مربی‌گری در رئال مادرید یکی از پیچیده‌ترین شغل‌های جهان است و هیچ رحمی ندارد. فرقی ندارد بعد از بیشتر از یک دهه این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان و دسیما (دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) رسانده باشی یا یک فصل در روزهای آخر از رسیدن به جام محروم شوی.

به گزارش ایسنا، کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی که در یک سال و نیم اول حضورش در رئال کارنامه فوق‌العاده‌ای داشت، به لطف ناکامی‌هایی که علت اصلی آن ضعف مدیران باشگاه در بستن تیم و نبود آلترناتیوهای مناسب برای مصدومان بود، با اعلام رسمی فلورنتینو پرس اخراج شد.

پرس از هفته گذشته تصمیم به اخراج آنچلوتی و استخدام بنیتس گرفته بود و فشار هواداران و بازیکنان نیز در تصمیم وی کارساز نشد و مربی سابق والنسیا با اتمام کارش در ناپولی در رئال مشغول به کار می‌شود.

آنچلوتی همیشه اوج دوران مربی‌گریش را کار در رئال می‌دانست. کارلتو حاضر شده بود که با وجود بیماری خطرناکش در یک سال باقی مانده از قراردادش، عمل جراحی خود را به یک سال دیگر موکول کند اما پرس، کارلو را مثل دل‌بوسکه، کی‌روش، کاماچو، گارسیا رمون، لوکزامبورگو، لوپس کارو و پلگرینی قربانی کرد تا فصل آینده با خریدهای پرطمطراق دهان هواداران را ببندد و البته نقش خود را در فصل بدون جام رئال بی‌تاثیر بداند.

آنچلوتی، مردی که رؤیای دوازده ساله مادریدیسموها را به تحقق رساند و دسیما را بدست آورد، همان مربی‌ای است که بایرن مونیخ مغرور را در خانه‌اش تحقیر کرد. آن هم در حالی که رئال در کل تاریخ خود در مونیخ ناکام مانده بود. کارلو همان مربی‌ای است که شکست ۴-۰ از لیورپول را جبران کرد و سرخ‌ها را در خانه خودشان آنفیلد با یک پیروزی ۳-۰ تحقیر کرد. او همان مربی‌ای است که بدون پنج مهره کلیدیش اتلتیکو را از لیگ قهرمانان اروپا اوت کرد تا برای دو سال پیاپی حسرت را بر دل اتلتیکو بگذارد. کارلو مرد دسیما بود، مردی که قربانی امیال موجودی به نام پرس شد. کسی که به عشق تبلیغات، مهره‌های اصلی دسیما را فروخت و برایشان جایگزینی هم نخرید.

حالا چیزی که قابل پیش‌بینی است این است که احتمالا پرس با چند خرید کهکشانی مثل پوگبا یا رویس، سر هواداران را گرم می‌کند تا کسی یاد زحمات کارلتو نیافتد. مردی که تا زمانی که تیم کاملش را داشت، رکورد جاودانه ۲۲ برد پیاپی را ثبت کرد و حتی زمانی که تیم کاملش بدون مودریچ، بنزما و بیل را در اختیار داشت جانانه تا پایان لالیگا جنگید و فقط دو امتیاز تا قهرمانی کم آورد.

کارلتو قول بازی زیبا را داده بود و به قولش هم عمل کرد. زدن ۱۱۸ گل در یک فصل لالیگا فقط در دو فصل در تاریخ تکرار شده است. بازی‌هایی مثل بایرن و فینال کوپا در فصل قبل و بارسا و لیورپول در همین فصل به سختی از خاطر مادریدیسموها خواهد رفت. حمایت جانانه هواداران از آنچلوتی در روزهای اخیر هم نشان می‌دهد که هر چقدر هم مدیر رئال جاه‌طلب و زیاده‌خواه باشد، هواداران مزد زحمات هر شخص را می‌دهند.

حالا آنچلوتی می‌تواند یک سال استراحت کند و با خیال راحت عمل جراحی گردنش را انجام بدهد. عملی که اگر دیرتر انجام می‌شد ممکن بود که سلامتی‌اش را دچار خطر جدی کند. گزینه اصلی پرس، بنیتسی است که پس از لیورپول کارنامه قابل قبولی نداشته اما انگیزه زیادی دارد تا در بازگشت به رئال پس از بیست سال خودی نشان بدهد. کسی که در دوران بازیگری نتوانست از دسته سوم اسپانیا فراتر برود اما امیدوار است که خاطرات خوش لیورپول و جام‌هایش در این تیم را در برنابئو تکرار کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.