سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری از دغدغه‌هایش برای اردوهای تیم ملی گفت و اینکه منتظر است تا قول‌هایی که به او داده شده محقق شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش بعد از تمرین امروز تیم ملی ایران در نشست خبری، گفت: بسیار خرسندم که بعد از اردوی مینی کمپ خدمت شما هستم و هر سوال و شک و شبهه‌ای که وجود دارد را بیان کنید تا پاسخ بدهم.

وی در خصوص اینکه در این اردو از بازیکنان جوان استفاده کرده و آیا این نفرات به تیم ملی دعوت خواهند شد یا خیر، اظهار داشت: راجع به آینده نمی‌توانم صحبت کنم چون ما اطلاع دقیقی از آن نداریم اما تیم ملی را به خانه‌ای تشبیه می‌کنم که نه در دارد و نه پنجره. یعنی همگی بازیکنان آزاد هستند که به تیم ملی بیایند.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: من معتقدم که بازیکن باید دو فاکتور اصلی داشته باشد تا بتواند در تیم ملی حاضر شود. اول اینکه از لحاظ کیفیت فنی و همچنین شخصیتی مسائل لازمه را داشته باشد و مطلب مهم دیگر اینکه بازیکن هر روز چه درون زمین و چه بیرون زمین بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و تمرینات را به خوبی در خانه خود یعنی تیم ملی انجام دهد.

کی‌روش تأکید کرد: ما برنامه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم و اینکه ما از بازیکنان جوان دعوت کرده‌ایم نشان می‌دهد که عملکرد تک تک بازیکنان را از نزدیک مشاهده کرده‌ایم. وظیفه و کار اصلی ما این است که به این بازیکنان درون زمین فرصت مناسب بدهیم تا بتوانند خود را نشان بدهند و اردوهایی که برگزار هم می‌کنیم به دنبال این مسئله هستیم تا بازیکنان بتوانند خود را ثابت کنند.

وی تأکید کرد: در اردوی نهایی هم تصمیماتی اتخاذ می‌کنیم و قطعا می‌توانیم ۲۵-۲۴ بازیکن را انتخاب کنیم اما برنامه بسیار شفاف ما این است که برای این فصل از لیگ برتر این گروه از بازیکنان برتر که وجود داشته‌اند را می‌توانیم در فرصت‌های مختلف در اختیار بگیریم و با آنها کار کنیم.

کی‌روش تصریح کرد: امیدوار هستم طبق قولی که فدراسیون به من داده حمایت های مالی انجام شود و آنچه که از اردوهای تیم ملی و همچنین بازی‌های دوستانه داریم برآورده شود. مطمئن هستم اگر فرصت داشته باشم و با این بازیکنان بتوانم کار کنم آینده درخشانی برای جام جهانی ۲۰۱۸ خواهیم داشت. متأسفانه در این اردو یکسری از بازیکنان نفت، پرسپولیس و ذوب آهن را نتوانستیم در اختیار داشته باشیم.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه نظرش در مورد انتقال تمرینات از کمپ تیم‌های ملی به ورزشگاه دستگردی چیست و اینکه آیا از امکانات این ورزشگاه رضایت دارد یا خیر، گفت: وقتی شما بیشترین بازیکنان ایران را  دور هم جمع می‌کنید و آنها به تیم ملی می آیند باید بهترین شرایط را هم داشته باشیم و این شرایط هم برای بازیکنان و هم برای عزیزان رسانه باید مناسب باشد. ضمن اینکه برای تیم ملی باید بهترین کادر و برای کسانی که دعوت شده‌اند باید بهترین شرایط موجود باشد.

