مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اعتراض نمایندگان مجلس محترم است اما حضور دو شرکت نیوان و سمند در مزایده قانونی بوده است.

سید جعفر سبحانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه برخی از نمایندگان مجلس نسبت به حضور دو شرکت سمند و نیوان ابتکار در مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: نظر نمایندگان مجلس محترم است اما برخی فقط نظر خود را می گویند و این صحبت ها نظر تصویب شده مجلس نیست. از سویی حضور این دو شرکت در مزایده کاملا قانونی بوده است چون آنها شرکت خودرو سازی نیستند و از شرکت های وابسته به دو گروه خودروسازی هستند که سهم کوچکی از این دو گروه را دارند و فقط زیر مجموعه به شمار می روند.

وی در مورد اینکه گفته می شود این دو شرکت دارای بدهی هستند و چطور وزارت صنایع از آنها خواسته که برای خرید دو باشگاهی که خودشان دارای بدهی سنگینی هستند وارد عمل شوند گفت: در مورد این مسئله خودشان باید پاسخ دهند اما اگر مثلا شرکت سمند بدهی داشته باشد مسلم است که اهلیت آنها تایید نمی شود و اکنون هم وضعیت سهامداران این شرکت در دست بررسی است.

سبحانی همچنین در ارتباط با اینکه مسئولان استیل آذین ظاهرا بر این باور هستند به دلیل جلسه با پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی برنده شدن آنها در مزایده قطعی است گفت: اصلا این طور نیست. سازمان خصوصی سازی از این جلسات با همه شرکت ها می گذارد و اگر با برخی نمی گذارد به این دلیل است که سهامداران آنها را می شناسیم. در مورد استیل آذین چون در سهامداران خود تغییراتی ایجاد کرد باید این جلسه گذاشته می شد. شاید دوستان ما در استیل آذین بهره برداری دیگری از این جلسه کرده اند و این جلسه دلیل بر برتری این استیل آذین نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.