سرمربی سابق تیم ملی فوتبال فرانسه و باشگاه المپیک لیون، در ارتباط با بازیکن فصل لوشامپیونه گفت این مهاجم در کلاس جهانی بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ژرار هولیه سرمربی سابق تیم ملی فوتبال فرانسه که اکنون نزدیک به ۷۰ سال دارد، در گفت‌وگویی تاکید کرد که آلکساندر لاکازته مهاجم ۲۴ ساله المپیک‌لیون و تیم ملی فوتبال فرانسه در سطح کلاس جهانی بازی می‌کند.

لاکازته که با ۲۷ گل تا کنون برترین گلزن لیگ یک فرانسه است، هفته پیش به عنوان برترین بازیکن فصل لوشامپیونه انتخاب شد.

هولیه که در فصل‌های ۰۶-۲۰۰۵ و ۰۷-۲۰۰۶ سرمربی المپیک لیون بود، در رابطه با با لاکازته گفت: او برترین بازیکن لیگ یک است البته که تا کنون در عرصه‌های بین‌المللی فرصت درخشش نیافته، اما در آن سطح است. او حرفه‌ای است و اگر از همین وضعیت خود مراقبت کند، می‌تواند فرصت‌های بسیار برتری را برای خود خلق کند.

گفتنی است که لاکازته که شماره ۱۰ لیونی‌ها است، تا کنون در تمام سطوح سنی در تیم ملی فوتبال فرانسه و باشگاه المپیک لیون بازی کرده است.

درباره هولیه نیز لازم به ذکر است که به علت‌ سیاست خاصی که در مدیریت فوتبال پیشه خود کرده،‌بسیار معروف است. بخش عمده‌ای از سیاست مدیریت فوتبالی او، توجه به استعدادهای جوان است. از آنجا که او قبل از پیوستنش به لیورپول رئیس توسعه و پیشرفت فنی فوتبال فرانسه بود، با استعدادهای جوان در فوتبال این کشور آشنایی داشت. یکی از خریدهای هولیه، جبرئیل سیسه بود که زمانی به لیورپول پیوست که هولیه البته از لیورپول رفته بود. سیسه به دلیل شکستگی پا بیشتر فصل را از دست داد. با این وجود در فصل ۲۰۰۵–۰۶ با به ثمر رساندن ۱۹ گل در تمام مسابقات به دومین گلزن برتر لیورپول تبدیل شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.