وی افزود: از صمیم قلب مراتب تشکر خود را از مسئولان ورزشگاه دستگردی و عزیزان نیروی انتظامی که این هماهنگی را کردند تا تیم ملی اینجا تمرین داشته باشد را اعلام می‌کنم و آرزو می‌کنم که این رابطه خوب با مسئولان همیشه پایدار باشد. جالب است که ۴ سال پیش در بدو ورود به ایران نظرم این بود که امکانات دستگردی برای تیم ملی مناسب است تا زمانی که فدراسیون بتواند آکادمی را به صورت کامل برای تیم ملی بازسازی کند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه چرا مربیان تیم‌های لیگ برتری و سایر مربیان در تمرینات تیم ملی حاضر نمی‌‌شوند، گفت: بیش از ۴ سال است در ایران هستم و درهای تیم ملی نیز همیشه در این ۴ سال بر روی بازیکنان سابق، مربیان فعلی، پیشکسوتان فوتبال و همه مسئولان و دست‌اندرکاران باز بوده است. خیلی شفاف می‌گویم تا به حال حتی یک بار هم نشده کسی بخواهد بر سر تمرین بیاید و ما این اجازه را به او نداده باشیم.درها همیشه باز بوده و این مربیان هستند که باید خودشان فرصت مناسب را تشخیص داده و در مورد حضور در تمرینات تیم ملی تصمیم‌گیری کنند. هر موقع که آنها صلاح دانستند بر سر تمرین بیایند اما وقتی در این خصوص تصمیمی نگرفته‌اند دیگر نمی‌توان در این خصوص نظر داد.

کی‌روش گفت: اگر شخصی خلاف این مطلب را مطرح کند صحبت‌هایش بی پایه و اساس و کذب است. البته ۹۰ درصد تمرینات تیم ملی صبح‌ها و گاها بعدازظهر برگزار می شود و افرادی که می‌‌گویند درهای تیم ملی بسته است شاید شب‌ها به تمرین می آیند اما شب‌ها موقع خواب است و ما هم باید به خاطر مسائل امنیتی موقع شب تمرینات را تعطیل می‌کنیم. آنها هم ممکن است روزها خواب باشند و به همین دلیل فرصت نکنند تا به تمرین بیایند.

کی‌روش در مورد اینکه آیا قصد دارد بازیکنان دورگه جدیدی را به تیم ملی دعوت کند یا خیر، گفت: برای من موضوعی که شفاف است این است که هر مسابقه‌ای در کره ماه یا مریخ هم که برگزار شود، من به آنجا می روم تا بازی‌های بازیکنان را ببینم. برایم اینکه یک بازیکن در کدام باشگاه فعالیت می‌کند یا رنگ پوستش چیست و یا رنگ چشمش آبی یا قهوه‌ای است اهمیت ندارد بلکه تنها من استعداد و توانایی بازیکن را ارزیابی می‌کنم و هر جایی که نیاز باشد حاضر خواهم شد تا عملکرد بازیکن را ببینم و او را به تیم ملی دعوت کنم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: به عنوان سرمربی وظیفه دارم بازیکنان را رصد کنم و بدون در نظر گرفتن باشگاهش عملکرد آنها را بسنجم. اینکه بازیکنی در استقلال خوزستان، سایپا، صبا یا استقلال بازی می‌کند تفاوتی ندارد بلکه عملکردش باعث انتخابش می‌شود. برای من فرقی ندارد که بازیکنی در پرتغال یا ملوان بازی می‌کند.

وی در مورد اینکه کی‌روش اعلام می‌کند درهای تیم ملی به روی همه بازیکنان باز است اما بازیکنانی چون نوری و خلعتبری همچنان در لیست تیم ملی حضور ندارند، گفت:‌ همینطور که اعلام می‌کنم درهای تیم ملی به روی همه باز است این نکته را هم باید در نظر بگیریم که کیفیت بالای بازیکنان و همچنین شخصیت قوی و محکم آنها باعث می شود که شخصی را به تیم ملی دعوت کنم. نباید فراموش کنیم که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سه هفته آینده در دیدار مقابل ترکمنستان برای ما آغاز می شود اما در واقع محک اصلی ما مسابقات در سال ۲۰۱۸ است. به همین منظور باید بازیکنانی دعوت شوند که در سه سال آینده بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید بازیکنی به تیم ملی دعوت شود که در جام جهانی هم در سطح بالایی باشد. ما علاوه بر برد در هر مسابقه باید نگاه‌مان به آینده هم باشد. قدم به قدم باید پیش برویم و متناسب با شرایط بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم.

به گزارش فارس، کی‌روش در ادامه این نشست خبری خود در پایان مینی کمپ اول افزود: باید بازیکنان جوانی که در اختیار داریم مثل جهانبخش، نریمان‌جهان، سردار و ترابی را با نگاه ویژه‌‌تری به آنها نگاه کرده و توجه ویژه‌ای به آنها داشت. این بازیکنان طی سه سال آینده ۲۲، ۲۳ و ۲۴ ساله خواهند شد و این در حالی است که اگر موقعیت‌های لازم باشند به بالاترین سطح آمادگی خواهند رسید و موقعیت‌های لازم یعنی آنها در اختیار تیم ملی و شخص بنده باشند تا فرصت کار کردن را با هم داشته باشیم.دیگر نمی‌توان مثل گذشته ادامه داد و بازیکنانی مثل پورعلی‌گنجی و امیری که بی‌تجربه بودند را به جام ملت‌ها برد و به آنها بازی داد.

