مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال ضمن تاکید بر اینکه مخالف خصوصی سازی است تاکید کرد: برای مخالفت هیج مبانی کارشناسی ندارم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، واعظی آشتیانی در تشریح روند واگذاری سرخابی‌ها گفت: شاید بنده از جمله کسانی باشم که در این مقطع مخالف خصوصی سازی در ورزش بخصوص در فوتبال هستم.

وی در ادامه به تشریح دلایل مخالفت خود پرداخت و گفت: برای این امر هیچ مبانی کارشناسی وجود ندارد.

آشتیانی در ادامه گفت: وقتی که ما در صنعت و تولید خودمان فلج هستیم و هیچ بستر حمایتی نداریم چگونه خواهیم توانست بحث خصوصی سازی را در ورزش محقق کنیم.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: اگر بناست ما حتی از دنیا برای اقتصادی کردن ورزش الگوبرداری کنیم ابتدا باید زیربناها ساخته شود.

وی ادامه داد: ابتدا باید ورزش همگانی را به طور جامع و هدفمند محقق کنیم چرا که توجیه اقتصادی از آن جا شروع می شود و نکته دوم که در دنیا اتفاق افتاده این است که آن ها ابتدا صنعت و تولید خود را فعال و پویا کردند چرا که این صنعت است که ورزش را حمایت می کند.

وی ادامه داد: در تمامی رشته های ورزشی این صنعت است که به کمک ورزش آمده و فضای کسب و کار را در ورزش ایجاد کرده و امروزه اقتصاد ورزش تبدیل به یک اقتصاد کارآمدی شده که بین ۴ و نیم تا ۵ درصد از تولید ناخالص برخی کشورها را به خود اختصاص داده است.

واعظی آشتیانی در ادامه با اشاره به این که چه کسانی عامل خرج شدن ۵۰۰ یا هزار میلیارد تومان شدند، گفت: ظرف ۴ سال ۸۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به بار آمده است.

وی با بیان این که مسائل اقتصادی و مدیریتی این دو باشگاه را وزارت ورزش و جوانان رصد می کند، بیان کرد: هیأت مدیره مسوولیت تضامنی ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.