مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال گفت: در شأن تیم ملی فوتبال ایران نیست که هر هفته بخواهد به دنبال زمین باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین پیروانی قبل از آغاز تمرین امروز در گفت‌وگویی در مورد اینکه چرا تمرین تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی برگزار نمی‌شود، گفت: همین ورزشگاه دستگردی را هم که پیدا کردیم شانس آوردیم، شرایط خوبی نیست، اینکه تیم ملی در اینجا تمرین می‌کند و نمی‌تواند در کمپ تمریناتش را برگزار کند. کمپ در حال بازسازی است و این اتفاقات قشنگ نیست چرا که کمپ تیم ملی باید در اختیار تیم ملی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ترمیم زمین کمپ چه زمانی به طول می‌کشد، گفت: ۱۰ تا ۸ ماه زمان می‌برد، ما قول می‌دهیم در این زمین نرویم تا ترمیم شود اما به شرط اینکه شراط برای حضور تیم ملی کاملاً مهیا باشد.

پیروانی در مورد وضعیت اردوی ترکیه به کجا رسید، گفت: این اردو نیاز به پول دارد، فدراسیون قراردادهایی بسته که قرار بود طبق آنها پول به فدراسیون بیاید که نیامد و این یک مشکل بزرگ است، کار بزرگ باید انجام دهیم اما متاسفانه اولین اردو در حال کنسل شدن است هرچند کفاشیان تلاش می‌کند تا این اردو به هر طریقی جور شود.

مدیر ورزشی تیم ملی افزود: بازیکنان ۱۰ الی ۱۱ ماه کار فرسایشی کرده‌اند و تمام هتل‌های ایران را گشته‌اند و ما باید شرایط جدید برای آنها جور کنیم، هرطور شده باید اردوی ترکیه جور شود، پس از آن بازی با ازبکستان و ترکمنستان را پیش رو داریم که کار سخت است، ترکمنستان بازی با ما را ۶۰۰ کیلومتر دور از عشق آباد بردند و این نشان دهنده شرایط دشوار ما است.

وی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و اگر فکر کنیم کار ساده است، این درست نیست و باید با قدرت پیش برویم.

پیروانی در پاسخ به این سوال که جایگزین اردوی ترکیه در صورت لغو کجا خواهد بود، گفت: به دنبال زمین شماره ۱ آزادی بودیم اما این زمین هم زیر کشت رفته و به ما ندادند، اگر ترکیه لغو شود به دنبال این هستیم تا این اردو را در همینجا برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه کی‌روش به عنوان یک مربی حرفه‌ای شرایط حرفه‌ای می‌خواهد ، گفت: بحث کی‌روش نیست باید اصول حرفه‌ای رعایت شود. اگر کار حرفه‌ای باشد باید همه چیز حرفه‌ای باشد. لباس، توپ، زمین. الان بحث تیم ملی نیست، خیلی از باشگاه‌های ما مشکل دارند و حتی استادیوم و زمین تمرین هم ندارند و بدترین اتفاق این است که یک کار غلط نتیجه بدهد.

مدیر ورزشی تیم ملی افزود: در شأن تیم ملی نیست که هر هفته دنبال زمین باشد، هرکس به هر طریقی باید پا پیش بگذارد و باید مشکل به هر طریقی حل شود، الان دوره‌ای نیست که راحت به جام جهانی برویم. در لیگ قهرمانان آسیا از کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه ایران از هر کدامشان دو تیم به مرحله حذفی رسید و این نشان می‌دهد قدرت‌ها برابر شده و آنها نیز خوب کار می‌کنند.

پیروانی در پایان در مورد حضور بازیکنان جوان در تیم ملی گفت: خوب است که امید فوتبال ما جوانان باشند، امیدوارم که با استعداد و پتانسیلی که دارند بتوانند به فوتبال ما کمک کنند، دعوت آنها نشان می‌دهد که لیگ زیر ذره‌بین بوده و بهتر است که بازیکنان در این اردوها با شرایط بهتری کار کنند تا ر آینده کمک تیم ملی باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.