وی یادآور شد: اگر قول‌هایی که داده شده عملی شود و این بازیکنان بتوانند در اردوهای مختلف و بازی‌های مختلف حضور داشته باشند آینده درخشانی در انتظار آنها خواهد بود البته باز هم تأکید می‌کنم اگر قول‌هایی که داده شده عملی شود. بنده بیش از صد ساعت جلسه با کفاشیان و حسنی‌خو داشتم و این قول‌ها همه مکتوب شده است و حالا منتظر محقق شدن این قول‌ها هستم.

سرمربی تیم ملی در مورد پایان همکاری میکو با این تیم به عنوان بدنساز تیم ملی و اضافه شدن دکتر دیه‌گو گفت: میکو به خاطر شرایط خانوادگی و مسائل حرفه‌ای دیگر ادامه کار برایش مقدور نبود. او برنامه های دیگری برای زندگیش داشت و دکتر دیه‌گو نیز در تیم ملی به کارش ادامه می‌دهد. امیدوارم بتوانیم از لحاظ کادری، تیم ملی را بهبود ببخشیم و کارمان را ادامه دهیم.

وی در این خصوص افزود: میکو با در نظر گرفتن شرایط کاری که در ایران داشت و چون کارش به صورت پاره وقت بود به خاطر مسائل مالی دیگر برایش مقدور نبود تا بتواند هزینه‌های خانواده و هزینه مدرسه بچه‌هایش را تأمین کند چرا که سطح درآمدی‌اش در ایران پاره وقت بود و باید برنامه های دیگری را تدارک می‌دید.

سرمربی تیم ملی فوتبال، در خصوص اردوی پرتغال اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این اردو برگزار شود اما در حالیکه یک هفته به برگزاری این اردو باقیمانده شانس حضورمان در ترکیه ۵۰-۵۰ است. هم شخص بنده هم افشین پیروانی و هم رئیس فدراسیون در تلاش هستند تا این اردو برگزار شود. در ایران یک برنامه A و یک برنامه B داریم. برنامه A همیشه درست می‌شود و مربوط به آینده است و برنامه B مربوط به واقعیت‌هاست که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

کی‌روش در خصوص اینکه در لیست تیم ملی اسامی دیده می‌شود که با مشکل سربازی روبرو هستند گفت: یک بار دیگر شفاف صحبت می‌کنم اینکه من هیچ وقت از سربازها دعوت به عمل نیاوردم. برای من فرقی نمی‌کند بازیکن مجرد یا متأهل باشد. چشم آبی یا قهوه‌ای باشد، سیاه یا سفید باشد بلکه من بازیکنان ایرانی که عملکرد خوبی داشته‌اند را دعوت می‌کنم معتقدم بازیکنانی باید به تیم ملی دعوت شوند که کیفیت لازم را دارند.روی بختیار رحمانی سرمایه‌گذاری زیادی انجام شد و او در جام جهانی تجربه بسیار گرانبهایی کسب کرد و حالا وقت بهره از اوست.

وی تصریح کرد: یکسری از بازیکنان مشکلاتی دارند از جمله بحث خدمت سربازی و همچنین مشکلات مالیاتی اما افراد دلسوزی هستند که در صدد برطرف کردن این مشکلات هستند هیچ شکی ندارم که همه شهروندان باید وظایف خود را نسبت به آب و خاکشان انجام بدهند. مطمئن هستم باید به این گمانه‌زنی‌ها پایان بدهیم و زمان کافی وجود دارد و افراد دلسوزی هم هستند که بخواهند این مشکلات را حل کنند.راهکار این است که به وظایف شهروندی هر فردی احترام بگذاریم و مطمئناً همه باید آن وظایف را انجام بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه از ۱۴ باشگاه بازیکن دعوت کرد و آیا این موضوع نشان‌دهنده این است که به دنبال تغییر نسل فوتبال ایران است، گفت: من زمانی که بازیکنان را دعوت کردم تعداد باشگاه‌ها را نشمردم. وظیفه مربی این نیست که بداند کدام بازیکن در کدام باشگاه حضور دارد. به خاطر دارم زمانی از ۹ تیم بازیکن دعوت کردم اما فصل آینده تمام آن بازیکنان در دو باشگاه حاضر شدند. به نظر من از زمانی که وارد ایران شده‌ام لیگ کشورتان پیشرفت خوبی داشته است. معتقدم امسال بهترین لیگ برگزار شد. همه بازی‌ها به موقع برگزار شد و هیچ یک از دیدارها زمانش تغییر نکرد. بازیکنان جوان زیادی هم در لیگ حاضر بودند و سطح بالایی از عملکرد خود را به نمایش گذاشتند. در روز پایانی هم سه تیم شانس قهرمانی داشتند. سازمان لیگ زحمت بسیار زیادی کشید و لیگ خوبی برگزار شد.

