سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: احتمالاً افرادی که می‌گویند درهای تیم ملی به روی آنها بسته است شب هنگام به تمرین تیم ما آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش در پایان تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان در نشستی خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد. کی‌روش در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: بعد از مینی کمپ کوتاهی که برای تیم ملی برگزار کردیم، بسیار خرسندم که در جمع شما خبرنگاران حضور دارم. هر سؤالی دارید، بپرسید. من خوشحال می‌شوم که پاسخگوی سؤالات شما باشم و آنها را برطرف کنم.

تیم ملی خانه‌ای است که نه دَر دارد و نه پنجرهوی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا قرار است بازیکنان جوان دعوت شده به اردوی تیم ملی در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی به او کمک کنند یا خیر، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آینده دست ما نیست و از آن اطلاعی نداریم ولی باز هم صحبت‌های گذشته خود را تکرار می‌کنم که تیم ملی مانند خانه‌ای است که نه دَر دارد و نه پنجره و ورود به آن برای هر کسی آزاد است.

بازیکنان باید ثابت کنند استحقاق حضور در خانواده تیم ملی را دارندسرمربی تیم ملی ادامه داد: براساس نظر من، بازیکنان برای حضور در تیم ملی باید دو فاکتور داشته باشند. نخست مسائل فنی و یکی هم مسائل شخصیتی. مطلب دوم مهمی که برای ما اهمیت دارد این است که بازیکنان درون و بیرون زمین خود را به ما ثابت کنند که استحقاق حضور در خانه و خانواده تیم ملی دارند.

می‌خواستیم ثابت کنیم مشاهدات نزدیکی از لیگ برتر و بازیکنان جوان داشته‌ایمکی‌روش در ادامه پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم تصریح کرد: برنامه‌ای که پشت سر گذاشتیم این بود که در این اردو ثابت کنیم مشاهدات نزدیکی از لیگ برتر و بازیکنان جوان داشته‌ایم. وظیفه و کار اصلی ما این است که چنین فرصتی را به بازیکنان بدهیم تا آنها درون زمین خود را ثابت کنند، چون کار اینجا و در اردوی تیم ملی انجام می‌شود و برگزاری این دو اردو نیز برای همین است.

امیدوارم فدراسیون فوتبال براساس قولی که داده از تیم ملی حمایت مالی کندوی با اشاره به برگزاری اردوی نهایی تیم ملی عنوان کرد: در اردوی نهایی باید تصمیات لازم را اتخاذ کرده و ما ۲۵ و نهایت ۲۶ بازیکن را  انتخاب کنیم اما برنامه بسیار شفافی داریم که این برنامه برای این فصل لیگ برتر اجرایی خواهد شد. گروهی از بازیکنان که جزو برترین‌ها هستند در طول لیگ فرصت کار کردن و دور هم جمع شدن در تیم ملی را دارند. ما با آنها مشغول به کار خواهیم شد و البته امیدوارم فدراسیون فوتبال براساس قولی که داده بتواند حمایت‌های مالی را انجام دهد.

بازیکنان پرسپولیس، ذوب‌آهن و نفت تهران را زیر نظر داریمسرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: ما به اردوها و بازی‌های تدارکاتی متعددی نیاز داریم و من مطمئنم اگر این فرصت در اختیارم قرار گیرد که بازیکنان با من کار کنند در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ آینده درخشانی در پیش داریم. متأسفانه یکسری از بازیکنان پرسپولیس، ذوب‌آهن و نفت تهران به خاطر اینکه درگیر مسابقات هستند نتوانستند در این اردو باشند هر چند که ما عملکرد آنها را کاملاً و از نزدیک زیر نظر داریم و تصمیمات لازم را در قبال آنها می‌گیریم.

برای تیم ملی باید بهترین شرایط تمرینی، رسانه‌ای و کادر را داشته باشیدسرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص برگزاری اردوی اخیر این تیم در ورزشگاه دستگردی به جای کمپ تیم ملی گفت: وقتی شما بهترین بازیکنان ایران را در قالب تیم ملی دور هم جمع می‌کنید باید بهترین شرایط تمرینی، رسانه‌ای و همینطور بهترین کادر موجود را داشته باشید. من باید از صمیم قلب مراتب تشکر و قدردانی خود را از مسئولان ورزشگاه دستگردی و همچنین نیروی انتظامی داشته باشم که هماهنگی‌های لازم را برای تمرین تیم ملی در ورزشگاه دستگردی انجام دادند.

