رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال اعلام کرد که راه برای اعلام همکاری سرمربی پیشین اسپانیایی تیم ملی فوتسال با فدراسیون فوتبال بسته نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا افتخاری در خصوص آخرین وضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: در مذاکراتی که با وحید شمسایی داشتیم پیشنهاد دادیم تیم تاسیسات دریایی را با بازیکنان ملی‌پوش تقویت کند و در دو بازی دوستانه با تیم‌های الف و ب پرتغال شرکت کند. آن هم در شرایطی که مسئولیت تیم با خودش باشد و البته هزینه‌های پرواز به پرتغال برعهده باشگاه تاسیسات دریایی.

وی ادامه داد: شمسایی به ما اعلام کرد که باید هیئت مدیره تاسیسات دریایی در این مورد نظر بدهد. اگر هیئت مدیره تاسیسات دریایی این پیشنهاد را قبول کند که هیچ اما اگر این پیشنهاد قبول نشود تیم ملی با دستیاران خسوس به پرتغال اعزام می‌شود. 

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا قرار است قراردادی با شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی امضا شود، اظهار داشت: این مسئله صحت ندارد. امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتسال پروسه‌ای زمان‌بر است. من باید پیشنهادم را به کفاشیان بدهم بعد از آن این پیشنهاد به کمیته فنی برود و تصمیم نهایی را هیئت رئیسه فدراسیون بگیرد، آن وقت است که می‌توانیم با مربی جدید تیم ملی قرارداد ببندیم. 

افتخاری در واکنش به اینکه شمسایی اعلام کرده باید تا سال ۲۰۱۶ با او قرارداد امضا شود خاطرنشان کرد: همه مسائل به مذاکرات با شمسایی برمی‌گردد، ما به او گفتیم که ابتدا باید با تاسیسات دریایی در آسیا سربلند شود و بعد از آن ادامه همکاری دهیم. شمسایی گزینه هدایت تیم ملی و نظر خودم است. شمسایی ۲ سال با دو تیم متفاوت در لیگ قهرمان شده که نشان می‌دهد کارنامه خوبی دارد، حالا بازی‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا می‌توان آزمایش دیگری باشد تا ببینیم شمسایی می‌تواند از پس تیم‌های خارجی برآید یا خیر.

وی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این سوال که غیر از شمسایی چه گزینه‌های دیگری برای هدایت تیم ملی فوتسال مدنظر هستند گفت: با اینکه خسوس اعلام کرده دیگر با تیم ملی فوتسال همکاری نمی‌کند اما او در صحبتی که با دستیاران ایرانی‌اش داشته گفته می‌خواهد هدایت تیم ملی را در دو بازی دوستانه با پرتغال برعهده بگیرد و در این کشور با من مذاکره کند. به هر حال راه هنوز برای خسوس بسته نشده است، شاید به نوعی خسوس از تصمیمی که گرفته پشیمان شده، باید منتظر باشیم و ببینیم در یک ماه آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رئیس کمیته فوتسال در واکنش به اینکه چرا باید یک تیم باشگاهی به جای تیم ملی به مسابقاتی اعزام شود، اظهار داشت: الان ۵ بازیکن تیم ملی در تیم تاسیسات حضور دارند و اگر ۶، ۷ بازیکن دیگر تیم ملی به این تیم اضافه شوند، تقریبا می‌شود گفت تیم ملی به مصاف پرتغال می‌رود، ضمن اینکه اکثر تیم‌هایی که به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا می‌آیند با تیم ملی خود پا به این مسابقات می‌گذارند. ما هم نمی‌توانیم دست و پا بسته در این مسابقات شرکت کنیم. 

افتخاری ادامه داد: نمی‌خواهیم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از دست بدهیم کما اینکه دو دوره است که این اتفاق رخ می‌دهد، به خاطر همین حتی از لژیونرهای کشورمان که در روسیه بازی می‌کنند دعوت کردیم تا به کمک تاسیسات دریایی بیایند. 

وی در مورد اینکه شمسایی مدرک مربیگری مناسبی را برای هدایت تیم ملی در اختیار ندارد، تاکید کرد: شمسایی ویژگی‌هایی دارد که کمتر شخصی در فوتسال ایران از آن برخوردار است. او دو قهرمانی در لیگ کسب کرده و همان مدرک مربیگری را دارد که بقیه مربیان فوتسال ایران دارند، البته اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده کلاسی برای مربیان فوتسال می‌گذارد تا بالاترین سطح مربیگری را بگیرد. 

افتخاری افزود: من پیش از این قول داده بودم که پس از خسوس هدایت تیم ملی را به شمسایی می‌دهم و این کار را هم انجام دادم. حالا او باید در پرتغال و آسیا نتیجه بگیرد که اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت جام ملت‌های آسیا، جام جهانی فوتسال و چند بازی دوستانه سنگین با ایتالیا، روسیه و اوکراین را در پیش‌رو خواهیم داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.