کی‌روش یادآور شد: به خوبی به یاد دارم که ۴ سال پیش در جلساتی که با تاج و مسئولان سازمان لیگ داشتم پیشنهاد دادم تا دو تیم از مسابقات لیگ کم شود و امروز اگر جوان‌ها را در لیگ می‌بینیم نتیجه آن تصمیمات است. آن زمان مخالفت‌هایی صورت گرفت اما چون تعداد تیم‌ها کم شده بود لیگ به صورت منظم، پویا در بعد احساسی و رقابتی لیگ با هیجانی برگزار شد که نتیجه تصمیمات درست سازمان لیگ بود.

وی در مورد اینکه آیا بین برنامه‌های تیم‌های بزرگسالان و امید تداخل ایجاد خواهد شد یا خیر،‌ گفت: از اینکه در آینده مشکلی باشد از لحاظ من مشکلی نیست. چیزی که می‌دانم در ۲۵۰ کشور دنیا تیم‌های ملی بزرگسالان اولین و اولویت هر کشوری است و اگر ایران می‌خواهد متفاوت باشد، من نمی‌دانم. شاید تمام ۲۵۰ کشور کار اشتباهی می‌کنند و فقط ایران کارش درست است اما من یک مطلب را می‌گویم بازیکنانی که استحقاق حضور در تیم ملی را دارند را دعوت می‌کنم اما اگر دفعه آینده می‌خواهند دو، سه و پنج بازیکن مثل دژاگه و قوچان‌نژاد را ببرند اشکالی ندارد اصلاً همه را ببرند من با بقیه بازیکنانم ادامه می‌دهم و با آنها به برد خواهم رسید.

کی‌روش در پاسخ به یکی از دوربین‌های تلویزیونی در مورد اینکه مربیان گفته بودند که در شأن ما نیست که به تمرینات تیم ملی بیاییم و کی‌روش باید در جلسات هم افزایی شرکت می‌کرد، گفت: آقای پیروانی در این مورد شفاف صحبت کرد، حتی اگر مرا به عروسی هم دعوت کنند باید کارت دعوت بدهند. اگر دعوت نکنند نمی‌آیم همیشه آمادگی دارم با همه دوستان همکاری کنم البته هیچ وقت هیچ دعوتی از دپارتمان تیم ملی صورت نگرفت،‌اگر کسی بگوید دعوت کرده دروغ می‌گوید.

وی ادامه داد: البته همه مربیان آزادند هر کاری دوست دارند انجام بدهند و هر تفکری را که می‌خواهند پیش ببرند اما من ۶۲ سال سن دارم و ۳۳ سال است مربیگری می‌کنم. اگر فرصتی داشته باشم باز هم در تمرینات مربیانی مثل مانچینی، مورینیو و کاپلو حاضر می‌شوم و تمرینات آنها را از نزدیک می‌بینم تا از آنها چیزهای جدیدی یاد بگیرم.

کی‌روش تصریح کرد: متأسفانه یک جوری هستم که همیشه باید یاد بگیرم. اما بعضی‌ها از بدو تولد همه چیز را می‌دانند اما خدا به من کمک نکرده و همیشه دنبال یادگیری باشم.

کی‌روش در پایان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از هواداران گفته است، اگر کی‌روش را اذیت نکنید او می‌تواند تیم ملی را به جام جهانی ببرد، گفت: هدف ما هم این است که به دور دوم جام جهانی برسیم. از ابراز لطف شما و آن هوادار متشکرم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )