فدراسیون فوتبال ایران حمایت خود را از حذف رژیم صهیونیستی از بدنه فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» ایران، فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است به اطلاع فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) خواهد رساند که با درخواست اتحادیه فوتبال فلسطین برای اخراج رژیم صهیونیستی از بدنه فیفا موافق است. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم تأکید کرده است که این فدراسیون روز شنبه از درخواست اتحادیه فوتبال فلسطین از کشورهای سرتاسر جهان برای رأی دادن به اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا، مطلع شده است.

تاکنون ورزشکاران و فدارسیون‌های مختلفی از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند و بر این باورند که صهیونیست‌ها حق فلسطینیان را پایمال و قوانین بین‌المللی را هم نقض کرده‌اند. امضاکنندگان درخواست برای حذف رژیم صهیونیستی از بدنه فیفا اشاره کرده‌اند که فلسطین از سال ۱۹۶۷ توسط این رژیم اشغال شده است و در سرزمین‌های خود ۵۰ قانون تبعیض‌آمیز به آنها تحمیل شده است.

جبریل رجوب، رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین پس از ملاقات با سپ بلاتر، رئیس فیفا با ابراز امیدواری و خوش‌بینی به رأی مجمع عمومی فیفا که قرار است در تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۵ (۸ خرداد ۹۴) برگزار شود، گفت: صددرصد اطمینان دارم که ما برنده این رأی‌گیری خواهیم شد و رژیم صهیونیستی را از بدنه فیفا برخواهیم داشت.

برای اینکه رژیم صهیونیستی از بدنه فدراسیون جهانی فوتبال حذف شود باید سه چهارم از ۲۰۹ عضو فیفا رأی "آری" بدهند.

بیشتر بازیکنان تیم ملی فلسطین از نوار غزه هستند و اغلب حق سفر به سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و یا سفر به خارج از مرزهای این کشور را ندارند. حتی گاهی اوقات صهیونیست‌ها از ورود تیم میهمان به فلسطین جلوگیری می‌کنند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای فدراسیون فوتبال فلسطین به وجود آورده است.

اتحادیه فوتبال فسطین در سال ۱۹۹۸ به عضویت فیفا درآمد و به کشورهای اسکاتلند، ایرلند شمالی، هنگ‌کنگ و چندین کشور دیگر پیوست که توسط کشورهای مستقل به رسمیت شناخته نشده‌اند. فلسطین که در مسابقات تحت‌نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا رقابت می‌کند، برای نخستین بار موفق شد جواز حضور در مرحله پایانی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را کسب کند.

در صورت محرومیت رژیم صهیونیستی از سوی فیفا، تیم فوتبال این رژیم نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی از جمله جام جهانی و جام ملت‌های اروپا شرکت کند. همچنین تیم‌های باشگاهی آنها هم از حضور در مسابقات بین‌المللی از جمله لیگ قهرمانان اروپا محروم خواهند شد.

بالاترین نهاد فوتبال در جهان در گذشته اعضای خود از جمله آفریقای جنوبی در دوره آپارتاید و یوگوسلاوی جنگ‌زده را محروم کرده است. همچنین فیفا پیش از این حضور جبل‌الطارق در بدنه خود که اسپانیا و انگلیس بر سر مالکیتش با هم مشکل دارند، منع کرده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.