مدیرعامل باشگاه شن سا ساوه از همکاری با آکادمی اسپورتینگ لیسبون و حضور این تیم در رقابتهای لیگ یک فوتبال باشگاه‌های ایران از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد مرتضوی در نشست خبری که امروز سه‌شنبه در محل این باشگاه برگزار شد عنوان کرد: با باشگاه اسپورتینگ لیسبون تفاهم نامه‌ای را امضاد کردیم که قرار است استعدادهای فوتبال را برای آموزش به این آکادمی بفرستیم. ما کودکان ۵ تا ۱۷ سال را زیر نظر داریم و حتی برای مربیان و خانواده بازیکنان نیز برنامه ریزی کرده‌ایم که با همکاری انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی این کار انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه استراتژی ما فوتبال قهرمانی است ادامه داد: ما باید تامین کننده نیروهای خود باشیم. قهرمانی شن سا در فوتسال توجهاتی زیادی را به این رشته جلب کرده بود و در حالی که فوتسال را رها نخواهیم کرد روی فوتبال پایه سرمایه گذاری کرده‌ایم. به همین خاطر تیم زیر ۲۱ سال خود را به تورنمنت لیسبون می‌فرستیم که در آن تیم‌های اتلتیکو مادرید و بنفیکا نیز حضور دارند. ضمن اینکه شبکه‌های دوبی اسپورت و الجزیره تیم خود را ارسال می‌کنند و بازی‌ها را پخش خواهند کرد.

مدیرعامل باشگاه شن سا در این باره خاطرنشان کرد: قصد داریم از لیگ یک شروع کنیم و به لیگ برتر برسیم. سال آینده امتیاز یک تیم لیگ یکی را خریداری می‌کنیم و در این رده حاضر خواهیم شد. تا آن زمان هم تیم زیر ۲۱ سال خود را در تورنمنت های مختلف شرکت خواهیم داد تا کاملا آبدیده شوند. یکی از شرط‌های ما با آکادمی لیسبون و آکادمی برزیل همین است که تیم را به لیگ برتر برسانیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: باید برای خانواده بازیکنان نیز امنیت ایجاد کنیم. از آنحا که سفر به برزیل هزینه زیادی دارد قرار است آکادمی باشگاه فلومینس را در چند شهر ایران تاسیس کنیم ولی استعدادهای خوب را به آکادمی لیسبون می فرستیم. بازیکنانی که استعداد فوق‌العاده باشند با هزینه باشگاه اعزام می‌شوند و آنها که مستعد هستند باید خودشان بخشی از هزین‌ ها را پرداخت کنند که کمتر از نصف هزینه باشگاه‌هایی است که به آکادمی‌های خارجی بازیکن اعزام می‌کنند. ما با بازیکنان قرارداد پنج ساله منعقد می‌کنیم تا بتوانیم از این طریق آینده باشگاه و خود بازیکن را تامین کنیم.

در این نشست رضا خوش سرور، مسئول انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز از تعامل با باشگاه شن‌ سا خبر داد و گفت: این باشگاه آموزش را در سرلوحه کار خود قرار داده و ما هم با این باشگاه تعاملات خوبی را برقرار کرده‌ایم. در این راه کمک خواهیم کرد تا علاوه بر بازیکنان خانواده‌های آنها نیز شرایط حضور در کنار فرزندان خود و بازدید از امکانات آکادمی یاد شده را پیدا کنند.

 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.