رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه انتخاب سرمربی تیم ملی یکی از سه اولویت کاری‌اش است گفت: فرصت کم باقی مانده تا جام ملت‌های آسیا بهترین شرایط برای همکاری با مربیان ایرانی جهت آزمودن آنهاست.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به محض دریافت حکم ریاستش از وزیر ورزش و جوانان، مدیریت رسمی‌اش را در فدراسیون بسکتبال آغاز می‌کند، اظهار داشت: در آغاز به کار دوباره در این فدراسیون، سه کار را به عنوان اولویت‌های اصلی در دستور کار قرار می‌دهم تا به طور همزمان آنها را پیگیری کنم.

وی تصریح کرد: تغییر ساختار فدراسیون یکی از سه کاری است که باید انجام دهم. این خواست بسیاری از اهالی بسکتبال است و قطعاً به خاطر مشاهده یکسری ضعف‌ها، مطرح شده است. آنچه مسلم است وقتی ساختار فدراسیون تغییر کند، بسیاری از جایگاه‌ها نیز تغییر کرده و چارت جدیدی شکل می‌گیرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه نشست با روسای هیات‌های استانی، یکی دیگر از اولویت‌های من در آغاز به کار دوباره در این فدراسیون است، تصریح کرد: هیات‌ها بازوان اصلی فدراسیون هستند. مسئولین‌ هیات‌ها نشان داده‌اند که عاشقان اصلی این رشته هستند؛ نه به خاطر رایی که به من دادند، بلکه به خاطر اصالت و شخصیتی که در تک‌تک آنها وجود دارد، چه موافق و چه مخالف.

مشحون تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی را یکی دیگر از سه اولویت کاری خود در فدراسیون بسکتبال عنوان کرد و گفت: برای تیم ملی طی چند ماه گذشته هیچ کاری نشده و حتی کوتاهی هم شده است در حالیکه تا جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی المپیک را هم دارد زمان خیلی کوتاهی را داریم. بنابراین باید هر چه زودتر در این زمینه به تصمیم نهایی برسیم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه لوکا بوناچویچ - سرمربی خارجی معرفی شده برای تیم ملی توسط سرپرست فدراسیون - را نمی‌شناسد و در کل پیشنهادش برای تعیین کادر فنی تیم ملی، استفاده از مربیان ایرانی است گفت: الان در شرایطی قرار داریم که به خاطر انجام نشدن خیلی از کارهای لازم برای آماده‌سازی تیم ملی، قهرمانی این تیم در مسابقات جام ملت‌ها خیلی سخت و به نوعی دور از دسترس است. با این اوصاف کسب سهمیه المپیک هم کار خیلی راحتی نخواهد بود.

مشحون ادامه داد: در فرصتی کمی که داریم انتخاب مربی خارجی خیلی نتیجه بخش نخواهد بود. در شرایط فعلی مربیان ایرانی شناخت بهتری از بازیکنان برای تشکیل ترکیب تیم ملی دارند. در کل این موقعیت بهترین شرایط برای همکاری با مربیان ایرانی به خصوص برای آزمایش و ارزیابی آنهاست. به هر حال قرار نیست همیشه از مربی خارجی استفاده کنیم و باید از یکجا همکاری با مربیان ایرانی را حتی به عنوان سرمربی آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه در مجمع انتخاباتی این فدراسیون و بلافاصله بعد از اینکه با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس چهارزیکن سال آینده انتخاب شد، کارم را برای مدیریت بهتر آغاز کردم، گفت: در حین مجمع از یکی از کاندیداهایی که به نظرم افکار خوبی داشت، دعوت به همکاری کردم. ضمن اینکه از همه افرادی که معتقدم طی چند سال گذشته در مدیریتم کوتاهی داشتم، دعوت می‌کنم تا نشستی با آنها داشته باشم تا گفتارها شنیده شود و راهکارها ارائه شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.