این خاطره را حمیدرضا صدر در بخشی از کتاب پسری روی سکوها نوشته است. ماجرای سربازی رفتن حسین کلانی در بازی های جام ملتهای آسیا.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این روزها نیامدن مهرداد پولادی به کشور برای حل تعیین مشکل سربازی خود به بحرانی برای فوتبال ملی بدل شده است. کارلوس کروش که بیش از یک سال در دل تمام انتقادات ، مهرداد پولادی بدون تیم و مصدوم را به اردوهای تیمش دعوت کرد تا بتواند در جام جهانی بازی کند و صاحب پیشنهاد نجومی بازی در لیگ قطر شود ، حالا به دنبال گزینه جدیدی برای پست دفاع چپ تیمش است چون پولادی که برای رسیدن به کارت پایان خدمتش ، قانون را دور زده بود ، حاضر نیست جرمش را بپذیرد و با تمکین از قانون ،سرباز کشورش باشد.

او درحالی چنین رفتاری را برای تیم ملی دارد که سال ها قبل حسین کلانی ستاره اول فوتبال ایران با سری تراشیده که نشان از اعزام او به پادگان آموزشی داشت ، با افتخار در تیم ملی به میدان رفت و سبب شد ایران قهرمان جام ملتهای آسیا شود.

حمیدرضا صدر در بخش هایی از کتاب «پسری روی سکوها» درباره حسین کلانی نوشته است. درباره سال های میانی دهه ۴۰ . ایران در تهران ، میزبان جام ملتهای آسیا بود. آن روزها حسین کلانی با آن موهای طلایی اش ستاره فوتبال ایران بود. قبل از این بازی ها اما این پسر با استعداد که لیسانس معماری از بهترین دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده بود ، به خدمت سربازی رفت تا بتواند فوتبالش را ادامه دهد. او با سری تراشیده به مصاف حریفان ایران می رفت و توانست گل پیروزی ایران را در بازی با اسرائیل بزند.

حالا شاید بد نباشد این روحیه پسری مثل حسین کلانی را با یکی مثل مهرداد پولادی مقایسه کرد. کدام یک نقش بزرگتری در فوتبال ایران داشتند؟ کدام یک سربازی ملی را معنی کردند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.