کی‌روش ادامه داد: آرزوی شخصی بنده این است که این رابطه خوب بین تیم ملی و مسئولان ورزشگاه دستگردی ادامه داشته باشد. جالب است که چهار سال پیش و در بدو ورودم به ایران نظرم این بود که ورزشگاه دستگردی امکانات خوبی برای میزبانی از تیم ملی دارد و تا زمانی که فدراسیون شرایط مالی را برای ترمیم زمین کمپ تیم ملی فراهم کند ورزشگاه دستگردی مکان مناسبی برای تمرین ماست.

درهای تمرین تیم ملی روی تمام مربیان ایرانی باز استسرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که چرا مربیان تیم‌های فوتبال ایران در اردوی اخیر این تیم حضور پیدا نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مورد حضور مربیان باید بگویم بنده بیش از چهار سال است که در ایران حضور دارم و درهای تیم ملی همیشه به روی بازیکنان سابق، کنونی، مربیان کنونی و پیشکسوتان فوتبال باز بوده است. موضوع شفافی هم که باید بگویم این است که تا به حال یک بار هم اتفاق نیفتاده مربی بخواهد در تمرینات تیم ملی حضور داشته باشد و این فرصت را به او ندهیم.

وی افزود: اینکه مربیان ایرانی چه زمانی به تمرین تیم ملی بیایند موضوعی است که خودشان تعیین می‌کنند و هر زمان که صلاح بدانند و مناسب باشد در این خصوص تصمیم می‌گیرند. اگر آنها در این خصوص تصمیم نگیرند ما نمی‌توانیم نظری داشته باشیم. اگر هم شخصی برخلاف این مطلب صحبت‌هایی را انجام بدهد صحبت‌های او کاملاً بی‌پایه و اساس و کذب است.

آنهایی که می‌گویند درهای تیم ملی بسته است حتماً شب به اردوی ما آمده‌اند!این مربی پرتغالی خاطر نشان کرد: باید بگویم ۹۰ درصد تمرینات تیم ملی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود و احتمالاً افرادی که می‌گویند درهای تیم ملی به روی آنها بسته است شب هنگام به تمرین تیم ما آمده‌اند. آن موقع همه خواب هستند و به خاطر شرایط امنیتی و نگهداری کمپ درهای تمرین بسته است. ما مجبوریم که شب‌ها تمرین تیم ملی را تعطیل کنیم. احتمالاً آنها روزها نیز خواب هستند و به همین دلیل به تمرین تیم ملی نمی‌آیند.

حاضرم برای بررسی شرایط بازیکنان به کره ماه، مریخ و یا حتی ونوس بروم!کی‌روش در پاسخ به این پرسش که برای مسابقات مقدماتی جام جهانی بازیکنان را چگونه زیر نظر می‌گیرد و آیا برای دیدن بازی‌های شهرستان نیز سفر خواهد کرد یا نه، گفت: برای شخص من صحبت کردن در خصوص این مطلب بسیار شفاف است. اگر به من بگویند مسابقاتی در کره ماه، مریخ یا حتی ونوس در حال برگزاری است به آنجا می‌روم تا شرایط را بررسی کنم.

برای من استعداد و توانایی بازیکن مهم است نه رنگ پوست و چشم اووی تأکید کرد:‌ برای من انتخاب بازیکنان براساس استعداد و توانایی‌های آنهاست و نام باشگاه، رنگ پوست، رنگ چشم چه آبی باشد، چه قهوه‌ای برای من فرقی ندارد و هر جایی هم که لازم باشد برای دیدن استعداد و توانایی‌ها خواهم رفت.

