مدیرعامل باشگاه شن‌سا گفت: در چشم‌انداز کوتاه‌مدت می‌خواهیم تا ۲ سال آینده در سطح اول فوتبال ایران حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با ایجاد آکادمی فوتبال شن‌سا و انعقاد قرارداد بین این آکادمی و باشگاه‌های اسپورتینگ پرتغال و فلامینس برزیل قرار است باشگاه شن‌سا در جهت شناسایی استعدادهای فوتبال کشور گام برداشته و با آموزش آنها در عرصه‌های بین‌المللی در مسیر بازگشت به عرصه فوتبال کشور در تأمین منابع انسانی و رشد و پیشرفت بازیکنان فوتبال اقدام به عمل بیاورد.

بر همین اساس محمد مرتضوی در نشست خبری که امروز در دفتر این باشگاه برگزار شد با بیان اینکه بین باشگاه شن‌سا و باشگاه‌های فلامینس برزیل و اسپورتینگ پرتغال قراردادی منعقد شده است تا به واسطه آن استعدادهای فوتبال ایران مورد شناسایی قرار گرفته و پس از آن تحت آموزش قرار بگیرند اظهار داشت: به این دلیل کشورهای پرتغال و برزیل را انتخاب کردیم چون با این دو کشور از لحاظ فرهنگی و فنی بسیار نزدیک هستیم ضمن اینکه قرار است در بعد اعزام فقط روی کشور پرتغال تمرکز کرده اما به خاطر مسافت طولانی قرار است مربیان و اساتیدی از باشگاه فلامینس برزیل برای استعدادیابی و آموزش در چند شهر ایران با هماهنگی باشگاه شن‌سا چند مدرسه فوتبال را تأسیس کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس آکادمی فوتبال شن‌سا برای بازیکنان بین ۵ سال تا ۱۷ سال و همچنین مربیان و خانواده‌های بازیکنان برنامه‌ریزی کرده است که البته خانواده‌ها با حمایت سازمان گردشگری و ورزشی فدراسیون ورزش همگانی می‌توانند کودکان خود را زیر نظر بگیرند. در واقع خانواده‌های فوتبالیست‌ها می‌توانند در پرتغال در تابستان امسال علاوه بر تحت نظر گرفتن کودکان خود دستاوردهای مناسبی نیز داشته باشند.

مرتضوی گفت: برای ما باعث افتخار است که بازیکنی مثل رامین رضائیان را از سنین طفولیت تحت نظر داشتیم و در فوتبال با او کار کردیم و امروز او با عنوان اولین محصول شن‌سا وارد تیم ملی شده است. میثم مجیدی نیز به همین ترتیب ضمن اینکه در فوتسال هم سابقه و افتخارات شن‌سا مشخص است و دیگر نیازی ندارد در خصوص آن صحبت کنم. به طور مثال بازیکنانی مثل نظری و کشاورز از سنین کم وارد خانواده شن‌سا شده و با این بازیکنان قهرمان ایران شدیم.

مدیرعامل باشگاه شن‌سا یادآور شد: استراتژی ما فوتبال قهرمانی است اما فوتبال قهرمانی که در کنار آن بتوانیم مدیر، مربی و بازیکن تامین کنیم. هنوز به یاد داریم که حضور شن‌سا در فوتسال قهرمانی باعث شد تا هزاران جوان در ساوه و حتی در ایران به این رشته روی بیاورند و ما در آن سال‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشتیم و حالا می‌خواهیم در فوتبال هم همین روند را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: البته در فوتسال به خاطر امکانات و داشتن زمین‌های زیاد فوتسال و اینکه در تمام فصول و در تمام نقاط کشور می‌توان این رشته را اجرا کرد مشکلات کمتر بود و حتی جالب است بدانیم علی کریمی نیز از فوتسال به مدارج بالای فوتبال رسید اما ما هم قصد داشتیم تا وارد فوتبال حرفه‌ای شده ولی نه با خرید بازیکن از هر تیمی تا دچار مسائل حاشیه‌ای شویم بلکه خودمان می‌خواهیم تامین‌کننده بازیکن باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه چون احتیاج به دانش روز داشتیم با برزیلی‌ها و پرتغالی‌ها همکاری‌مان را آغاز کردیم در مورد چشم‌انداز باشگاه شن‌سا گفت: در چشم‌انداز کوتاه‌مدت می‌خواهیم تا دو سال آینده در سطح اول فوتبال ایران حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم و به سطح اول برگردیم که بر همین اساس در اولین اقدام می‌خواهیم در تورنمنت زیر ۲۱ سال پرتغال شرکت کنیم.

