پیشکسوت باشگاه استقلال عوامل ناکامی این تیم را در فصل گذشته برشمرد و تاکید کرد که همه دلایل این ناکامی‌ها امیر قلعه‌نویی نبوده است.

مجید نامجو مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ناکامی امسال استقلال گفت: به عنوان اولین دلیل تصور می‌کنم ماجرای خصوصی سازی و واگذاری باشگاه استقلال بیشترین لطمه را به استقلال وارد کرد چرا که اسپانسر‌ها برای پرداخت‌ها عقب نشینی کردند و استقلال از این نظر تحت فشار قرار گرفت.

مربی سابق باشگاه استقلال در ادامه افزود: فوتبال با گذشته فرق کرده و فوتبالیست‌ها شغل و درآمد خود را از این راه به دست می آورند که باید تاکید کرد حقشان هم هست اما وقتی باشگاه با بحران مالی روبرو می‌شود همین اتفاق رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: دومین دلیل این ناکامی حضور تعداد زیادی بازیکن از استقلال در تیم ملی ایران بود که یا انگیزه آنها را کم می کرد یا خسته آنها را به استقلال برمی گرداند و البته تفاوت سطح فوتبال در جام جهانی و جام ملتهای آسیا با لیگ هم در از دست رفتن انگیزه ها بسیار موثر بود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه تاکید کرد: در کادر فنی هم مشکلاتی وجود داشت که نمی توان آن را کتمان کرد اما متاسفانه این روزها همه کاسه و کوزه ها را بر سر کادر فنی می شکنند که منصفانه نیست و برای نتیجه گیری عوامل مختلفی دخیل هستند که یکی از آنها کادر فنی بود.

این بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: من فکر می کنم امیر قلعه نویی زحمتش را کشید، اما نتوانست شرایط ایده آل را برای تیمش به وجود بیاورد اما اینکه بخواهیم همه تقصیرها را به گردن او بیاندازیم جوانمردانه نیست. قلعه نویی سالها برای این تیم زحمت کشیده و باید احترام او حفظ شود.

ملی پوش سابق فوتبال ایران در مورد دلیل اعتراض برخی نمایندگان مجلس به واگذاری استقلال و پرسپولیس به خودروسازان، در حالی که دهه‌هاست سپاهان و ذوب آهن و فولاد و ... از کارخانه‌ها بودجه می‌گیرند، گفت: البته این واگذاری همان واگذاری که مد نظر کنفدراسیون آسیا و فوتبال حرفه ای است، نیست و به نظرم این کار خصوصی سازی نیست.

وی افزود: اگر حق پخش تلویزیونی را پرداخت می‌کردند و قوانین حرفه ای را ایجاد می‌کردند تا بخش خصوصی فوتبال را به عنوان تجارت نگاه کند و با برنامه‌ریزی درست برای پیشرفت این واحد اقدام کند، شرایط فرق می‌کرد، مگر مالکان منچستریونایتد و دیگر باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا چه می‌کنند؟ آنها سود زیادی به دست می‌آورند و در نهایت باشگاه خود را هم تقویت می کنند.

بازیکن سابق استقلال تاکید کرد: این موارد در ایران ضد و نقیض هستند و این شرایط وجود ندارد،در واقع در ایران فقط کسانی برای خرید می آیند که پول بسیار زیادی داشته باشند و برای شهرت اقدام کنند نه برنامه ریزی برای پیشرفت.

وی افزود: اصلا شرایط خصوصی سازی را ایجاد نکرده‌ایم که بخواهیم این دو باشگاه را خصوصی کنیم. من تصور می کنم وزارت ورزش به دلیل هزینه هایی که فوتبال دارد و توان پرداخت آن نیست می‌خواهد این دوباشگاه را واگذار کند وگرنه این خصوصی سازی نبود و نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.