واکنش کی‌روش به دلیل دعوت نشدن نوری و خلعتبریسرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنانی مانند نوری و خلعتبری جایی در تفکرات او ندارند و آیا این مسئله به خاطر مصاحبه‌های آنها علیه سرمربی تیم ملی است، عنوان کرد: من بارها گفته‌ام که درهای تیم ملی به روی همه باز است اما از نظر من بازیکنانی که به تیم ملی می‌آیند هم باید کیفیت بالای فوتبالی داشته باشند و هم شخصیت قوی. مطلب دیگری که در این خصوص نباید فراموش شود این است که جام جهانی از سه هفته دیگر و با بازی ایران و ترکمنستان برای ما آغاز می‌شود ولی ما می‌دانیم که مسابقات اصلی در سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد به همین خاطر ما بازیکنانی می‌خواهیم که در سه سال آینده توانایی زیادی داشته باشند و در بالاترین سطح حضور داشته باشند.

قدم به قدم تیم ملی را آماده می‌کنیم«ما هم به برد فکر می‌کنیم و هم اینکه این تعادل را داشته باشیم که در کنار برد نگاه به آینده داشته باشیم»، وی با بیان این جمله ادامه داد: ما قدم به قدم تیم ملی را آماده می‌کنیم و بازیکنانی را می‌خواهیم که در سال ۲۰۱۸ و در جام جهانی شرایط سنی مناسبی داشته باشند. به نظر من باید به بازیکنان جوان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. بازیکنانی مانند نریمان جهان، جهانبخش، سردار آزمون، ترابی و ... در سه سال آینده بین ۲۲ تا ۲۴ سال سن دارند که می‌توانند در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته باشند. البته در این خصوص باید حمایت شوند و فرصت این را داشته باشند که در کنار بازیکنان باتجربه رقابت کنند.

منتظر حمایت‌هایی هستیم که به ما قول داده بودندکی‌روش افزود: ما نمی‌توانیم دیگر مانند جام ملت‌های آسیا بازیکنانی مانند پورعلی‌گنجی و امیری را بدون تجربه ملی در اختیار داشته باشیم. البته در این خصوص قول‌هایی داده شده است که بازیکنان جوان در بازی‌ها و اردوهای متعدد در اختیار من باشند تا آینده درخشانی داشته باشند. باید بگویم در این مورد ما جلساتی با کفاشیان و حسنی‌خو داشتیم که به بیش از ۱۰۰ ساعت می‌رسید. این آقایان قول‌های مساعدی در مورد بازیکنان جوان به من دادند و ما حالا منتظر حمایت‌های آنها هستیم.

میکو دیگر نمی‌توانست با تیم ملی همکاری کندسرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که وضعیت ادامه همکاری میکو مربی بدنساز تیم ملی به چه شکل است و حالا که دکتر دیه‌گو وظایف او را انجام می‌دهد به چه شکل کار خواهد کرد، گفت: در مورد قطع همکاری میکو باید بگویم او به خاطر شرایط خانوادگی و حرفه‌ایش دیگر نمی‌توانست با ما کار کند و مقدور نبود که با تیم ملی ادامه دهد. او برای خود برنامه‌های دیگری داشت و از تیم ملی جدا شد.

درآمد میکو از تیم ملی پاره‌وقت بود اما هزینه‌هایش تمام وقتوی ادامه داد: دکتر دیه‌گو هم مانند سابق به کار خود ادامه می‌دهد و ما هم امیدواریم کادر تیم ملی را بهبود ببخشیم تا کارها را به نحو احسن انجام دهیم. در خصوص نبود میکو باید بگویم او با در نظر گرفتن شرایط کاریش در تیم ملی ایران تصمیم گرفت دیگر ادامه ندهد چون اینجا یک مربی پاره‌وقت بود و از نظر مالی مقدور نبود که با ما ادامه همکاری دهد. او هزینه خانواده و خرج مدرسه فرزندانش را به صورت تمام وقت پرداخت می‌کرد اما اینجا درآمدی پاره‌وقت داشت.

برپایی اردو در ترکیه ۵۰ - ۵۰ استاین مربی پرتغالی در خصوص آخرین شرایط برپایی اردوی تیم ملی در ترکیه و اینکه احتمال دارد این اردو لغو شود، گفت: سخت تلاش می‌کنم و همیشه تا آخرین دقیقه کار را رها نمی‌کنم. اکنون یک هفته یا بهتر بگویم سه چهار روز تا برگزاری اردو در ترکیه زمان مانده اما همه چیز ۵۰- ۵۰ است. هم من و هم افشین پیروانی سخت تلاش می‌کنیم تا این اردو برگزار شود. برای برگزاری این اردو پیروانی جلسات مختلفی را با علی کفاشیان داشته است.

