ملی‌پوش اسبق تیم فوتبال ایران و سرمربی فعلی تیم شاهین ونکوور از تفاوت فوتبال ایران و کانادا می‌گوید.

امیر افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، درباره شرایطش در کانادا و تیم شاهین ونکوور اظهار کرد: تیم شاهین ونکوور توسط ایرانی‌ها تاسیس شد که بیست سال است قدمت دارد و هم اکنون هم ایرانی‌های مقیم کانادا حمایتش می‌کنند. چون کانادا یک کشور پهناور است، مسابقات را تقسیم‌بندی کرده‌اند و بازی‌ها به صورت ایالتی برگزار می‌شود. ما در دسته یک هستیم که لیگ منظمی است و حدود شش تا هفت ماه مسابقات برگزار می‌شود که در صورت قهرمانی، می‌توانیم به لیگ برتر صعود کنیم.

سرمربی شاهین ونکوور گفت: چند سالی بود شاهین در لیگ دسته دوم قرار داشت. حدود دو سال پیش به همراه دوستان توانستیم تیم را به دسته یک بیاوریم و براساس برنامه سه ساله‌ای که داشتیم امیدواریم سال آینده به لیگ برتر صعود کنیم. یک تیم دیگر هم داریم که در لیگ شهری حضور دارد و آقای حیدری تمایل داشت با آنها همکاری داشته باشم و به آن تیم هم تمرین می‌دهم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که پیشنهادی از ایران ندارید، اظهار کرد: حقیقتش را بخواهید پیشنهاد جدی نداشتم و خودم هم راغب نبودم که در ایران بمانم چون فضا و محیط فوتبال ایران را مناسب ندیدم اما در کانادا احساس آرامش دارم و به همین دلیل صلاح دیدم که در کنار خانواده‌ام در کانادا باشم.

وی در مورد شرایط مربیگری در فوتبال ایران اظهار کرد: سه سال پیش دوست عزیزم مجتبی تقوی از من خواست که به سایپا بیایم و با هم کار کنیم که قبل از آمدن شرایط را مساعد دیدم ولی وقتی شروع به کار کردیم متاسفانه از همان داخل باشگاه شرایط را جوری برای ما سخت کردند که کار کردن دشوار شود و فکر می‌کنم این موضوع در تمام باشگاه‌ها این‌گونه است.

سرمربی ایرانی شاغل در فوتبال کانادا در بیان تفاوت‌های موجود میان فوتبال ایران و کانادا گفت: سیستم فوتبال کانادا با ایران کاملا متفاوت است؛ فوتبال ایران از لحاظ استعداد خیلی جلوتر است اما در بخش سخت‌افزاری و مدیریتی خیلی عقب هستیم. در کانادا به بچه‌های کوچک خیلی اهمیت می‌دهند. باید این موضوع کارشناسی شود که چرا با وجود آنکه پول خوبی به فوتبال ما تزریق می‌شود اما این سرمایه‌ها هرز می‌روند؟ مثلا باشگاه‌های ما وارد مسابقات باشگاه‌های آسیا می‌شوند اما در آنجا عملکرد خوبی ندارند.

پیشکسوت فوتبال رشت با گریزی بر خاطراتش از فوتبال محلات، گفت: یادم است قبل از اینکه عضو تیم استقلال رشت شوم، مسابقات گل کوچک محلات در شهرمان برگزار می‌شد که خودم در این مسابقات خیلی فعال بودم و تماشاگران هم خیلی استقبال می‌کردند. در واقع تکنیکم را مدیون مسابقات گل کوچک محلات بودم چون همیشه در حال مسابقه دادن بودیم اما اکنون چنین مسابقاتی در رشت کم رنگ شده است تا جایی که دیدیم تیم داماش گیلان در فصل گذشته به جای اینکه برای صعود به لیگ برتر بجنگد برای بقا در لیگ یک تلاش می‌کرد، مسئله‌ای که هیچگاه در تاریخ ریشه‌دار فوتبال رشت سابقه نداشت.

این هافبک اسبق تیم ملی با اشاره به خلاء موجود در خط میانی تیم ملی ایران نیز گفت: بعد از نسل ما کریم باقری بود که سال‌ها به خوبی آن منطقه را پوشش داد و پس از آن هم جواد نکونام بود امادر این مقطع زمانی، این کمبود را می‌بینم. نمی‌دانم مربیان تیم ملی درباره انتخاب بازیکن قوی از لحاظ تکنیکی و فیزیکی برای جایگزینی در این منطقه، چه نظری‌ دارند.

به گزارش ایسنا امیر افتخاری ملی‌پوش اسبق تیم ایران که فوتبالش را از استقلال رشت آغاز کرد، در کارنامه‌اش قهرمانی جام ملت‌های آسیا و جام باشگاه‌های آسیا با استقلال تهران، همچنین قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی ایران وجود دارد. او ۴۲ بازی برای تیم ملی انجام داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.