نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از نامه نمایندگان آذربایجان شرقی به رییس‌ مجلس درباره حواشی مسابقه فوتبال تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا منادی سفیدان در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی متن نامه‌ نمایندگان آذربایجان شرقی به رییس‌ مجلس برای تهیه گزارشی درباره حواشی این مسابقه فوتبال در مجلس را به این شرح قرائت کرد:

«جناب آقای دکتر لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با توجه به مسائل پیش آمده در مسابقه پایانی لیگ برتر مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه و ابهامات و مشکلاتی که در مسابقه تراکتورسازی و نفت که منتهی به جلوگیری از قهرمانی یکی از دو تیم مذکور به ویژه تیم تراکتورسازی که شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها داشت، گردید درخواست بررسی علل عدم رعایت شئونات و قواعد ورزشی و نقض قوانین و مقررات مخصوصا در انتخاب داور بی‌طرف با استناد به ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس را داریم.

بر اساس آیین‌نامه مجلس، چنانچه نظر مجلس بر تایید این گزارش باشد موضوع به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.

مواردی که لازم است به طور مشخص در خصوص آنها بررسی‌های لازم انجام پذیرد عبارتند از

۱ - علت انتخاب داوری که در همین فصل و در مسابقه تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان تصمیماتی علیه تراکتورسازی گرفته است و انتقاد و اعتراض جدی به عملکرد وی مطرح شده چه بوده است؟

۲ - علت اخطارهای مداوم به آقای تیموریان از بازیکنان اصلی تیم تراکتورسازی و اخراج وی و همچنین بی‌توجهی به پنالتی مسلم به نفع تراکتورسازی با توجه به حساسیت بازی و حضور گسترده تماشاگران چه بوده است؟

۳ - علت کار نکردن اسکوربورد ورزشگاه در خصوص مسابقه همزمان چیست؟

۴ - علت اطلاع‌رسانی ناصحیح در ورزشگاه در دقایق پایانی بازی چه بوده است؟

۵ - علت قطع ارتباط تلفنی و اینترنتی در کل ورزشگاه در مسابقه چه بوده است؟

خواهشمند است دستور فرمایید با استناد به ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی ارجاع به کمیسیون و اقدام بعدی معمول گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه تولید فرش مردم تبریز در دست‌شان مانده است، به مشکلات معیشتی فرهنگیان نیز اشاره کرد و خواستار حل مشکل کارکنان نیروگاه تبریز شد و که پس از واگذاری این نیروگاه حق و حقوق‌شان مورد توجه قرار نگرفته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.