یکی از برنامه‌های ما در تیم ملی «انشاء‌الله درست می‌شود» استکی‌روش با بیان اینکه پیروانی پیگیر مسائل مربوط به اردوی تیم ملی در ترکیه است، گفت: ما در تیم ملی همیشه یک برنامه A و یک برنامه B‌ داریم. برنامه A «انشاء‌الله درست می‌شود» است و برنامه B واقعیت‌هایی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. شخص بنده، افشین پیروانی و علی کفاشیان سخت مشغول کار هستیم و ایمان داریم برای انجام کارها بیشترین تلاش‌ها را داشته باشیم.

من فوتبالیست‌های ایرانی را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنم نه بازیکنان سرباز را!سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه چرا برای اردوی فعلی این تیم از بازیکنان سرباز دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: یکبار دیگر باید در این خصوص به صورت شفاف توضیح دهم که من از بازیکن سرباز دعوت نکرده‌ام. برای من بازیکن سرباز، متأهل، مجرد، چشم آبی‌، چشم قهوه‌ای، سفیدپوست یا سیاه‌پوست فرقی ندارد. من از فوتبالیست‌های ایرانی دعوت به عمل می‌آورم.

الان زمان بهره‌برداری از بازیکنی چون بختیار رحمانی استوی تأکید کرد: به اعتقاد من، بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی کیفیت بالایی دارند، بازیکنانی چون بختیار رحمانی که ما سرمایه‌گذاری بزرگی روی او انجام داده‌ایم. این بازیکن حضور در جام جهانی را تجربه کرده و الان زمان بهره‌برداری از او است.

«می‌دانیم که یکسری از بازیکنان تیم ملی مشکل سربازی دارند»، کی‌روش با بیان این جمله ادامه داد: ما هم تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد به آنها کمک کرده و مشکلات‌شان را حل کنیم. البته هیچ شکی نداریم که همه شهروندان و ملت باید وظایف خود را در خصوص آب و خاک کشورشان انجام دهند. مطمئنم که باید گمانه‌زنی‌ها را در این خصوص پایان دهیم تا در زمان مناسب افرادی که دلسوز هستند، مشکلات را حل کنند.

باید به وظایف شهروندی احترام و کار خود را به نحواحسن انجام دهیموی افزود: می‌دانیم که برخی دیگر از بازیکنان ما مشکل مالیاتی دارند اما قطعاً افرادی هستند که این مشکلات را حل کنند. مطمئنم افراد دلسوز و مسئول در ایران هستند که در حال حل کردن این مشکلات هستند. بهترین راهکار این است که به وظایف شهروندی احترام و همه کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

زمان دعوت بازیکنان به تیم ملی تعداد باشگاه‌های آنها نشمردم!سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به این پرسش که دلیل دعوت کردن بازیکنان از ۱۴ باشگاه مختلف تغییر نسل در تیم ملی است، گفت: وقتی بازیکنان را به تیم ملی دعوت کردم، تعداد باشگاه‌های آنها را نشمردم. البته وظیفه سرمربی این نیست که بداند بازیکن کجا بازی می‌کند. یادم می‌آید در گذشته از ۹ تیم مختلف به تیم ملی بازیکن دعوت کردم که برای فصل بعد از آن، دو باشگاه تمام این بازیکنان را جذب کردند! دیگر وظیفه من نیست که بدانم چه بازیکنی به چه باشگاهی می‌رود.

از زمان ورود من به ایران لیگ برتر پیشرفت زیادی کرده استوی با طرح این مدعا که از بدو ورودش به ایران لیگ بسیار پیشرفت کرده است، اظهار داشت: فکر می‌کنم فصلی که به پایان رسید، بهترین لیگ ایران بود، چون هیچ تغییر زمانی در بازی‌ها صورت نپذیرفت، بازیکنان جوان زیادی در لیگ بازی کردند و سطح رقابتی بازی‌ها بالا بود، تا حدی که در روز آخر لیگ سه تیم برای قهرمانی می‌جنگیدند. مسئولان سازمان لیگ زحمت زیادی را کشیدند و لیگ ایران پیشرفت زیادی داشته است.

