اگرچه تیم پنجم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا به طور مستقیم نمی‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند اما امسال شرایطی به وجود آمده است که امکان دارد لالیگا در لیگ قهرمانان فصل آینده برای اولین بار پنج نماینده داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال سویا شب گذشته (شنبه) تنها ۱۰ دقیقه تا کسب قطعی سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده فاصله داشت وقتی که به لطف پیروزی ۳ بر ۲ برابر میزبان خود مالاگا به رده چهارم جدول صعود کرده بود و نزدیک‌ترین رقیبش، والنسیا را در حال تلاش و تقلا برای زدن سومین گل خود برابر آلمریا و فرار از تساوی خارج از خانه می‌دید.اتفاقی که سویا از آن هراس داشت رخ داد و والنسیا در دقیقه ۸۰ با گل فرانسیسکو آلکاسر از میزبان خود پیش افتاد و در نهایت با کسب سه امتیاز بازی به رده چهارم جدول برگشت تا به این ترتیب جواز حضور در بازی پلی‌آف دور سوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کند.

سویا اگرچه نتوانست در رده چهارم جدول لالیگا باقی بماند اما هنوز این شانس را دارد که به عنوان پنجمین نماینده اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده شرکت کند. این اتفاق در صورتی محقق می‌شود که مردان امری در فینال لیگ اروپا که چهارشنبه این هفته در ورزشگاه ملی ورشو برگزار می‌شود، دنیپروی اوکراین را شکست دهند.

اتحادیه فوتبال اروپا امسال برای بالا بردن اعتبار رقابت‌های لیگ اروپا، مقرر کرد که قهرمان این تورنمنت به طور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده شرکت خواهد کرد و به این ترتیب سویا با دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها می‌تواند برای اولین بار در طول تاریخ اسپانیا را در لیگ قهرمانان اروپا دارای پنج نماینده کند. طبق قوانین یوفا، سه تیم اول لالیگا که امسال بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکومادرید هستند به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کنند و تیم چهارم کار خود را از مرحله مقدماتی آغاز می‌کند.

پیش از این تنها یک بار پیش آمده است که یکی از کشورهای عضو یوفا پنج نماینده در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد که این اتفاق در فصل ۰۶-۲۰۰۵ رخ داد. لیورپول در فصل ۰۵-۲۰۰۴ با شکست میلان در فینال خاطر‌ه‌انگیز استانبول قهرمان شد اما در آن فصل نتوانست در جمع چهار تیم برتر لیگ برتر فصل را به پایان برساند. با این حال یوفا لطف بزرگی در حق قرمزپوشان مرسی‌ساید انجام داد و برای این تیم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.