یک عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت که مجلس هیچ دخالتی در لغو مزایده چهارم نداشته و نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به لغو مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس برای واگذاری به بخش خصوصی، گفت: مجلس نمی‌تواند در روند مزایده دخالت کند چون دخالت عناصر سیاسی در به هم زدن مزایده پیگرد قانونی دارد و طبیعتا باعث وارد شدن ضرر و زیانی خواهد شد، مجلس تنها در این رابطه نظر داشته ولی مداخله‌ای نکرده است.

این عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش تاکید کرد که اگر کسی دخالتی در لغو مزایده داشته است باید با آن برخورد شود البته تنها وزرای اقتصاد، صنعت و دادگستری به عنوان کسانی که در سازمان خصوصی‌سازی حق دارند و وزیر ورزش به عنوان ذینفع می‌توانند راجع به انطباق خریدار نظراتش را اعمال کرده و به وظایفش عمل کند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، مزایده چهارم به خاطر اهلیت نداشتن خریداران لغو شده است، گفت: اهلیت را می‌توان در مورد مسائل پولی و مالی و سوابق خریداران تعبیر کرد مثلا خریداری که بدهی دارد طبیعتا نمی‌تواند باشگاه را با رقم ۳۰۰ میلیارد خریداری کند البته باید به این نکته توجه کرد که تنها سه وزیر حق دخل و تصرف در روند واگذاری دارند.

ندیمی در پایان با اشاره به لغو جلسه امروز فراکسیون ورزش برای بررسی نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر دیگر ضرورتی به برگزاری این جلسه نبود.

به گزارش ایسنا، قرار بود فراکسیون ورزش جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگانی از دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو و سایر مسئولان مربوطه جهت بررسی روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با تمرکز بر مزایده چهارم ظهر امروز در مجلس برگزار کنند که این جلسه لغو شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.