باشگاه سپاهان طی نوشتاری خواهان احیای سوپرجام رقابت‌های فوتبال ایران با نام مرحوم ناصر حجازی شد.

به گزارش ایسنا، باشگاه سپاهان در اطلاعیه‌ای خواهان برگزاری مجدد رقابت‌های سوپرجام فوتبال ایران شد. در این نوشتار آمده است:

حال پس از گذشت چند سال و با توجه به اینکه برگزاری سوپرجام در ایران به فراموشی سپرده شده بار دیگر این پیشنهاد را تکرار می‌کنیم.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هم به جهت نامگذاری یک جام معتبر و دائمی به نام زنده یاد ناصر حجازی و هم برای احیای رقابتی که در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است، پیشنهاد برگزاری سوپر جام باشگاه‌های ایران را مطرح کرده بود.

سوپر جام به عنوان دیدار تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی است؛ رقابتی که در ایران به فراموشی سپرده شده و هر سال نیز که سخنی از آن به میان می‌آید با توجیهات متعددی از آن عبور می‌شود.

به غیر از سال ۱۳۸۴ که این جام بین تیم‌های صباباتری و فولاد خوزستان با پیروزی ۴ بر ۰ صباباتری در ورزشگاه شهید دستگردی همراه بود دیگر خبری از برگزاری این جام نشد. در سال ۸۶ سپاهان به عنوان قهرمان جام حذفی و سایپا نیز به عنوان قهرمان لیگ برتر قرار بود که این جام را برگزار کنند که به دلیل تعویض زمین این دیدار از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم این رقابت با تحریم دو باشگاه سایپا و فولاد مبارکه سپاهان مواجه شد.

به‌ گفته محمدرضا ساکت مدیرعامل وقت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان انتخاب ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم برای برگزاری دیدار سوپرجام نوعی بی‌حرمتی به دو باشگاه سایپا و فولاد مبارکه سپاهان به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی بود.

پس از آن سال دیگر سخنی چندانی از سوپر جام به میان نیامد تا جامی که می‌تواند با پایان رقابت‌های لیگ برتر و حذفی کشور و قبل از آغاز فصل جدید شور فوتبالی را به کشور بازگرداند و حتی بستری برای یک دیدار خیریه همراه با ویژه برنامه‌های مختلف باشد به راحتی از یادها رود و خیلی دست اندرکاران مربوطه را برای برگزاری به زحمت نیندازد.

در این ایام و پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی می‌توان بار دیگر به احیای این کاپ فکر کرد و اندیشید. در ایام نزدیک به آغاز فصل جدید لیگ برتر که تیم‌ها از اردوهای آماده سازی بازگشته‌اند و در تدارک دیدارهای دوستانه هستند این دیدار هم می‌تواند به مثابه یک دیدار تدارکاتی برای آغاز فصل جدید، بهانه‌ای برای تزریق دوباره شور فوتبال به کشور و بستری برای برای اعطای در آمد این دیدار به امور خیریه همراه با ویژه برنامه های مختلف در شهر میزبان باشد.

ضمن اینکه به منظور تکریم و زنده نگاه داشتن بزرگان تکرار ناشدنی فوتبال‌مان و چهره‌هایی مانند ناصر حجازی و از آنجا که همگان در صدد جلوگیری از فراموشی یاد و خاطره این اسوه غرور فوتبال ایران هستند، می توان با برنامه ریزی درست و برپایی همه ساله این رقابت، سوپر جام را برای همیشه به نام جام ناصر حجازی برگزار کرد تا ضمن نکوداشت همیشگی یاد و خاطره مردی که هنوز رفتنش را باور نکرده‌ایم به نوعی خود را ملزم به برگزاری هر ساله و منظم این جام که در بسیاری از کشورها رقابتی معتبر محسوب می شود، کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )