سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران پس از جلسه با مهدی تاج گفت: تلاش می‌کنیم بهترین راهکارها را برای تامین منافع تیم ملی و باشگاه‌ها پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش پس از جلسه با رییس سازمان لیگ فوتبال گفت: جلسه‌ی بسیار خوبی داشتیم و به همراه تاج به دنبال پیدا کردن بهترین راهکار بودیم تا به وسیله آن، هم برنامه‌های باشگاه‌ها لحاظ شود و هم منافع تیم ملی تامین شود. البته هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم اما با ارتباط خوبی که با سازمان لیگ پیدا کردیم مطمئنم بهترین راهکار را پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که فصل قبل تصمیم‌های خوبی گرفته شد و برنامه‌ی لیگ شکل خوبی داشت، این فصل هم چنین اتفاقی می‌افتد. پیش از فصل قبل، این فرصت را داشتم که با تاج درباره برنامه‌هایم صحبت کنم. اکنون هم که کنار او هستم از فرصت استفاده می‌کنم و به خاطر فصل خوبی که سپری شد، به سازمان لیگ و باشگاه‌های لیگ برتری تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: به نظر من فصل چهاردهم بسیار خوب برگزار شد و لیگ ایران نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری از نظر سازماندهی و مدیریت پیدا کرده بود. تیم‌ها می‌دانستند چه زمانی بازی دارند و بازیکنان جوان زیادی در تیم‌ها شکوفا شدند و قابلیت‌های خود را نشان دادند.

سرمربی تیم ملی در ادامه نشست خبری که بعد از جلسه با تاج شکل گرفت، اظهار کرد: پس از پایان لیگ و با اطلاع از اینکه رقابت‌ها چه زمانی تمام می‌شود مینی‌کمپ نخست را برگزار کردیم و آماده دیدار با ترکمنستان شدیم. باز هم به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گویم لیگ بسیار خوبی برگزار شد. از مسئولان، به ویژه مدیران سازمان لیگ به خاطر هماهنگی‌ها تشکر می‌کنم. در هفته آخر لیگ ما باید اعصاب قوی‌ای می‌داشتیم تا بتوانیم همه بازی‌ها را نگاه کنیم و نظرمان را مشخص کنیم. بار دیگر از تاج تشکر می‌کنم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا اردوی ترکیه لغو شد، گفت: من درباره تیم ملی صحبتی نمی‌کنم. نشست مطبوعاتی امروز (یکشنبه) فقط برای هماهنگ کردن برنامه‌های سازمان لیگ با تیم ملی بوده که باید برای فصل بعد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که منافع تیم ملی و همچنین منافع باشگاه‌ها حفظ شود. ما در فصل پیش‌رو کار دشوارتری در پیش داریم چرا که در کنار رقابت‌های مختلف بازی‌های مقدماتی جام جهانی هم در پیش است. دیدیم که نفت و پرسپولیس در آخرین بازی‌های خود کار سختی داشتند و این نشان می‌دهد که سال بعد باید بیشتر کار کنند و مشکلات برطرف شود.

کی‌روش در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه ایده‌آلش برای فصل آینده چیست، گفت: همیشه راهکارهایی برای انتخاب وجود دارد و این مشکل در سراسر جهان هست. همیشه باید توجه کنیم که نتیجه تیم ملی تحت تاثیر باشگاه‌ها قرار نگیرد و برعکس، به همین منظور باید راهکار مناسب را پیدا کنیم.

وی افزود: هیچ شکی نداریم که بهترین تصمیم بر اساس تعادل گرفته می‌شود. همان طور که فصل قبل هم کار کردیم، امسال باید با کار فراوان و کمک به یکدیگر بهترین تصمیم را بگیریم. هیچ شکی نداریم که تیم‌های ایرانی باید بیشتر کار کنند و در سطح بهتری به رقابت بپردازند.

سرمربی تیم ملی افزود: بازیکنان جوان فوتبال ایران باید تجربه بیشتری کسب کنند تا در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بهتر عمل کنند. ما فوتبالیست‌های جوان زیادی به اردو دعوت کرده‌ایم ولی آن‌ها به تجربه بین‌المللی بیشتری نیاز دارند. ما باید راهکاری پیدا کنیم که این بازیکنان فرصت بیشتری برای بازی کنار یکدیگر و کسب تجربه بین‌المللی پیدا کنند.

او ادامه داد: نباید به گونه‌ای باشد که تیم ملی در جام جهانی حضور داشته باشد اما تعداد بازیکنانی که تجربه بین‌المللی ندارند زیاد باشد یا در جام ملت‌ها حاضر شویم آن هم با بازیکنانی که تجربه بین‌المللی چندانی ندارند. ما به همین منظور اینجا هستیم و سعی کردیم با تاج بهترین تصمیم‌ها را برای فصل آینده بگیریم.

کی‌روش در پایان گفت: مطلب آخری که می‌خواهم بگویم این است که از این فرصت استفاده کنم و از جانب تیم ملی برای پرسپولیس و نفت بهترین آرزوها را داشته باشم که در آسیا موفق باشند. امیدوارم ایوانکوویچ و منصوریان بتوانند برای فوتبال ایران خوشحالی و افتخار بیاورند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )