در پی انصراف فیگو و فان‌پراگ از انتخابات ریاست فیفا، این دو از پرنس علی، نامزد اردنی و جوان این انتخابات حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، لوئیس فیگو ۴۳ ساله و مایکل فان پراگ ۶۸ ساله هر دو دیروز در حالی که تنها هفت روز تا انتخابات ریاست فیفا باقی مانده بود، از نامزدی این انتخابات به فاصله چند ساعت انصراف دادند. این دو پس از انصراف، حمایت خود و هواداران‌شان (همچون دیوید بکام و روبرتو باجو) را از پرنس علی بن حسین اردنی نامزد ۴۰ ساله این انتخابات اعلام کردند.

این بزرگترین حمایتی است که تا به حال در عرصه ورزش نسبت به یک اردنی به عمل می‌آید.

لوئیس فیگو در این ارتباط گفت: انتخابات فیفا را عادلانه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. همه چیز در این ارتباط غیر طبیعی است. از بلاتر هر چیزی برمی‌آید. او در این مدت بدون این‌که برنامه‌ای ارائه دهد، نظر اکثریت چند کنفدراسیون را به خود جلب کرده است.

فان پراگ که نزدیک دو دهه است که ریاست فدراسیون فوتبال هلند را به عهده دارد اظهار داشت: من‌ نمی‌توانم این شرایط را تحمل کنم. بی‌عدالتی بسیار مشهود و فساد سخت‌تر از پیش شایع است. ترجیح می‌دهم عرصه را به پرنس علی واگذار کنم.

در دی‌ماه ۱۳۹۳ لوئیس فیگو در مصاحبه با شبکه CNN، رسماً نامزدی خود برای ریاست فیفا را تایید کرد.

او در ماه بعد از آن سپ بلاتر را به برگزاری مناظره تلویزیونی دعوت کرد که توسط شبکه های بی‌بی‌سی و اسکای اسپورت منتشر شود ولی بلاتر این پیشنهاد را رد کرد. فیگو عنوان کرد که قصد داشته ایده‌هایش را به صورت رسانه‌ای به مردم منتقل کند.

او هم چنین از طرح برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل زمستان، استقبال کرد و وعده داد در صورت برنده شدن در انتخابات، جام جهانی را با شرکت ۴۸ تیم برگزار کند. دیوید بکام یکی از کسانی بود که از کاندیداتوری فیگو حمایت کرد.

در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ فیگو با انتشار بیانیه‌ای از انتخابات فیفا کناره گیری کرد.

گفتنی است که سپ بلاتر که اکنون ۸۰ سال دارد، از سال بهار ۱۳۷۷ تا کنون ریاست فیفا را به عهده دارد. او جایگزین ژائو هاوالانژ یهودی شد. هاوالانژ که اکنون ۱۰۰ سال دارد، در جوانی به تجارت اسلحه‌های مرگبار می‌پرداخت. او به مدت ۲۴ سال رئیس فیفا بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.