد فرودگاه جده شدیم اما ساعت ۱۱:۳۰ شب بالاخره توانستیم از فرودگاه خارج شویم!

وی افزود: من دوستان خوبی همچون خالد مسعد، سعید عویران و سامی جابر در عربستان دارم و دوستان خوب دیگر من هم در اینجا هستند. ما با عربستانی ها برادریم و این هم صرفاً یک بازی فوتبال است. این همه معطلی در فرودگاه واقعاً غیرقابل توجیه است. مثل این است که تیم چلسی برای دیدار با رئال، ۵ ساعت در فرودگاه مادرید معطل شود!

منصوریان ادامه داد: امروز کاپیتان تیم ما به خاطر خستگی بیش از حد، نتوانست در کنفرانس خبری حاضر شود. ما توقع داشتیم نماینده باشگاه الاهلی را پیش از ورود خود به فرودگاه ببینیم که اینگونه نشد. حتی نماینده AFC هم چند دقیقه پس از ورود ما به فرودگاه، توسط یکی از کارمندان باشگاه الاهلی به بیرون از فرودگاه برده شد.

وی خاطر نشان کرد: ما در زمان حضور تیم الاهلی در تهران تلاش کردیم بهترین میزبانی را تا حد ممکن برای آنها انجام دهیم. الشباب هم قبل از این در تهران میهمان ما بود و ما این مهمان نوازی را تا حد ممکن برای آنها هم انجام دادیم.

سرمربی نفت تهران افزود: متأسفانه دیشب پلیس فرودگاه جده نهایت کارشکنی را در حق تیم نفت ایران انجام داد. ساعتی به بهانه چک کردن لیست! ساعتی به بهانه کپی گرفتن از گذرنامه ها! ساعتی به بهانه خراب بودن دستگاه فتوکپی! و الی آخر. اما باز هم باید اشاره کنم که این تنها یک بازی فوتبال است و ما با هم برادریم.

در این هنگام یکی از خبرنگاران عربستانی عنوان کرد که در تهران هم چنین مشکلاتی برای تیم الاهلی پیش آمد. منصوریان در جواب وی گفت: متأسفانه شنیدیم که در تهران یکی از کارمندان فرودگاه باعث بروز مشکلاتی برای تیم الاهلی شد اما این دلیل نمی شود که ما هم در این جا چنین مشکلاتی را تجربه کنیم. اگر می خواهیم فوتبال در آسیا پیشرفت کند، این مسائل باید یک جا متوقف شود، چه در اینجا، چه در تهران و چه هرکجای دیگر.

در این بخش از سخنان منصوریان، نماینده AFC از معطلی ۵ ساعته اعضای تیم نفت عصبانی شده و از مدیران باشگاه الاهلی در این خصوص توضیح خواست.

منصوریان در ادامه سخنانش گفت: اشخاص پشت گیت فرودگاه نباید آنقدر توانمند باشند که بتوانند در روند رشد فوتبال آسیا تأثیر منفی بگذارند!

وی در ادامه خطاب به مسئولان باشگاه الاهلی گفت: بهترین الگو می تواند باشگاه الشباب عربستان باشد که ما از آنها دو یادگاری خوب داریم، یکی این که بهترین پذیرایی و مهمان نوازی را در شهر ریاض برای ما داشتند و دیگر این که با بازی جوانمردانه خود مقابل پاختاکور ازبکستان، باعث صعود تیم نفت شدند. پس می توان فوتبال را زیباتر و برادرانه تر هم اجرا کرد!

سرمربی نفت ادامه داد: اگر در ایران یا عربستان هر یک از تیم ها دچار آسیبِ زمانی شوند، اشتباه از سوی تیم میزبان است. اگر در تهران یک کارمند مرتکب عملی شده، چرا شما به تلافی آن ما را ۵ ساعت در فرودگاه نگه داشتید؟! این قسمتِ زیبا و تمیز فوتبال نیست. ایده فوتبال ایران و باشگاه نفت، پیدا کردن دوست و برادر جدید است.

منصوریان در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص تاکتیک تیم نفت در برابر الاهلی گفت: تاکتیک تیم من را فردا خواهید دید. تیم جوان نفت فردا منتظر اشتباه اول، دوم و سوم الاهلی خواهد بود. اگر الاهلی اشتباه کند، فردا تاکتیک نفت را خواهید دید که چطور از آن اشتباه استفاده خواهد کرد. بچه های تیم نفت هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر بدنی کاملاً آماده دیدار فردا هستند.

صحبتهای پایانی منصوریان که خطاب به مسئولان حاضر در جلسه عنوان شد، آنها را تحت تأثیر قرار داد. به ویژه زمانی که او عنوان کرد: ما به عربستان آمده ایم که فقط فوتبال بازی کنیم و با هیچ مسأله جانبی هم کاری نداریم. در فوتبال یک اصل به نام Fair Play وجود دارد که برای ما لازم است آن را در برابر الاهلی رعایت کنیم و همچنین برای الاهلی در مقابل تیم نفت ایران.

خطاب پایانی علیرضا منصوریان به مسئول AFC و افراد حاضر در جلسه، با صدایی بلند و شمرده شمرده، این بود: بیایید کمک کنیم یک بار برای همیشه داستان معطلی تیم ها در فرودگاهها تمام شود چون ما فقط می خواهیم فوتبال بازی کنیم، آن هم دوستانه و برادرانه.

در پایان نشست خبری، مسئول AFC و مدیران باشگاه الاهلی که تحت تأثیر سخنان سرمربی نفت ایران قرار گرفته بودند، به دلجویی از وی پرداختند.

گفتنی است که در دیدار رفت دو تیم و در شرایطی که نایب رئیس باشگاه الاهلی بدون ID کارت در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، علیرضا منصوریان در اقدامی کم سابقه و نادر در دنیای فوتبال حرفه ای، ID کارت خود را به وی اهداء کرد. در غیر این صورت پلیس از حضور وی در رختکن الاهلی جلوگیری می کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.