وی افزود: در واقع امسال با این تورنمنت شروع می‌کنیم و فصل بعد کارمان را در لیگ دسته اول آغاز و قصد داریم تا به سرعت به لیگ برتر صعود کنیم چراکه یکی از شرایط همکاری آکادمی‌های برزیلی و پرتغال این است که هرچه سریع‌تر به بحث قهرمانی روی بیاوریم تا آنها در بحث‌های حرفه‌ای با ما وارد همکاری شوند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بر همین اساس امسال فقط در بازی‌های تدارکاتی و تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت خواهیم کرد و می‌خواهیم بیشتر زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. البته لازم به ذکر است که جوانان ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن در فوتبال اروپا دارد. کی‌روش نیز دیدگاه و توجهش نسبت به این قضیه از پرداختن به جوانان در این مدت اخیر بهتر و بیشتر شده و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه شن‌سا در مورد نحوه قرارداد با بازیکنان باشگاه گفت: ما باید ابتدا سعی کنیم برای این بازیکنان و خانواده‌های آنها امنیت ایجاد کنیم. بنده حدود یک ربع قرن در فوتبال بودم و یک دفعه نیامدم و افتخاراتی نیز در کارنامه دارم بنابراین برای تحصیل همین برنامه‌ها نیز برنامه‌ریزی کردند و حتی اگر آنها بخواهند می‌توانند در برزیل به ادامه تحصیل بپردازند چراکه ما با شعار تحصیل و فوتبالِ همزمان کارمان را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس از تغذیه تا آموزش فنی و همه ابعاد دیگر، برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و توجه ویژه‌ای نیز به درس این بازیکنان داریم. البته قرارداد آنها ۵ ساله پیش‌بینی شده ضمن اینکه خردسالان نیز عضو خانواده شن‌سا خواهند شد.

مرتضوی با بیان اینکه ما به فکر تامین بازیکن برای سایر باشگاه‌ها و حتی تیم ملی هم هستیم یادآور شد: در سیستم فوتبال ایران رسیدن به سطح عالی بسیار سخت است اما ما می‌توانیم از پایه‌های خودمان کار را آغاز کرده و به لیگ حرفه‌ای بازیکن معرفی کنیم.

وی گفت: برای برگزاری تورنمنت پرتغال با دو شبکه تلویزیونی دبی‌اسپورت و الجزیره صحبت‌های لازم را انجام دادیم تا مسابقات شن‌سا به صورت مستقیم پخش شود چراکه این کار می‌تواند انگیزه بالایی را برای بازیکنان ما به وجود بیاورد.

مدیرعامل شن‌سا در مورد هزینه‌هایی که قرار است برای این بازیکنان انجام شود گفت: در اروپا با کسی تعارف ندارند تا بازیکن به صورت سفارشی به این کشورها بروند در واقع در آنجا بازیکن شناسایی و به کار گرفته می‌شود. در مورد هزینه‌ها نیز بازیکنان به دو شاخه تقسیم می‌شوند. بازیکن فوق‌العاده و مستعد به هزینه باشگاه اعزام می‌شود و کسی که احتیاج به آموزش دارد با هزینه خودش که این هزینه متفاوت با سایر باشگاه‌ها است راهی پرتغال خواهد شد.

همچنین در این نشست خبری رضا خوش‌سرود مسئول انجمن گردشگری- ورزشی در فدراسیون ورزش‌های همگانی در این خصوص گفت: دو، سه سال است که تعامل خوبی با باشگاه شن‌سا داریم چراکه این باشگاه در بخش فوتبال و فوتسال باشگاهی شناخته شده به شمار می‌رود که هواداران زیادی هم دارد.

وی ادامه داد: البته مدتی از فعالیت‌های این باشگاه متوقف شده که این موضوع به مسائل مختلف برمی‌گردد اما خوشبختانه دوباره فعالیت‌ها از سر گرفته شده و امید ما به این است که روز به روز شاهد پیشرفت این باشگاه باشیم.

خوش‌سرود با بیان اینکه شن‌سا در بخش آکادمی بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده است تصریح کرد: آنها خودآموزشی را به بعد قهرمانی ارجح دانستند و بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای را با آکادمی اسپورتینگ در پرتغال به امضا رساندند تا موجب رشد و توسعه فوتبالیست‌های ایرانی از همان رده‌های سنی پایه شوند. ضمن اینکه این بازیکنان می‌توانند پس از بازگشت به ایران در خدمت باشگاه شن‌سا و سایر باشگاه‌ها باشند.

وی افزود: باشگاه شن‌سا ثابت کرده که در بخش مسابقات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این برمی‌گردد به آموزش‌هایی که این باشگاه در سطوح مختلف داشته است. امروز باید به روز باشیم و نمی‌توانیم با مربیانی که دانش گذشته را دارند با آنها به پیشرفت برسیم.

مشاور رئیس فدراسیون ورزش همگانی تصریح کرد: شعار دادن در فوتبال راحت است و نمی‌توان با نشستن در آرزوی قهرمانی بود اما این همت امروز در باشگاه شن‌سا وجود دارد و به خوبی می‌توان آن را احساس کرد. مرتضوی نیز تمرکز خود را برای آموزش و رشد و توسعه نوجوانان و جوانان ایرانی گذاشته که با انعقاد قرارداد با اسپورتینگ قرار است این پتانسیل اجرایی شود.

وی در پایان گفت: هدف از این نشست اطلاع‌رسانی برای مردم است تا به باشگاه شن‌سا مراجعه و ثبت‌نام کنند چراکه دیگر فضا آمادهاست و مثل گذشته سردرگمی وجود ندارد. الان با تعامل و همکاری با شن‌سا و انجمن گردشگری- ورزشی فدراسیون همگانی می‌توان به جز بازیکنان، خانواده‌های آنها را نیز به مسافرت‌های برون‌مرزی اعزام کرد و امیدوارم بتوانیم در این بخش خدماتی را انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.