این مربی پرتغالی یادآور شد: یادم می‌آید که چهار سال پیش در جلساتی که با مهدی تاج و مسئولان سازمان لیگ داشتم به آنها پیشنهاد دادم که دو تیم از لیگ ایران کم شود و تعداد تیم‌ها پایین بیاید. امروز نتیجه این تصمیم تعداد زیاد بازیکنان جوانی است که در لیگ برتر بازی می‌کنند. البته همان موقع هم افراد متعددی مخالف این نظر من بودند اما حالا می‌بینید که لیگ منظم و جوان، پویا، سطح بالا و با هیجانی را پشت سر گذاشتیم.

در ۲۵۰ کشور جهان اولویت با تیم بزرگسالان است اما در ایران ...وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد مانند چند ماه گذشته، بین تیم بزرگسالان و تیم امید، بر سر بازیکنان مشترک اختلافاتی پیش بیاید، تأکید کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که آیا مشکلی بین تیم‌های امید و بزرگسالان پیش می‌آید یا خیر اما از نظر شخصی من مشکلی وجود نخواهد داشت، چون می‌دانم در تمام ۲۵۰ کشور جهان اولویت با تیم بزرگسالان است. حالا اگر در ایران می‌خواهند برعکس این کار را انجام دهند، تصمیم خودشان است.

تمام بازیکنانم را هم بگیرند، کارم را ادامه می‌دهم و پیروز می‌شومسرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: در این زمینه، احتمال دارد تمام ۲۵۰ کشور دنیا اشتباه کنند و ایرانی‌ها کار درست را انجام دهند. من در یک موضوع هیچ شکی ندارم و آنهم این است که بهترین و باکیفیت‌ترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنم. حالا اگر می‌خواهند دو یا پنج بازیکن مرا بردارند و اصلاً کل تیم و بازیکنانی مانند دژآگه و قوچان‌نژاد را بردارند، کارم را ادامه می‌دهم و به پیروزی می‌رسم.

وی در واکنش به صحبت یکی از هواداران با خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر کی‌روش را اذیت نکنند می‌تواند تیم ملی را به دور دوم مسابقات جام جهانی روسیه برساند گفت: قطعاً هدف ما هم همین است که تیم ملی در جام جهانی روسیه به دور بعد برسد.

بدون دعوت به عروسی نمی‌روم!سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اظهارنظر برخی از مربیان در نشستی که هفته پیش برگزار شد مبنی بر اینکه در شأن‌شان نیست به تمرین تیم ملی بیایند و بهتر است کی‌روش دانشش را در جلسات جداگانه در اختیار آنها قرار دهد، گفت: فکر می‌کنم درباره عدم حضورم در جلسه دانش‌افزایی مربیان در هفته گذشته پیروانی توضیحات لازم را ارائه داد. مسلماً وقتی من بخواهم به عروسی بروم باید از من دعوت به عمل بیاید. من همیشه آمادگی این را دارم که با همگی دوستان همکاری کنم. البته باید بگویم که هیچ دعوتی از سوی دپارتمان تیم ملی برای من نیامده بود و اگر کسی نظری غیر از این دارد مطمئناً دروغ می‌گوید.

مانند بعضی از دوستان نیستم که از بدو به دنیا آمدن همه چیز را می‌دانندکی‌روش در خاتمه تصریح کرد: ۶۲ سال سن دارم و ۳۳ سال مربیگری کرده‌ام اما همین امروز هم اگر فرصتی پیش بیاید تا به تمرین تیم‌های دوستانم مانند مانچینی، کاپلو، مورینیو و آرسن ونگر بروم، این کار را انجام می‌دهم و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم. متأسفانه اخلاقی دارم که همیشه در حال یادگیری هستم و مانند بعضی از دوستان نیستم که از بدو به دنیا آمدن همه چیز را می‌دانند. متأسفانه خداوند در این خصوص کمکی به من نکرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )